foto: FIA

Tuvu F-1 līmenim: Latvija gatava PČ posmam rallijkrosā 0

Latviju rallijkrosa pasaules čempionāta Rīgas posma sacensībās pārstāvēs brāļi Jānis un Artis Baumaņi, kā arī Reinis Nitišs un Arnis Odiņš, trešdien preses konferencē paziņoja sacensību rīkotāji.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

J.Baumanis startēs pasaules čempionāta prestižākajā “SuperCar” klasē, Nitišs piedalīsies Eiropas čempionāta “SuperCar” ieskaitē, bet A.Baumanis un Odiņš startēs Eiropas čempionāta “Super1600” klasē.

“Esmu pilnīgi pārliecināts, ka Rīgā šis nebūs pēdējais pasaules čempionāta posms. Biķernieku trase šogad ir labāka nekā iepriekšējos gados. Trasē ir pilnībā atjaunots segums, kā arī uzlabots tramplīns, kas ir zemāks, tādējādi varēs lidot zemāk, bet tālāk. Sacensības ir tuvu Pirmās formulas līmenim, ņemot vērā to, ar cik lielu apkalpi ierodas sportisti,” preses konferencē stāstīja Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr sacensību rīkotāju “RA Events” direktors Raimonds Strokšs uzsvēra, ka ir viegli strādāt pie posma organizēšanas, ja apkārta ir cilvēki, kuri nesavtīgi iegulda savu darbu.

“Tribīņu piegādātāji no Vācijas divarpus dienās uzbūvēja B tribīni, kas iepriekš prasīja nedēļu. Šogad uztaisījām vēl vienu pasākumu pasākumā – 13.septembrī 11 rallijkrosa mašīnas būs redzamas Vecrīgā, kur no Rīgas domes dosies uz Brīvības pieminekli. Tur būs iespējas satikt sportistus, kā arī veiksim kvalifikācijas pirmā brauciena izlozi,” atklāja Strokšs.

Savukārt atbalstītāju “Neste Latvija” valdes loceklis Armands Beiziķis pauda, ka viņu mērķis ir, lai sacensību vide būtu pēc iespējas tīrāka.

“Šogad visi ģeneratori, kuri ražos elektrību, darbosies ar atjaunojamo dīzeļdegvielu, kas ražota no atkritumiem un pārtikas pārpalikumiem. Tas nozīmē, ka tajā nav naftas. Sportistiem un skatītājiem būs tīrāka un patīkamāka vide,” pauda Beiziķis.

Tikmēr Latvijas Televīzijas Sporta redakcijas vadītājs Andris Ušackis neslēpa gandarījumu par to, ka LTV piedalīsies vienā no lielākajiem gada sporta notikumiem Latvijā. “Latvijas Televīzijā būs vērojamas speciālās studijas ar labākajiem pašmāju braucējiem un žurnālistiem,” teica Ušackis.

No Latvijas pilotiem Odiņš tikai trešdien guva apstiprinājumu, ka pēc pusotras nedēļas varēs doties trasē.

“Lai startētu Eiropas čempionātā, bija jau februārī jāuzraksta iesniegums. Šodien ieraugot dalībnieku sarakstu, cerētais tika sagaidīts. Šogad neizdevās savākt budžetu pilnai sezonai, bet centīsimies to izdarīt nākamgad,” teica Odiņš.

Eiropas čempionāta “Super1600” klasē Jānis Baumanis pēc četriem no sešiem posmiem ir līderis, par punktu apsteidzot “Volland Racing” komandas biedru Roku Bacušku.

Reklāma
Reklāma

“Komandā ir ļoti laba gaisotne, viens otru atbalstam un mācamies no kļūdām. Komandai mērķis ir būt augstākajās vietās, kas arī izdevies, turklāt Francijā aizņēmām visu goda pjedestālu,” uzsvēra J.Baumanis.

Latvijā norisināsies arī Eiropas rallijkrosa čempionāta noslēdzošais – piektais – posms “SuperCar” klasē, kurā startē “Set Promotion” vienību pārstāvošais Reinis Nitišs. Viņš pēc četriem etapiem ar 120 punktiem ir sacensību līderis, tuvāko sekotāju apsteidzot par 26 punktiem.

“Šobrīd ir iespēja cīnīties par uzvaru gan posmā, gan kopvērtējumā. Manā klasē nav tik izteikta rūpnīcas komandu dominance. Varu braukt brīvāk un mierīgāk. Šogad pavisam noteikti ir vairāk pozitīvu emociju nekā iepriekšējās divas sezonas,” teica Nitišs.

Pasaules rallijkrosa čempionāta prestižākajā – “SuperCar” klasē – šosezon startē STARD vienības pilots Jānis Baumanis, kurš pēc astoņiem etapiem ar 68 punktiem ir devītais, kamēr pārliecinošs līderis ar 224 punktiem ir zviedrs Jūhans Kristofešsons.

“Nevienam nav noslēpums, ka rūpnīcas komandas spērušas vēl pāris soļus uz priekšu. Sezona ir tīri labi izdevusies, Kanādā dabūju balvu par ātrāko reakciju startā. Ja veiksme uzsmaidīs, tad arī šoreiz būsim finālā. Būtu fantastiski atkal stāvēt uz goda pjedestāla, bet būsim reāli – šobrīd tikt pirmajā trijniekā ir ļoti grūti. Meklējam finansējumu, lai nākamajā sezonā varētu startēt pasaules čempionātā. Varbūt būsim kādā komandā, kas startēs ar elektroautomobili. Mērķis ir iekļūt kādā rūpnīcas komandā, bet tas nav viegli sasniedzams,” skaidroja J.Baumanis.

Latvijā pasaules čempionāta etaps rallijkrosā Biķernieku trasē notiks jau trešo gadu pēc kārtas. Šosezon Latvijā gaidāmas planētas meistarsacīkšu devītā posma sacensības, pēc kurām vēl būs etapi ASV, Vācijā un Dienvidāfrikas Republikā.