Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

Trīs tehnoloģiskie risinājumi, kas kravas auto padara drošākus nekā jebkad agrāk0

Publicitātes foto

“Nozarē, kur autovadītājiem ik dienas jātiek galā ar tādiem izaicinājumiem kā maršrutu plānošana, termiņu ievērošana, intensīva satiksme, lieli sastrēgumi, nelabvēlīgi laikapstākļi, nepiemērotas stāvvietas, stress un nogurums, būtisks faktors sekmīgai uzdevumu izpildei ir ērts un drošs kravas automobilis.

Ikvienam, kurš pārvadā 40 tonnas vai smagāku kravu, jājūtas drošam par savu spēkratu jebkurā satiksmes situācijā. Gudras tehnoloģijas var būtiski atvieglot autovadītāja ikdienu un ļaut uzņēmumam justies pārliecinātam, ka klients gaidāmo kravu saņems droši un plānotajā laikā,” norāda SIA “Domenikss” Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs Aivis Zapereckis.

Piektās paaudzes avārijas bremzēšanas palīdzības sistēma

Kopš 2015. gada novembra obligāta ES Komisijas prasība jaunu smago kravas transportlīdzekļu aprīkojumā ir avārijas bremzēšanas palīdzība. Divdesmit gadus ilgušais “Mercedes-Benz Trucks” darbs pie avārijas bremzēšanas palīdzības sistēmu risinājumu attīstīšanas ļāvis šobrīd visus jaunos Actros aprīkot ar “ABA 5” – vismodernāko versiju ar apvienotu radaru un kameras sistēmu.

Publicitātes foto

“ABA 5 spēj atpazīt ne tikai citus transportlīdzekļus, bet arī gājējus dažādās satiksmes situācijās, piemēram, skrienot pāri kravas auto braukšanas joslai, pēkšņi parādoties no šķēršļa aizsega vai pārvietojoties pa joslu automašīnas braukšanas virzienā. Šajā gadījumā transportlīdzeklis pats var uzsākt daļēju bremzēšanu,” stāsta Aivis Zapereckis.

Regulāru sistēmas efektivitātes novērtējumu ietvaros 2017. un 2018. gadā apsekoti 95 000 Mercedes-Benz kravas automobiļu ar “ABA 5” priekšteci – “ABA 4” un sānu aizsardzības palīdzības sistēmu. Rezultāti liecina, ka autovadītāji par riskantu situāciju tikuši brīdināti 15 miljonus reižu. Vairāk nekā miljons reižu palīdzības sistēma uzsākusi daļēju bremzēšanu, bet vairāk nekā 10 000 gadījumu – ārkārtas bremzēšanu. Paredzams, ka jaunās paaudzes sistēma “ABA 5” vēl vairāk uzlabos satiksmes drošību, mazinot sadursmju risku līdz minimumam.

Pusautomātiski uz ceļa

Iespaidīgs jauninājums “Actros” ir aktīvā braukšanas palīdzības sistēma, kas pirmo reizi ļauj pusautomātiski vadīt sērijveida kravas automobili. Sistēma spēj automātiski bremzēt, paātrināties un stūrēt. Lai to panāktu, tajā unikālā veidā apvienotas atsevišķu sistēmu funkcijas.

“Aktīvā braukšanas palīdzības sistēma būtībā ir kontroles palīdzības sistēmas papildinājums ar auto apturēšanas un braukšanas funkciju. Tā var uzturēt iestatītu attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Sistēma izmanto arī “ABA 5” pilnveidoto radara un kameru tehnoloģiju un tuvošanās kontroles palīdzības sistēmu,” skaidro Aivis Zapereckis.

Viņš norāda, ka par kravas automobiļa aktīvo sānisko vadību kustības joslā atbild joslas saglabāšanas palīdzības sistēma un elektrohidrauliskā stūres sistēma Servotwin. “Funkcija brīdina autovadītāju, tiklīdz viņš nejauši izbrauc no joslas. Ja autovadītājs nereaģē, sistēma ar koriģējošu stūres kustību novirza kravas automobili atpakaļ kustības joslā,” skaidro eksperts.

Lieliska redzamība visapkārt – gājēju un velosipēdistu drošībai

Jaunajā “Actros” parastie galvenie un platleņķa spoguļi aizstāti ar standarta spoguļkameru, kas darbojas ar digitālajām kamerām un ekrāniem, ļaujot kravas automobiļiem izvairīties no negadījumiem, kuros iesaistīti gājēji un velosipēdisti.

“Problēmas, ko izraisa nepareizi noregulēti spoguļi, ir pagātne. Spoguļkamera pirms došanās ceļā automātiski pati sevi iestata optimālā leņķī. Kameras ir uzstādītas jumta šasijas labajā un kreisajā pusē, un uzņemtais attēls tiek pārsūtīts uz diviem ekrāniem, kas piestiprināti salonā pie A statņiem.

Drošību vēl vairāk palielina brīva redzamība pa diagonāli uz priekšu gar A statņiem, paplašinot autovadītāja redzamības lauku,” komentē SIA “Domenikss” Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs Aivis Zapereckis.

Saistītie raksti

Kameras attēlā pagrieziena laikā autovadītājs vienmēr var redzēt piekabes pakaļgalu. Sistēma automātiski pielāgojas aktuālajiem apgaismojuma apstākļiem pat krēslā un tumsā. Bet, manevrējot un braucot atpakaļgaitā, autovadītājam palīdz īpašs platleņķa režīms. Iebraucot un izbraucot no šosejām, attālumu līnijas ekrānos ļauj vadītājam precīzāk novērtēt attālumu līdz aizmugurē esošajiem satiksmes dalībniekiem.

Uzziņa:

“Domenikss” grupā ietilpst SIA “Domenikss” un SIA “Baltijas Auto Centrs”. SIA “Domenikss” ir “Mercedes-Benz AG” un “Daimler Truck AG” ģenerālpārstāvis Latvijā 27 gadus, nodrošinot “Mercedes-Benz” vieglo un apvidus automobiļu, pasažieru un kravas mikroautobusu, autobusu un kravas automobiļu tirdzniecību. “Domenikss” ir arī autorizēts Fuso ģenerālpārstāvis Latvijā, kas nodarbojas ar kravas automobiļu “Fuso Canter” tirdzniecību, kā arī oriģinālo Mercedes-Benz, Fuso rezerves daļu tirdzniecību un servisa pakalpojumu sniegšanu. SIA “Domenikss” filiāle, SIA “Baltijas Auto Centrs”, nodarbojas ar mazlietotu auto iepirkšanu, vērtēšanu un tirdzniecību.

LA.lv