Tūristi Rīgas ielās.
Tūristi Rīgas ielās.
Foto – LETA

Rīgas Tūrisma attīstības birojs redz tikai PBK 0

Rīgas Tūrisma attīstības birojs palabo iepirkuma nolikumu, taču reklāmas joprojām grib izvietot tieši Pirmajā Baltijas kanālā.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
Lasīt citas ziņas

Nodibinājumam “Rīgas Tūrisma attīstības birojs” (“RTAB”) pēc publikācijas “Latvijas Avīzē” un Latvijas Reklāmas asociācijas iesnieguma Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) pagājšnedēļ bija jāizņem no konkursa nolikuma nosacījums par reklāmas klipu pārraidīšanu vienā, proti, Pirmajā Baltijas kanālā (PBK) vai arī jāsniedz pamatojums šādas prasības izvirzīšanai.

“Latvijas Avīzē” jau rakstījām, ka “RTAB” vēlas aicināt uz Rīgu Igaunijas un Lietuvas krievus, izvietojot reklāmas klipus Igaunijas un Lietuvas PBK kanālā 250 000 eiro vērtībā (igauniski un lietuviski runājošie tika uzrunāti līdzīgā kampaņā gada sākumā kanālos TV3 un TV6). Atsevišķi reklāmas eksperti to vērtēja kā slēptu atbalstu PBK un teica, ka šādos gadījumos konkursa nolikumā būtu jānosaka vēlamā sasniedzamā mērķauditorija, nevis konkrēts televīzijas kanāls.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tagad arī IUB vadītājas Daces Gailes parakstītajā atzinumā teikts, ka birojs neredz “pamatojumu noteikt iepirkuma priekšmeta aprakstā konkrētu televīzijas kanālu, kurā izpildītājam jānodrošina reklāmas klipu izvietošana”. IUB uzskata – televīzijas kanālu, kur izvietot pasūtītāja gatavotos reklāmas klipus, var izvēlēties izpildītājs. IUB vēstulē Rīgas Tūrisma attīstības birojam arī norādīja uz vēl dažu labojumu nepieciešamību.

Pagājšnedēļ IUB saņēma “RTAB” atbildes skaidrojumu. Iepirkuma nolikumā tas labojis vairākas pozīcijas, tomēr nosacījums par reklāmas izvietošanu PBK atstāts. “RTAB” valdes locekļi Maksims Tolstojs un Vita Jermoloviča atbildē IUB to pamato ar vajadzību uzrunāt krievu valodā runājošo auditoriju, kanāla reitingiem un tā satura specifiku, kuras dēļ “iespējami pilnīgāk aptverta arī tā krievvalodīgās auditorijas daļa, ko praktiski neuzrunā citi televīzijas kanāli neatkarīgi no valodas. 2013. un 2014. gadā, pēc TNS mediju monitoringa datiem, PBK ieņem pirmo vietu visvairāk skatīto televīzijas kanālu sarakstā krievvalodīgo iedzīvotāju vidū Lietuvā un Igaunijā”. “RTAB” pārstāvji arī uzskata, ka “konkrētu mediju norādīšana reklāmas izvietošanai ir ierasta prakse nozares iepirkumos” un tā darot arī Tūrisma attīstības valsts aģentūra.

Vai tiešām PBK ir krievu visvairāk skatītais kanāls Igaunijā un Lietuvā? TNS valdes loceklis Mārtiņš Traubergs: “Uz monitoringa datiem var skatīties dažādi. Pēc skatīšanās laika, proti, pēc tā, cik ilgi PBK skatītāji skatās sava kanāla raidījumus, PBK ir pirmajā vietā, tomēr pēc sasniedzamo skatītāju daudzuma – nav.”

Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa pauž viedokli, ka nevar pēc skatīšanās ilguma novērtēt lielāko auditoriju.

Pētījumu aģentūras TNS dati liecina, ka laika posmā no šā gada 1. janvāra līdz 31. martam PBK Lietuvā bija vien sestajā vietā starp cittautiešu skatītajiem kanāliem ar 62,6% lielu cittautiešu auditoriju. Pirmajā vietā atrodas kanāls LNK (70,4%). Seko televīzijas kanāli TV3 ar 67% un “LRT Televizija” ar 65,4% lielu krievu valodā runājošās auditorijas īpatsvaru. Piektajā vietā atrodas “NTV Mir” ar 64,6% lielu televīzijas skatītāju auditoriju. Reklāmas nozares eksperti uzsver – pēc aprīļa PBK uz laiku slēdza, tāpēc šim kanālam patlaban skatītāju, visticamāk, ir vēl mazāk. Savukārt par Igaunijas PBK jaunākā informācija ir šāda – to skatās 6,6% no visiem Igaunijas iedzīvotājiem, tostarp 19,3% no krievu valodā runājošās auditorijas. Četru nedēļu kampaņai teorētiskā sasniedzamība būtu 47% no krievu valodā runājošās auditorijas.

Reklāma
Reklāma

Tikmēr iepirkums turpinās. “Neesam saņēmuši nevienu sūdzību, tāpēc juridiski saistošu lēmumu pieņemt nevaram,” paskaidroja IUB Kontroles departamenta vadītāja Inta Vingre. Viņa tomēr pieļāva, ka birojs prasīs skaidrojumu Latvijas Reklāmas asociācijai. “Mums bez ekspertiem ir grūti izvērtēt, vai iepirkuma nolikumā izvirzītās prasības ir samērīgas un nav diskriminējošas. Kamēr neesam saņēmuši nevienu sūdzību par šo iepirkumu, birojam nav ekskluzīvu tiesību pateikt, ir vai nav pārkāpumi. Ja neviens no tirgus dalībniekiem nesūdzas, tad jau viss, iespējams, ir kārtībā,” piebilda I. Vingre.

Iepirkuma piedāvājuma atvēršana no 2. oktobra pārcelta uz 28. oktobri. Bet IUB sūdzību par iepirkuma nolikumu var iesniegt līdz 19. oktobrim.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.