8. Pasaules koru olimpiādes koncertā. Foto – LETA
8. Pasaules koru olimpiādes koncertā. Foto – LETA
Foto – LETA

TV ēterā pirmais kultūras kanāls 0

Pirmo reizi Latvijas vēsturē izveidots kultūrai veltīts TV kanāls, kas no 2. decembra skatāms “Lattelecom” televīzijas platformās visā valstī. Tematiskais kanāls “Kultūra 360TV” piedāvās atskatu uz spilgtākajiem “Rīga 2014” mirkļiem, kā arī iespēju vērot augsti novērtētu Eiropas un Latvijas kino, skatīties lekcijas un video tiešraides ar kultūras kritiķu un mākslinieku piedalīšanos.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

“Kultūra ir Latvijas nācijas identitāte, spēks, kas palīdz un iepriecina mūsu cilvēkus, un nozīmīgs atbalsts izglītotas jaunās paaudzes audzināšanā,” uzsver “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis. “Latvijas pirmā kultūras kanāla izveidošana ir vēl viens solis, kas apliecina mūsdienu tehnoloģiju nozīmi svarīgu vērtību nodošanā un izplatīšanā pēc iespējas plašākam cilvēku lokam.”

“Cilvēki maina savus paradumus, un šo paradumu maiņa diktē pārvērtības, ko saucam par televīzijas evolūciju,” teic “Lattelecom” TV daļas vadītājs Arvils Kup­ris. “Arī tā sauktie pop-up jeb tematiskie kanāli ir atbilde uz klientu pieprasījumu. Šāda veida kanāli “Lattelecom” TV skatītājiem jau ir pazīstami. Iepriekš īpaši kanāli veltīti Dziesmu svētku norisei, kā arī festivālam “Positivus”, bet nu laiks Latvijas vēsturē pirmajam kultūras kanālam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šogad pirmo reizi vēsturē Latvijā norisināsies Eiropas kino Gada balvas pasniegšanas ceremonija, Rīga šogad bijusi Eiropas kultūras galvaspilsēta,” uzskaita A. Kupris, runājot par to, kas pamudinājis veidot jauno “Kultūra 360TV”. Jaunais kanāls decembrī plašai auditorijai ļaus sekot līdzi ne tikai minētajām kultūras norisēm, bet arī kultūras procesam plašāk. “Nav noslēpums, ka kultūras pārraides nav pašas pieprasītākās TV skatītāju vidū un populārākais ir izklaides saturs. Taču varam paskatīties uz kultūru arī caur citu prizmu, ceļot kultūras satura popularitāti Latvijā,” uzsver Arvils Kupris, kuru aicināju uz plašāku sarunu.

– Cilvēki mēdz būt tik dažādi, ar tik ļoti atšķirīgām interesēm un paradumiem. Kā izdodas izveidot universālu TV kanālu piedāvājumu, kas apmierina plašu klientu loku?

– Mūsu piedāvājumā iekļauto kanālu klāstu tik tiešām lielā mērā diktē pats skatītājs. Tieši tāpēc nevaram teikt, ka mēs būtu nonākuši pie kādas ideālās TV kanālu pakas, paku struktūras vai pie ideālajiem kanāliem. Pat gada laikā cilvēku pieprasījums pēc satura var tik krasi mainīties, ka mēs nemaz nevaram runāt par kādu striktu kanālu sarakstu, kuru nekad neviens nemainīs. Mēs pastāvīgi sekojam tam, ko vēlas mūsu skatītāji. Regulāri veicam dažāda mēroga skatītāju aptaujas. Lielu uzmanību veltām arī tam, lai sekotu jau izvēlēto kanālu kvalitātei. Dažkārt nākas secināt, ka atsevišķu kanālu kvalitāte laika gaitā krītas, un tas arī var būt par iemeslu izmaiņām mūsu piedāvājumā.

Redzējām, ka Ukrainas notikumu kontekstā sabiedrībā būtiski pieauga pieprasījums pēc neatkarīga un daudzpusīga skatījuma uz starptautiskajiem notikumiem. Cilvēki grib redzēt ne tikai Krievijas izplatītos propagandas kanālus, bet vēlas redzēt arī objektīvu skatu uz notikumiem gan no Eiropas, gan citu valstu puses. Lai apmierinātu šo pieprasījumu pēc viedokļu daudzveidības, pavasarī savā iedāvājumā papildus iekļāvām piecus jaunus ziņu kanālus.

Reklāma
Reklāma

– Vai uzņēmumā darbojas kāda īpaša skatītāju komisija, kas vērtē TV kanālu piedāvājumu?

– Ir aktivitāte “Skatītāji izvēlas”, un to savā ziņā var saukt arī par komisiju. Proti, izmantojot to, mūsu klienti var ieteikt jaunus kanālus, mēs tos izvērtējam un varam iekļaut programmā uz pārbaudes laiku. Ja tas spēj ieinteresēt pietiekami plašu auditoriju, kanāls var nonākt mūsu pastāvīgajā piedāvājumā.

