Foto – LETA

Tūristiem Rīgā vislabāk patīk Vecrīga, Brīvības piemineklis un opernams 0

Par Rīgas interesantāko piesaistes objektu 29% ārvalstu ceļotāju viennozīmīgi norāda Vecrīgu, tai seko Brīvības piemineklis ar 6,3% un Nacionālā opera – 4,3%, liecina Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) pētījums.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 435
Lasīt citas ziņas

Kā nākamie populārākie apskates objekti tika norādīti Pēterbaznīca (3,9%) un Rīgas Doma katedrāle (3,7%). Starp interesantākajiem un saistošākajiem objektiem iekļauti tādi apskates objekti un vietas kā jaunā Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēka, Rīgas Centrāltirgus, parki, Rīgas zooloģiskais dārzs, Alberta iela, baznīcas, Kalnciema kvartāls un citi apskates objekti.

“Pētījuma dati parāda, ka vairumam Rīgas viesu uzturēšanās laikā Rīgā pieredzētais ir atbildis ekspektācijām (53,5%), gandrīz puse (45,2%) respondentu pieredzēto Rīgā ir atzinuši par labāku nekā gaidīto. Pozītivi, ka tikai 1,4% jeb 25 respondenti Rīgas apmeklējumā ir vīlušies,” skaidro RTAB valdes locekle Vita Jermoloviča.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vispozitīvākā Rīgas apmeklējuma pieredze (“labāk nekā gaidīts”) ir Nīderlandes (63%), Somijas (54%) un Beļģijas (50%) ceļotājiem, pilsētas viesu ar negatīvo pieredzi nav Igaunijas un Beļģijas respondentu vidū.

Pētījumā, lūdzot ar trim vārdiem raksturot Rīgu kā tūrisma vietu, ceļotājiem bija iespēja norādīt emocionālo ceļojuma uztveres aspektu. Absolūti dominējošais vārds bija “skaista”, ko pirmajā asociācijā vien norādīja 237 ceļotāji. Tam sekoja tādas asociācijas kā “jauka”, “kultūra” un “vēsture”. Nozīmīgai daļai Rīga kā tūrisma vieta asociējas ar tās sirdi – Vecrīgu.

Atšķirībā no citām valstīm, norvēģiem nedominēja vārds “skaista”, tam līdzvērtīga asociācija bija “lēta” – ar to saprotot Rīgas augsto kvalitātes un cenas attiecību.

“Tā kā mums ir svarīgi saprast arī to, kas pilsētas viesus nav apmierinājis, secinājām, ka negatīvā pieredze vizītes laikā visvairāk saistīta ar laika apstākļiem, ko norādīja 3%, savukārt 1,7% tūristu grūtības sagādājušas valodu zināšanas, kā arī dārdzība – 1,7%,” piebilst V. Jermoloviča.