Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
25. aprīlis, 2016
Drukāt

Turpmāk zemākā pedagoga alga būs 680 eiro (22)

skolotaja2

Sagatavotais pedagogu atalgojuma modelis paredz, ka turpmāk minimālā alga par vienu likmi būs 680 eiro, kas ir pieaugums par 62 procentiem, informēja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Pedagogu darba samaksas modelis ne tikai palielina atalgojumu un nosaka algas aprēķina principus, bet veido arī motivējošu kritēriju kopumu pašvaldībām racionālai un mūsdienīgai skolu tīkla attīstībai, kas ir vērsta uz izglītības kvalitātes celšanu.

Ar jauno pedagogu atalgojumu modeli pārmaiņas gaidāmas arī metodikā, kas nosaka pedagoga slodzi. Šobrīd spēkā esošās normas paredz, ka darba samaksa tiek aprēķināta par kontaktstundām un papildus veicot samaksu par darbu, kas saistīts ar stundu sagatavošanu, mājas darbu labošanu un citiem pienākumiem. Turpmāk tiks noteikts, ka viena pedagoga likme ir 30 astronomiskās stundas nedēļā, kurā ietilpst gan darbs stundā, gan ar to saistītais sagatavošanās darbs. Novitāte sagatavotajā atalgojuma modelī ir tā saucamais „Motivācijas fonds”, kas skolas direktoram dos iespējas noteikt augstāku atalgojumu par papildus pienākumiem un izcilību. Līdz ar to skolas administrācijai būs arī lielāka atbildība par izglītības kvalitāti skolā, uzsver ministrs.

„Jaunais pedagogu atalgojuma modelis skolu direktoriem dod iespējas lemt par papildus novērtējumu izciliem skolotājiem, savukārt pašvaldībām ļauj veidot modernu un efektīvu mācību infrastruktūru. Tā ir uz sadarbību un izaugsmi vērsta atbildības ķēde, kurā valsts nosaka vienīgi vispārējos darbības principus,” saka Šadurskis.

Šogad, no 1.septembra līdz gada beigām, papildus jau esošajai pedagogu atalgojuma valsts mērķdotācijai 304 miljonu apmērā būs pieejami vēl deviņi miljoni eiro, kas pilnam gadam veido papildu 27 miljonus eiro.

„Sagatavoto pedagogu darba samaksas modeli ir iespējams īstenot tikai tad, ja tiek nodrošināta iepriekš Saeimā pieņemto lēmumu pēctecība par papildus finansējumu pedagogu atalgojuma valsts mērķdotāciju 27 miljonu eiro apmērā turpmākajos gados,” uzsver ministrs.

Pašlaik pedagogu atalgojumu regulējošie noteikumi nosaka, ka zemākais iespējamais atalgojums vispārizglītojošo skolu pedagogiem ir 420 eiro par likmi. Sagatavotais atalgojuma modelis paredz, ka turpmāk minimālā alga par vienu likmi būs 680 eiro, kas ir pieaugums par 62 procentiem. Atalgojums tiks palielināts arī atbalsta personālam: psihologiem, bibliotekāriem, logopēdiem, karjeras konsultantiem un speciālajiem pedagogiem. Tāpat jaunais atalgojuma modelis paredz darba samaksas palielinājumu skolas administrācijai, direktoram un direktora vietniekam.

Ar jauno atalgojuma modeli tiek risināts arī darba samaksas jautājums bērnudārzu pedagogiem. Pirmsskolas pedagogiem atalgojums tiks palielināts par 25 procentu punktiem. Līdz šim nekad nav piešķirts finansējums logopēdiem, kas strādā ar bērniem pirmsskolā no pieciem līdz sešiem gadiem. Bērnudārzu pedagogiem tiks apmaksātas arī vairāk darba stundas.

„Lai arī no 1.septembra darba samaksa tiks palielināta pirmsskolas pedagogiem, priekšā vēl ir nopietns darbs un diskusijas ar pašvaldībām, lai rastu optimālāko risinājumu līdzvērtīgam atalgojuma apmēram pirmsskolas izglītības pedagogiem kā tas būs vispārējā izglītībā. Papildus, no 2017. gada 1.janvāra būtiskam algu pieaugumam ir jābūt arī bērnudārzos,” uzsver ministrs.

Ministrs akcentējot būtiskākās pārmaiņas, uzsver, ka atalgojuma modelis ir izstrādāts, lai radītu atalgojuma izaugsmes perspektīvu pedagoga profesijas prestiža celšanai un motivējošu sistēmu pašvaldībām efektīvai skolu tīkla attīstībai.

