Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
29. jūlijs, 2015
Drukāt

Izglītībai trīs rezervēto miljonu liktenis – neskaidrs (5)

Foto - AFPFoto - AFP

Tā kā nākamajā mācību gadā vēl nestāsies spēkā jaunais pedagogu algošanas modelis, rodas jautājums, kas notiks ar tiem trim miljoniem eiro, kas rezervēti valsts budžetā tieši jaunā modeļa ieviešanai.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) ieteikusi valdībai šo naudu novirzīt mazo skolu atbalstam, sākot no nākamā mācību gada. Tādējādi naudu izmantotu lietderīgi – tiktu mazināta kāda problēmsituācija jau šogad. LIZDA iesaka palielināt esošo finansēšanas koeficientu 1. – 4. klasei skolās, kur skolēnu skaits pamatizglītības pakāpē ir 100 skolēni un mazāk.

Mazajās skolās ar izglītojamo skaitu līdz 100 skolēniem Latvijas reģionos ir jūtami liels finansiālā atbalsta trūkums, uzsver LIZDA. Pie šā brīža finansēšanas modeļa “Nauda seko skolēnam” mazo skolu skolotāji nesaņem pienākošos atalgojumu pilnā apmērā par papildu pienākumu veikšanu – klases audzināšanu, stundu gatavošanu, mājasdarbu labošanu, individuālo darbu ar skolēniem u. c. LIZDA uzskata, ka nav pieļaujama situācija, kurā skolotājam netiek samaksāts par visiem veicamajiem pienākumiem.

Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāve Edīte Olupe toties teic, ka atalgojuma nevienlīdzība skolā saistīta ne tikai ar nepietiekamu finansējuma daudzumu tieši mazajām skolām, bet ar nevienlīdzīgu un necaurskatāmu finansējuma sadalījumu visā vispārējās izglītības sistēmā. Tāpēc papildu finansējuma ieplūdināšana sistēmā, nemainot tā sadales nosacījumus, vēl vairāk kropļotu jau tā deformēto sistēmu. Līdz ar to LIZDA ierosinājumu ministrija neatbalsta, taču arī tā izvērtē, kādu problēmu risināšanai varētu novirzīt pieminētos trīs miljonus.

Jāpiebilst, ka arī pati LIZDA jau piedāvājusi vēl kādu veidu, kā izlietot minēto summu: to varētu novirzīt valsts apmaksāto studiju vietu finansēšanai vai augstskolu pedagogu algu palielināšanai.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Naudiņa ir, bet sadalīt nemāk, acīmredzot, pedagogiem dot netaisās, tie lai turpina strādāt par pusvelti, kā visu mūžu raduši. Cik gadus vēl marinēs un domās, ko darīt.

  2. Kaut tikai Finanšu ministrijai pietiktu prāta nekādā gadījumā nepieļaut naudas nonākšani IZM maciņā, kamēr ne vien peadagogu algu jautājums, bet visas izglītības sistēmas gan satura, gan organizatoriskās pārmaiņas iegūs reāli saprotamu un izprotamu formu, nevis tiks slēptas zem dažu no izglītības attālinātu ambiciozu un atriebīgu cilvēku samurgotiem un izglītības grāvēju atbalstītiem modeļiem.

  3. Sporta skolas treneriem tāpat maciņš palicis plāns pēc solījumiem.

  4. Varētu beidzot atcerēties, ka pirmsskolās arī strādā pedagogi .

  5. Paldies LIZDA!

Draugiem Facebook Twitter Google+