Mobilā versija
+9.6°C
Leonīds, Leonīda
Piektdiena, 20. oktobris, 2017
29. decembris, 2016
Drukāt

Izmeklēšanas rezultāti: Krievijas lidmašīna pilnībā sadalījās pēc ietriekšanās ūdenī (13)

Maksims Sokolovs. AFPMaksims Sokolovs. AFP

Melnajā jūrā avarējusī Krievijas Aizsardzības ministrijas lidmašīna “Tu-154” praktiski pilnībā sadalījās pēc ietriekšanās ūdenī, paziņojis valdības katastrofas izmeklēšanas komisijas vadītājs, Krievijas transporta ministrs Maksims Sokolovs.

“Noskaidrots, ka lidmašīna gandrīz pilnībā sadalījās pēc ietriekšanās ūdenī un Melnās jūras dibenā, kas, protams, apgrūtināja meklēšanas operāciju,” viņš piebilda preses konferencē Maskavā.

Eksperti plānojot janvārī izdarīt pirmos secinājumus par katastrofas iemesliem, tomēr jau tagad var runāt par to, ka lidmašīnā pirms katastrofas tehnika nav īsti strādājusi.

“Ekspertiem jāskaidro, kas to izraisīja, tādēļ izveidota īpaša tehniskā komisija,” sacīja ministrs.

Viņš uzsvēra, ka galīgie secinājumi par lidmašīnas katastrofas cēloņiem tiks izdarīti pēc ierakstu atšifrēšanas. Šobrīd galvenais darbs notiek, lai atpazītu katastrofā bojāgājušos.

“Diemžēl mēs esam spiesti konstatēt, ka atpazīšana pamatā notiks ar ķermeņa atlieku obligāto ģenētisko ekspertīzi. Tādēļ ar Krievijas Federācijas Aizsardzības ministrijas palīdzību mūsu mediķu vajadzībām no visiem bojāgājušo radiniekiem jau paņemti nepieciešamie bioloģiskie materiāli,” norādīja Sokolovs.

Šī ekspertīze jau ir sākusies. Ministrs arī paziņoja, ka, neskatoties uz masu medijos parādījušos informāciju par katastrofas cēloņiem, “galīgie slēdzieni var tikt izdarīti pēc rūpīgas analīzes un un visu nepieciešamo ekspertīžu veikšanas”.

“Šobrīd attiecībā uz lidmašīnas elementu konstruktīvajām daļām – dzinējiem, šasiju, citiem agregātiem – kopumā tie ir iegūti un notiek to izvietošana krastā,” atklāja Sokolovs.

Krievijas Aizsardzības ministrija ceturtdien paziņoja, sprādziens lidmašīnā nav noticis.

Dienu iepriekš informācijas avoti pavēstīja aģentūrai “Interfax”, ka katastrofa varētu būt notikusi cilvēka faktora un tehnikas defektu dēļ.

Informācijas avots aģentūrai “Interfax” stāstīja, ka sākotnējie lidmašīnas “melnās kastes” dati liecina par pacelšanās laikā piedzīvotu nekorektu aizspārņu ieplūdes – izplūdes mehānisma darbību. Tomēr ir arī pamats uzskatīt, ka lidmašīnas ekipāža kritiskajā situācijā, iespējams, situāciju nenovērtēja pilnīgi pareizi, kļūdoties lēmumu pieņemšanā, kas kopā ar tehniskajām problēmām varēja izraisīt katastrofu.

Pirms tam cits informācijas avots “Interfax” atklājis, ka Krievijas Aizsardzības ministrijas gaisa spēku centra speciālisti pēc sākotnējās “melnās kastes” ierakstu analīzes par galveno katastrofas versiju atzinuši pilotēšanas kļūdu.

Cits avots aģentūrai “Interfax” pavēstījis, pēc sākotnējās informācijas lidmašīna cietusi avāriju “sagāšanās” dēļ, jo nav bijusi pietiekama spārnu celtspēja. Pēc viņa teiktā, “Tu-154” aizspārņi nostrādājuši nesaskaņoti, to neizbīdīšanās rezultātā tika zaudēta nepieciešamā celtspēja, un ātrums nav bijis pietiekams augstuma uzņemšanai.

Krievijas Aizsardzības ministrijas lidmašīna “Tu-154” ar 92 cilvēkiem svētdien avarēja dažas minūtes pēc izlidošanas no Sočiem. Ar to sagaidīt Jaungadu Sīrijā devās Krievijas armijas karavīri, Aleksandra Aleksandrova vārdā nosauktā Krievijas armijas dziesmu un deju ansambļa mākslinieki un žurnālisti.

