Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
11. marts, 2012
Drukāt

Tūrisma nozarē ar cerībām gaida jauno sezonu

celotajs

Jaunajā tūrisma sezonā palielināsies ceļotāju aktivitāte un pieprasītāki būs mazpazīstami galamērķi, kā arī izzinoši braucieni ar ekskursijām, liecina biznesa portāla “Nozare.lv” veiktā tūrisma uzņēmumu aptauja.

Tūrisma aģentūras “Carlson Wagonlit Travel Latvia” mārketinga direktors Pauls Gusts sagaida, ka jaunajā tūrisma sezonā ceļotāju aktivitāte saglabāsies pērnā gada līmenī un pat varētu pieaugt. Tam par pamatu esot gan kopējās pirktspējas stabilizācija, gan arī jaunu piedāvājumu parādīšanās tirgū.

Gusts norādīja, ka pieprasītākie atpūtas maršruti šajā sezonā būs čarterlidojumi uz Malagu, “Costa del Sol” kūrortu Spānijā, arī Kipru kā “silto” virzienu. Jaunums šogad ir čarterlidojumi caur Lietuvu, kas esot izdevīgs risinājums Baltijas tūristiem.

“Joprojām populāri ir garo nedēļas nogaļu ceļojumi jeb čarteri uz trīs līdz četrām dienām. Daudz kas būs atkarīgs no tā, cik silta būs šī gada vasara tepat Latvijā, par to varēs spriest ne ātrāk par maiju,” piebilda Gusts.

Gusts norādīja, ka 2012.gadā sagaidāms, lai arī neliels, bet tomēr cenu kāpums gandrīz visās tūrisma produktu kategorijās. Aviobiļetes, naktsmītnes un dzelzceļa satiksme saglabās, lai arī procentuāli nelielu, bet kāpumu visā pasaulē. Cenu kāpums būs atšķirīgs dažādos pasaules reģionos un metropolēs, kas ir būtiski tūrisma un konferenču centri. Ir arī segmenti, kuros eksperti paredz cenu samazināšanos 2012.gadā, piemēram, auto noma.

“Darījumu un atpūtas braucieniem Latvijas iedzīvotāji varēs izmantot pieaugošās lidojumu iespējas uz Eiropas galvenajiem aviomezgliem Frankfurtē, Amsterdamā, Vīnē, par ko jau paziņojušas vairākas aviosabiedrības, tostarp “Lufthansa” un “airBaltic”. Prognozējams, ka palielinātais lidojumu skaits no Rīgas uz šiem mezgliem ļaus izmantot plašāku savienojumu klāstu Eiropā un pasaulē un attiecīgi veiksmīgi izmantot konkurences radītos cenas piedāvājumus,” stāstīja Gusts.

Uzņemošā tūrisma aģentūras “Meeting Tour Travel & SPA Consultants” valdes priekšsēdētāja Iveta Kravale norādīja, ka pamata bažām par jauno tūrisma sezonu nav. Pasūtījumu daudzums un viesnīcu noslogojums liecina, ka arī nākamā sezona uzņemošajam tūrismam būs laba.

Kravale piebilda, ka apjomus diemžēl ierobežo kapacitāte. Novērots, ka ir populārākie datumi, uz kuriem pieprasījums ir tik liels, ka rodas vietu, transporta un gidu deficīts, bet ir datumi, kad pakalpojumu sniedzēji varētu vēlēties lielāku viesu skaitu.

Tūrisma aģentūras “Vanilla Travel” vadītāja Inga Kavaca akcentēja, ka, spriežot pēc sezonas sākuma, tūrisma sezona solās būt aktīva. Kavaca pastāstīja, ka apjomi varētu pieaugt – personu skaita ziņā par 5% un apgrozījumā – par 10%-15%.

“Jaunajai tūrisma sezonai būs raksturīgs ilgāks pavadīto dienu skaits galamērķī. Mazāk iecienītas kļūs pilsētu apskates un īsās brīvdienas lielpilsētās, bet populāri kļūs izzinoši braucieni ar ekskursijām un ļoti laicīgi plānoti atpūtas braucieni uz kūrortiem, kas palīdzēs samazināt braucienu izmaksas. Vēl sezonas cenas ļoti ietekmēs degvielas cenu pieaugums pasaules tirgos,” norādīja Kavaca.

Tūrisma aģentūras “Begonija” direktors Genādijs Gondeļmans pastāstīja, ka jaunā tūrisma sezona varētu būt nedaudz labāka nekā iepriekšējā. Pagājušajā gadā uzņēmums strādājis ar 15% apgrozījuma pieaugumu, bet šogad apgrozījums varētu pieaugt par 20%-25%.

Gondeļmans prognozēja, ka pieaugs pieprasījums pēc netradicionālākiem un mazāk populāriem ceļojumu galamērķiem, piemēram, Kipru, Rodas salu vai Maljorku, kas iecienītas atpūtai pludmalē.

Pievienot komentāru

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+