Jaunais modelis paredz racionālāku un efektīvāku finanšu pārvaldību. Turpmāk saistošie noteikumi paredzēs, ka pašvaldības vairs nevarēs veikt valsts mērķdotācijas pārdali starp skolām. 7.-9.klašu posmā vairs nevarēs būt apvienoto klašu. Pamatskolas posmā no 7. līdz 9.klasei un vidusskolās tiek noteikts rekomendējošais skolēnu skaits atbilstoši teritoriālajam iedalījumam, tam papildus paredzot finansējumu. Ja šis rekomendējošais skolēnu skaits netiks sasniegts, tad valsts mērķdotācija tiks saglabāta līdzšinējā apmērā.

Modelis paredz arī jaunu teritoriālo dalījumu, kas nosaka skolēnu un skolotāju proporciju, pēc kura aprēķina valsts mērķdotācijas apjomu pašvaldībai. Šobrīd valstī vidējā skolēnu/skolotāju proporcija ir 9,26, savukārt Eiropas Savienības (ES) vidējais rādītājs ir 15,9. Izglītības attīstības politikas pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam kā sasniedzamais uzdevums 2017. gadā ir noteikts 12 skolēni uz vienu skolotāju. Sagatavotais modelis paredz, ka izpildot noteiktos kritērijus, tiks sasniegta skolēnu/skolotāju attiecība 11,86.

Šobrīd ir spēkā administratīvi teritoriālais dalījums divās grupās. Ņemot vērā disproporciju iedzīvotāju un attiecīgi arī skolēnu blīvumu dažādos novados, turpmāk dalījums tiks veidots piecās administratīvi teritoriālajās grupās. Lauku novados un mazāk apdzīvotos novados skolēnu/skolotāju proporcija tiek noteikta zemāka. Savukārt pašvaldībās ar augstu iedzīvotāju blīvumu proporcija tiek noteiktāka augstāka.

„Svarīgi ir ne tikai piešķirt papildus finansējumu, bet radīt arī priekšnoteikumus izglītības kvalitātes celšanai, efektīvam un mūsdienīgam skolu tīklam. Jaunais modelis to paredz,” uzsver Šadurskis.

Pedagogu atalgojuma modeļa sagatavošanā ir iestrādāti arī priekšlikumi, kuri izteikti sarunās ar sociālajiem un dialoga partneriem. „Esmu ticies ar visiem nozīmīgākajiem dialoga partneriem, lai diskutētu arī par pedagogu atalgojuma modeļa un efektīva skolu tīkla attīstības kritēriju izstrādi. Daudzās jomās mūsu priekšstati ir līdzīgi, kas atspoguļojas šobrīd sagatavotajā modeļa piedāvājumā,” norāda Šadurskis.

Pievienot komentāru

Komentāri (22)

  1. Tātad tie ir 907 eiro par slodzi!!! Un kāpēc gan jāčīkst? Ja reiz strādā mazāk stundu, tad arī tikai loģiski saņemt mazāk.

  2. Kapēc visur reklamē algu pirmsskolai 680 eiro Rigā, ja tādu algu saņems tikai nedaudz skolotāju, jo slodze uz grupu tiek samazināta no divām uz 1,7. Tas nozīme, ka kolegālļi vienojoties, katrai sklolotājai ir 0,8 slodze, alga uz papīra 578, atgrēķinot nodokļus , iznāk druuku virs iztikas minimuma Un kā juridiski var piespiest strādāt mazāk par slodzi???. Vai tās ir algas paaugstinājums? Vai tā ir ņirgāšanas par skolotājiem? Ja gribi cilvēcīgu algu, tad skaidi pa citām iestādē, kur var kaut kādu nepilnu slodzi piestādātT???!!!! Kāpēc tagad mūsu žurnālisti klusē un n3ecenšas to noskaidrot??

  3. Cik gadus kalkulēja , kombinēja , indeksēja un procentēja , lai nesamaksātu cilvēku cienīgu algu. Varbūt vajadzētu sākt ar to , ka skolotāja stundas likme nelīdzinās mazapmaksāta darba darītāja stundas likmei.
    Un kā tad rēķinās to skolēnu skaitu uz vienu pedagogu ? Skolā vidēji uz katru skolotāju ( arī uz tiem , kas ir uz 1/2 slodzi vai mazāk)? Vai konkrēti , cik vidēji katram skolotājām tajās klasēs, kurās viņš māca ? Vai cik vidēji skolēni uz 1km2 katrā pašvaldībā ?

