Foto: Fotolia

Turpinājums – absolūti nepieciešams 0

Nu jau veselu mēnesi Biķernieku trasē notiek bezmaksas drošas braukšanas nodarbības. Tajās CSDD (un februārī arī DBS) speciālisti dalībniekiem stāsta par bremzēšanas ceļa garumu, to ietekmējošiem faktoriem ziemas apstākļos, par šķēršļu apbraukšanu un par to, kā mēģināt izvairīties no sadursmes, ja vienkāršas bremzēšanas ceļš būtu pārāk garš.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Nodarbības vada Normunds Lagzdiņš, viens no labākajiem drošas braukšanas skolotājiem Latvijā, šobrīd CSDD un tai piederošās Biķernieku trases darbinieks. Bet pirms gadiem desmit (apmēram), “Audi” automobiļu pārdevējs turpat līdzās – “Auto Riga”. “Audi” jau tolaik kā vienu no mārketinga paņēmieniem izvēlējās labas auto vadīšanas apmācību. Viņi bija pirmie, kas Latvijā rādīja pareizas stūrētāja pozīcijas nozīmi, skaidroja auto kustības fiziku ar “saķeres apli”, aicināja bremzējot neaizmirst par stūrēšanas iespēju, ko dod ABS (bremžu antibloķēšanas sistēma). Un Normunds bija labs skolnieks. Pavisam drīz – jau skolotājs. Pirmā “drošas braukšanas skola” Latvijā nebija ne tagad pazīstamākā DBS, ne “Auto akadēmija”. Tā bija SABI (sporta aģentūra “Biķernieki”). Un Lagzdiņš (arī Rukuts, Pļavenieks un citi).

Izcils skolotājs. Laba nodarbību vieta (tiesa, rīdziniekiem laba, no Talsiem vai Apes braukt šurp patālu un dārgi, pat ja nodarbība ir bez maksas).

CITI ŠOBRĪD LASA

Laba iniciatīva. Un negaidīti liela publikas atsaucība. Visas šīs ziemas nodarbības (ap 50 dalībnieku dienā, kopā ap 1000) jau nokomplektētas.

Normunda Lagzdiņa pirmie secinājumi: priecē pieprasījums, vēlme mācīties. Augošs dāmu pieteikumu skaits. Zināmā mērā pārsteigums ir nodarbību apmeklētāju (aktīvākā sabiedrības daļa!) ārkārtīgi vājās zināšanas elementāros jautājumos. – Vai tavam auto ir ABS? Atbildes ir ne tikai “jā” vai “nē”. Dzirdam arī “nezinu” vai: kas tas tāds? Riepas protektora dziļums ir samērā vienkārši skatāms un nolasāms. Riepas dzimšanas gads? Noslēpums. Uzzināt nemākam. Tādēļ pērkam riepas “ar visām spuriņām”, bet ražotas pirms desmit gadiem. Vai riepas, uz kurām ražošanas laika apzīmējuma, atbilstoša Eiropas un pasaules standartiem, vispār nav. Tātad – “krutku”.

Turpinājums? Absolūti nepieciešams, lai braucēju vēlmi izglītoties aizpildītu. Kāds tas būs – gaidām CSDD lēmumus.