Saskaņā ar Krievijas Aizsardzības ministrijas publiskoto informāciju, kas balstīta uz pasažieru sarakstiem, lidmašīnā atradušies 64 Aleksandrova ansambļa mākslinieki, tai skaitā tā vadītājs Valērijs Halilovs, astoņi karavīri, deviņi žurnālisti no Krievijas televīzijas Pirmā kanāla, NTV un Aizsardzības ministrijas pārraudzītā telekanāla “Zvezda”, divi valsts ierēdņi un starptautiskās sabiedriskās organizācijas “Spravedļivaja pomoščj” (“Taisnīga palīdzība”) vadītāja, Kremļa cilvēktiesību padomes locekle Jeļizaveta Gļinka.

Viņa Krievijā bija iemantojusi cieņu kā “daktere Liza”, kas daudz nesavtīgi palīdzējusi bezpajumtniekiem, neraugoties uz ierēdņu liktajiem šķēršļiem. Kā vēsta mediji, Gļinka uz Sīriju pavadījusi Latakijas universitātes slimnīcai paredzētu medikamentu kravu.

Avarējusī lidmašīna būvēta pirms 34 gadiem, pēdējo reizi remontēta 2014.gadā, bet tehniskā apkope tai veikta šā gada septembrī.

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. Kad vienreiz žurnālisti beigs atgremot un izplatīt tos Krievijas absurdos melus par avāriju. Kurš Jums to spiež. vai arī paši mācāties ziepēties? Kāpēc nekur nav nekādas ziņas no ārvalstu mēdijiem. Krievija melo un melos un taisnību neviens neuzzinās, jo tāda ir valsts politika.

  2. Visi te spriež par pilotu vai tehnisku kļūmi, bet nedaudz pārzinot lidmašīnas uzbūvi un darbību, tik pat labi
    tā var būt arī tehniska rakstura diversija, kas savukārt izraisīja nepietiekošu ātrumu tai paceļoties, vai arī radīja nepietiekošu degvielas padevi vai pazemināja tās sadegšanu. Ir taču 100 un viens variants, kā to visu dabūt gatavu. Zīmīgi, ka līdz Sočiem ar lidojumu nekādu problēmu nebija, tās radās pēc piezemēšanās Sočos un pēc degvielas uzpildes lidlaukā. Arī šādu versiju izslēgt nevar.

  3. valodu dažādās jēgas Atbildēt

    “… pilotēšanas kļūda …”
    Te saprot kā nepareizas manipulācijas.
    Krievi – kā teorētiski nepareizu lidmašīnas novietojumu telpā.

  4. Centīgā atgaiņāšanās no terora akta rēga parāda,ka viņi tiešām baidās no pilsoņu kara ar musulmāņiem-sunītiem Krievijas teritorijā.Čečenus taču nevis uzvarēja militāri ,bet gan piekukuļoja ar milzīgām naudas summām.Tomēr nauda var izbeigties,bet sunītu ir daudz vairāk.

  5. Un izkaisījās desmit km apkārtnē, spilgti uzliesmojot gaisā… Un rašas-parašas čekistiem “oficiālā versija” bija jau pirmajā stundā pēc lidmašīnas nokrišanas un to “oficiālo versiju” masveidā uzreiz sāka izplatīt visi “kiseļTV”. Un ne vārda par to, ka tā lidmašīna bija līdz augšai piekrauta ar “humāno palīdzību” munīcijas izskatā priekš Sīrijas bērniem un Sīrijas slimnīcām.

    • ātrumā atsisties pret ūdeni nozīmē kā atsisties pret betona sienu…

      • fakta konstatācija Atbildēt

        fizika 29. decembris, 2016 19:38
        Atbildēt

        ātrumā atsisties pret ūdeni nozīmē kā atsisties pret betona sienu…
        ======================
        No fizikas tev nav ne mazākās sajēgas un tu vienkārši izsaki no citiem dzirdētus, vispārinātus mītus. Un ir skaidrs, ka pret betona sienu ar galvu kādreiz atsities esi tu.

        • 3. klasītes "ekspert", . Atbildēt

          nepiedēvē SAVU nelaimi citiem !!!
          Jau neveiksmīgi ielecot ūdenī plakani ir sarkans vēders no atsitiena, kur vēl no lielāka augstuma un lielākā ātrumā !
          Kad mācīsies fiziku, tad tukšu nemuldēsi !

        • te konstatējam faktu, ka pamatskolas 2.klasītes puišelis
          uzdodas par profesoru…

  6. bez augstuma un atruma-sadalijusies – izkususi

  7. nekorektu aizspārņu ieplūdes – izplūdes mehānisma darbību. Tehniskie analfabeetekssperi

Draugiem Facebook Twitter Google+