TV aplikāciju plašāka lietošana ikdienā ir tikai laika jautājums 0

“Smart TV” potenciāls ir ļoti liels, līdz ar to televīzijas aplikāciju arvien plašāka lietošana ikdienā ir tikai laika jautājums, biznesa portālam “Nozare.lv” prognozēja aptaujātie televizoru ražotāji “Samsung” un “LG Electronics” (LG).

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Līdz šim mēs pamatā esam bijuši pazīstami tikai ar mobilo tālruņu aplikācijām, un arī tās joprojām lieto vien daļa sabiedrības. Taču “Smart TV” ienākšana tirgū rada iespējas aplikācijas pielietot pavisam jaunā veidā, un patlaban to lietošanas paradumi abās pusēs – gan patērētāju, gan satura radītāju pusē – tikai sāk veidoties,” norāda SIA “Samsung Electronics Baltics”.

Arī LG uzskata, ka “Smart TV” attīstības potenciāls ir ļoti liels, ņemot vērā, ka tādējādi televizors spēj aizstāt vairākas palīgierīces. “Smart TV” ļauj baudīt interaktīvo televīziju, spēlēt dažādas spēles, meklēt informāciju tiešsaitē bez papildierīču palīdzības, un visa vadība notiek ar vienu pulti vai arī nemaz neizmantojot pulti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc “Samsung” vērtējuma, patlaban aplikāciju kategoriju ziņā “Smart TV” pielietojumā dominē informatīvās un izklaides aplikācijas, bet gala lietotāju pieprasījums vērojams sporta un bērnu saturam. LG norāda, ka patlaban populārākās “Smart TV” aplikācijas ir video pēc pieprasījuma. Uzņēmums vērtē, ka, neapšaubāmi, izklaides aplikācijām ir vairāk iespēju izvērsties. Līdzīgi arī “Samsung” norāda, ka atšķirībā no viedtālruņiem un datoriem televīzija tomēr ir “sabiedriska” ierīce un tajā izmantojamās aplikācijas arī turpmāk, visdrīzāk, būs saistāmas pamatā ar izklaidi – video straumēšanu, koncertu, filmu skatīšanos, attēlu demonstrēšanu, spēlēm utt.

“Protams, var atsevišķi izdalīt “gudrās mājas” konceptu, kad cilvēks ar vienas ierīces starpniecību kontrolē gaisa kondicionēšanu, mājas apsildi, gaismu, ūdens un elektrības skaitītājus, videonovērošanas sistēmas u.c. Šādai sistēmai visērtākais “mezgls”, neapšaubāmi, ir televizors,” norāda “Samsung Electronics Baltics”.

Kompānija vērš uzmanību arī uz pirmajiem veiksmīgajiem risinājumiem, tostarp Baltijā. Igaunijā īpaši “Smart TV” funkcionalitātei izstrādāts IP televīzijas risinājums, kas pirmoreiz plašākai publikai tika demonstrēts rudenī izstādē Berlīnē, bet pavisam nesen kā reāli funkcionējošs risinājums tika prezentēts Igaunijā un tagad pakāpeniski tiek ieviests Skandināvijā un pēc tam – citur pasaulē. “Samsung Electronics” sadarbībā ar “TeliaSonera” meitasuzņēmumu “Elion” izstrādātais risinājums ļauj pieslēgties internetam televizorā, izmantojot TV aplikāciju, līdz ar to nav nepieciešams ierastais dekoders.

“Faktiski šis risinājums ir revolūcija televīzijas jomā, un vēl jo lielāks gandarījums, ka šī revolūcija ir radīta Baltijā. Tas liecina, ka mēs ne tikai spējam ieinteresēt gala lietotājus par “Smart” tehnoloģiju noderīgumu, bet arī paši šeit radīt globāla mēroga risinājumus,” norāda kompānija.

Tā kā saturam ir nepieciešama labi attīstīta infrastruktūra, LG “Smart TV” attīstību Latvijā cieši saista ar iedzīvotājiem pieejamo interneta ātrumu. Ātrāks savienojums nodrošina kvalitatīvāku video saturu, kas ļauj izbaudīt mūsdienīga televizora iespējamo attēla kvalitāti. Aplikāciju attīstību veicinās arī “Smart TV” televizoru īpatsvara pieaugums. “Jo lielāka ir sasniedzamā auditorija, jo lielāka interese rodas no e-pakalpojumu attīstītāju puses. Patērētāji ik gadu pa to pašu naudu var iegādāties aizvien funkcionālāku televizoru. Līdz ar to potenciālā auditorija, kura varētu lietot “Smart TV” piedāvātos e-pakalpojumus, pieaugs daudz straujāk,” vērtē kompānija.

Reklāma
Reklāma

“Samsung” uzsver, ka neatkarīgi no tendencēm būtisks ir saturs – ko konkrēta aplikācija sniedz un kādēļ cilvēkam to izmantot. Aplikācijai ir jābūt ērtai un praktiski pielietojamai. Šī iemesla dēļ mobilās aplikācijas, īpaši funkcionālās, kompānijas vērtējumā, arī turpmāk būs primāras. “Samsung Electronics Baltics” arī vērtē, ka tiešā veidā televizors neizkonkurēs viedtālruņus, tāpat kā MP3 atskaņotāji neizkonkurēs mājas stereosistēmas/kinozāles. Tie ir dažādi izmēri un formāti, kaut arī funkcijas arvien vairāk pārklājas.

LG norāda, ka no dažādu uzņēmumu puses Latvijā ir tikusi izrādīta interese veidot aplikācijas, kā arī kompānija pati mēģina ierosināt kādu projektu, bet patlaban LG atturas prognozēt, kad “Smart TV” aplikāciju izstrāde pietuvosies mobilo tālruņu aplikāciju izstrādes līmenim. “Mēs nemainām televizorus tik bieži kā tālruņus, tāpēc tas prasīs daudz vairāk laika.”