Iespējamās misijas izlaidums. Kurators Gatis Narvaišs sveic fizikas skolotāju Raivi Paulu
Iespējamās misijas izlaidums. Kurators Gatis Narvaišs sveic fizikas skolotāju Raivi Paulu
Publicitātes foto

Turpmāk Iespējamās misijas absolventi saņems skolotāja kvalifikāciju 1

Turpmāk Iespējamās misijas dalībnieki, pabeidzot programmu, automātiski saņems tiesības turpināt darbu skolā, iegūstot arī skolotāja kvalifikāciju, informē projekta Līderības programmas organizētāji.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

Līdz šim, lai turpinātu darbu skolā pēc diviem intensīviem mācību gadiem, Iespējamās misijas absolventiem bija nepieciešams iegūt arī formālu skolotāja kvalifikāciju, lai gan vismaz 650 akadēmiskās stundas veltītas, lai apgūtu mācīšanas un vadības prasmes, un iegūta pedagoģiskā prakse vismaz 1000 akadēmisko stundu apjomā. Līdz šim gandrīz puse absolventu ir veltījuši laiku un resursus, lai šo formalitāti nokārtotu un turpinātu darbu skolā.

“Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas formalizēšana ir Iespējamās misijas plašāka novērtēšana. Programmas dalībniekiem un absolventiem tas rada sajūtu, ka ieguldītais darbs tiek novērtēts arī valstiskā līmenī. Ceru, ka tas motivēs vēl vairāk augstskolu absolventus kļūt par programmas dalībniekiem, lai apgūtu mācīšanās, mācīšanas un vadības prasmes, saņemtu profesionālu atbalstu un iedvesmotu bērnus mācīties!” norāda Iespējamās misijas direktors Mārtiņš Kālis.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ziņu par Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas formalizēšanu uzņēmu ar neslēptu prieku,” atzīst Valdis Zuters, Iespējamās misijas skolotājs Tukuma Raiņa ģimnāzijā. “Tuvākos gadus es noteikti plānoju palikt skolā. Tā kā mērķi saistībā ar fizikas mācīšanu skolā un vispār fizikas izglītību Latvijā man ir ļoti augsti, tad mani iepriecina, ka laiks, ko citādi būtu jāvelta skolotāja formālās izglītības iegūšanai, es varēšu uzreiz veltīt šo mērķu aktīvai īstenošanai.”

Izglītības un zinātnes ministrijas lēmums par Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas saskaņošanu pieņemts 13. februārī, balstoties uz grozījumiem Ministru kabineta  noteikumos. Noteikumu projekta anotācijā īpaši izcelta Iespējamās misijas loma: “MK noteikumos, pamatojoties uz nodibinājuma “Iespējamā misija” līdzšinējo kvalitatīvo un produktīvo darbību, īstenojot izglītības programmu pedagoģijā (t.sk. līderība, pārmaiņu un izglītības vadība), piesaistot izglītības sistēmai konkursa kārtībā izvēlētus motivētus, mācību priekšmetam atbilstošā nozarē izglītotus speciālistus, kuri līdztekus šīs programmas apguvei divu gadu laikā strādā izglītības iestādē, t.i. ir ar pedagoģiskā darba praksi ne mazāk kā 18 mēneši un ne mazāk kā 16 mācību stundas nedēļā, ir iekļauts 6. punkts par iespēju šīs izglītības programmas absolventiem, iegūt tiesības strādāt par pedagogu.”

Līdz 3. martam iespējams pieteikties Iespējamai misijai, kur aicināti dažādu specialitāšu zinoši un mērķtiecīgi pēdējā kursa studenti, augstskolu absolventi un jaunie profesionāļi, kuri vēlas kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem, ietekmēt sabiedrības nākotni un vienlaikus sekmēt personīgās karjeras izaugsmi. Iespējamās misijas Līderības attīstības programma attīsta mācīšanas un vadības prasmes, kā arī piešķir mācību stipendiju un individualizētu atbalstu.