– Kā pareizi jārīkojas, ja kādam skatītājam ir vēlme redzēt “Lattelecom” piedāvājumā kādu konkrētu kanālu?

– Lai šo vēlmi paustu, var tikt izmantots jebkurš saziņas veids ar “Lattelecom”. No pieredzes varu teikt, ka savu reizi testa apraidē ir nonācis, piemēram, sociālajos tīklos vai kādā bloga ierakstā ieteikts kanāls, kas pievērsa tam mūsu uzmanību.

– Jūs labi pārzināt Latvijas TV skatītāju vēlmes. Kā jūs raksturotu caurmēra skatītāju?

– Ja skatāmies uz Latvijas TV auditoriju kopumā, tie ir cilvēki, kuriem satura uztveršana pamatā ērtāka ir divās valodās – latviešu un krievu. Tas jāņem vērā gan uzņēmumam, kas piedāvā TV pakalpojumu, gan valstij, kas izstrādā savu satura politiku. Ja runājam par TV saturu krievu valodā, tad mūsu auditorijas pētījumi skaidri liecina, ka krievu valodā skatīto pārraižu topā nav vis ziņu vai politisko diskusiju raidījumi, visbiežāk tiek skatīti šovi, seriāli, dažādu interešu pārraides un populārzinātniskie raidījumi.

– Ja saturu lielā mērā nosaka paši skatītāji, kā ir ar tehnoloģijām? Kāda jums ir sajūta: vai jūs pieradināt skatītāju pie aizvien jaunām funkcijām, iespējām un ērtībām, ko sniedz modernā televīzija, vai drīzāk skatītājs tās pieprasa un jūs apmierināt pieprasījumu?

– Ir abējādi. Vēl aizvien ir liela skatītāju daļa, kas skatās TV saturu klasiskā veidā: pārnākot mājās, ieslēdzot televizoru un skatoties to, kas konkrētajā laikā ir TV ēterā. Tomēr lielākā daļa mūsu klientu izmanto interaktīvās TV sniegtās tehniskās iespējas, izmantojot arhīva un ieraksta funkciju, pauzes iespēju vai pārtinot reklāmas un izmantojot filmu videonomu. Katrā ziņā cilvēkiem, kuri reiz atklāj TV pārraižu arhīva vai citu funkciju priekšrocības, vairs nav vēlmes skatīties tikai tiešraidi. Cilvēki saprot, cik būtiskas priekšrocības viņiem tiek sniegtas, cik efektīvi viņi var izmantot savu laiku, neskatoties neko lieku, bet tikai to, kas viņiem ir vajadzīgs, turklāt sev izdevīgā laikā.

– Vai, jūsuprāt, interaktīvās TV tehniskās iespējas jau ir sasniegušas zināmus griestus?

– Mēs kā uzņēmums nekad neesam saskatījuši šādus griestus un neparedzam, ka tehnoloģiju attīstībā vispār šādi griesti kādreiz varētu parādīties. Ja mēs ieraudzīsim griestus, būs jāmeklē lūka, lai tiktu augstāk. Jo tikai caur attīstību var panākt efektivitātes pieaugumu, un tas ir īstais ekonomikas dzinulis.

– Ko tad tuvākā nākotnē gaidīt aizrautīgam tehnoloģiju gard­ēdim TV jomā?

– Tuvākie tehnoloģiskie izaicinājumi TV jomā ir saistīti ar dažādiem ekrāniem, kas pieejami cilvēkiem. Jau pašlaik mēs runājam par televīziju visos ekrānos, un “Lattelecom” to jau piedāvā – televīziju mobilajā tālrunī, datora ekrānā, planšetdatorā, televizorā. Turpmāk ekrānu kļūs vēl vairāk, tie kļūs daudzveidīgāki. Ekrāni var kļūt pat virtuāli. Ir skaidrs, ka, parādoties aizvien jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem, būs jāmeklē arī veids, kādā cilvēkiem būs ērti skatīties saturu jaunajās iekārtās, dažādās vidēs. Katra iekārta diktē apstākļus, kādos tā tiek izmantota, un atbilstoši arī ir jāmeklē gan pareizais satura pasniegšanas veids, gan arī pats saturs.

Uzziņa

Kanāls “Kultūra 360TV”

* Kanāls pieejams bez papildu maksas visās “Lattelecom” televīzijas platformās – interaktīvajā TV, virszemes TV un interneta TV.

* “Kultūra 360TV” tapis, sadarbojoties “Lattelecom”, nodibinājumam “Rīga 2014”, Latvijas Nacionālajam kino centram un “OnAir Studios”.

* Saturs: kino ziņas, tiešraides, lekcijas un skatītāju viedokļi par filmām un citiem kultūras notikumiem; Latvijas un Eiropas kino, īpašu uzmanību veltot Eiropas Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonijas sagaidīšanai un norisei, kā arī pašmāju kino panākumiem; “Rīga 2014” kultūras dzīves norises.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.