  4. Un bērnudārza audzinātājiem,kur milzu atbildība tiekot galā ar 25 sīkaļām un vēl šiem jāiemāca gan rakstīt un gan lasīt,zīmēt utt,alga ir tikai par kādiem nieka 30 eiro lielāka par apkopēju un Daugavpils vadība vēl atļaujas pateikt,ka ,ko ta viņas dara,vien skatās,kā bērni guļ,i….iņš,jebkura audzinātāja varētu ar viņu samainīties vietām un viņa darba izpildīt tāpat ,kā viņš,bet diez vai šis spētu kaut nedēļu tikt galā ar 23-25 bērniem.

  5. Kaarteejais triks! Jau tagad skolotaajs, kuram ir paveicies ar slodzi 30 stundas, sanem uz papiira 600 eiro..Kur tad tas pielikums?80 uz papiira?????Pie noteikuma – 30 stundas, kuru nebuus????
    Kaapeec taa jaamaldina sabiedriiba, zinot, ka 30 stundu likme ir loti mazam skolotaaju skaitam, iipasi regionos????

  6. IZM aprēkini jeb !..Mēs tomēr saprotam,ka skolotāju algu pielikums ir skaista un aplama manipulācija ar skaitļiem!!!
    Vienkārša matemātika
    Vecā sistēma 420/(21×4)=5 eiro (bruto) ,bet 3.64 (neto)eiro stundā
    Jaunā sistēma 680/(30×4)=5.65 eiro (bruto), bet neto 4.04 (neto) eiro stundā
    Starpība starp jauno un veco modeli ir: 4.04 -3.64 =0.40 centi par stundu
    Mēs saprotam ,ka algas pielikums skolotājiem 0.40 centi par stundu , bet kāpēc tiek manipulēts ar sabiedrību un apgalvots ,ka pielikums ir 65 %, lai gan patiesībā tie ir apmēram 8% ?

  7. nesaprotu kapec 3 kategorijam algu palielina , bet parastiem stradiekiem ne ? vai tad viniem ari nevajag lielaku algu lai bernus palistu skola?

  8. Ja būsi nelabvēlīgs direktoram,tad nekādu piemaksu nedabūsi….HA,HA

  9. Neviens ,laicigi un apmera nemasa.Dazreiz iedod.Pasaka ,jamaksa nodokli.Daudzi strada12 stundas diena.

  10. Lai nu nostrādā augusta mēnesi un ziemas brīblaikus un tad prasa lielākas algas.Nabadziņi ,atvaļinājums tikai 2 mēneši ,pārpūlējušies .

  11. naivajiem paskaidroju ka tas ir grāmatvedibas fokuss reāli alga nemainisies vai pat samazināsies . jo paredzets ka 2 skolotājam bus pa trešdaļu vairāk skolēnu. modelī nauda seko skolenam tas nozimē ka valsts apmaksāto likmju skaits skolā ari samazināsies par trešdaļu. lielajās skolās tas nozimē ka algas nemainisies vai manisies mazliet, kamer mazajās skolās tas nozimē algas samazinājumu. urrā idiotisms svin uzvaru

  12. beidzot skolotāji neēdīs vairs apkopējus ,ka viņiem gandrīz tāda pati alga kā viņiem ,kautgan ar ko tad viņi labāki?Ja tehniskais darbinieks ko neizdarīs ,tad brēka liela ,bet ,kad paši slaistās pa brīvlaikiem ,svin jubilejas darba laikā un ”sit ”klačas ,tad nekas un nekad nebūs vainīgi .Viņiem apspriede pie kafijas krūzes.

    • Apspriedi vajadzēja slotu būcenī
      un pie krutkas litra ???
      ………………..
      Iemācies, cik ir 2×2 un sēdēsi
      pie kafijas !

  13. 420 EURO: 21H= 20 EURO PAR 1 STUNDU.
    680 EURO: 30H= 22.6 EURO PAR 1 STUNDU.

    Tas skaitās pielikums!

  14. Tad lai parastiem stradniekiem ari pacel algas. Man nedela jastrada 65 stundas. Nabaga skolotaji !!!

  15. Jācer, ka arī atdeve no pedagogu puses pieaugs par tiem 62 procentiem…..

  16. atkal ekonomes uz berniem?

  17. cik jauki unplus vēl manas privatstundas klat

Draugiem Facebook Twitter Google+