Foto – LETA

Ulmaņa gatves pārvadu sola saremontēt līdz gada beigām
 0

Daudz salāpītu bedru, kas mainīgo laika apstākļu ietekmē veidojas atkārtoti, gājēju trotuārs, pa kuru var knapi paiet sadrupušā asfalta un bedrīšu dēļ, kā arī norūsējušas margas, kurām pieskaroties liekas, ka kritīsi kopā ar tām.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Tā vienā teikumā var aprakstīt Kārļa Ulmaņa gatves pārvadu pār dzelzceļu. Ar tā stāvokli var būt neapmierināti visi satiksmes dalībnieki – gan gājēji, gan autovadītāji, pat velosipēdisti.

 

Pusgada laikā jauni bojājumi

Jau pagājušā gada augustā uz pārvada tika noteikts transportlīdzekļu ātruma ierobežojums 40 kilometru stundā, kā arī labajā joslā abos braukšanas virzienos kustība atļauta tikai transportam, kura masa nepārsniedz 3,5 tonnas. Kā stāsta Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns, toreiz ierobežojumi ieviesti, pamatojoties uz ārkārtas speciālās inspekcijas slēdzienu par pārvada pārseguma plātņu nestspējas samazināšanos labajā malējā joslā. Pagājis gandrīz pusgads, kura laikā remontdarbi netika veikti. Šī iemesla dēļ Satiksmes departaments saņēma SIA “Inženierbūve” speciālista Raita Lāča ziņojumu – apsekojot pārvadu, konstatēts, ka transportlīdzekļu vadītāji neievērojot noteiktos satiksmes ierobežojumus, rada jaunus transportbūves bojājumus. Tādēļ Latvijas Valsts policijai lūgts pastiprināti kontrolēt situāciju uz pārvada un sodīt tos autovadītājus, kas neievēro ierobežojumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Turklāt pārvada tehniskais stāvoklis uzskatāms kā satiksmes negadījumu riska avots tā lietotājiem. Satiksmes ierobežojumi ir īstenoti arī tādēļ, lai novērstu iespējamo negadījumu sekas.

“Ceļa pārvada atsevišķi elementi ir sliktā tehniskā stāvoklī. Neefektīvas virsmas ūdensnovades un korozijas procesu dēļ dzelzsbetona konstrukcijas pakāpeniski zaudē integritāti, noārdoties betona virsējiem slāņiem,” skaidro speciālists.

Šobrīd tilta funkcionalitāti nosaka lietojamības problēmas – bedres un seguma nelīdzenums. “Taču tik vispārpieņemtām metodēm kā bedrīšu aizdarināšana brauktuves defektu labošanai ir īslaicīgs efekts. Lai novērstu problēmas galvenos cēloņus, ir jāveic apjomīgāka pārvada rekonstrukcija,” teic R. Lācis.

 

Kur paliek ceļa nodokļi?

Pie pārvada satiktajam Ceļu policijas bataljona inspektoram jautāju, vai pāri pārvadam vispār ir atļauts iet. Uz to, pasmīnējis un nevēlēdamies stādīties priekšā, atbildēja: “Nu tur tā riskanti izskatās!” Policija todien kontrolēja autovadītājus pāris stundas. “Šodien pārkāpēju nav daudz. Pārsvarā noteikumi tiek ievēroti. Manuprāt, pārvads ir pilnībā jājauc ārā, tas vairs nav remontējams. Satiksmes ierobežojumi ir vajadzīgi, ja šeit būtu ātrums kā iepriekš – 70 kilometri stundā, tad tilts pavasari nesagaidītu,” teic inspektors. Netālu no pārvada autoservisā strādājošais Normunds teic, ka pāri pārvadam brauc vismaz reizi dienā. Viņaprāt, pārvads ir briesmīgs. “Parasti uz tā katru gadu kaut ko pieremontē, kaut ko atjauno, taču nekāda labuma tik un tā nav. Tagad bedres aizlāpītas, taču, uzkrītot biezākai sniega kārtai un sākoties atkusnim, tās atkal izveidosies!

Reklāma
Reklāma

Ātruma ierobežojums šādā situācijā apmierina un nemaz netraucē, vairāk uztrauc bedres. Šoferi zina, ka maksā ceļu nodokļus, bet bedres vai nu neapzināti, vai arī finanšu trūkuma dēļ netiek pilnvērtīgi remontētas,” teic Normunds.

Ilgvars Brizga, kurš dzīvo netālu no pārvada un pāri tam brauc diendienā, uzskata, ka tilts ir avārijas stāvoklī. “Taču labāk, lai ir ātruma ierobežojums nekā slēgts pārvads. Tādā gadījumā korķi Kārļa Ulmaņa gatvē būs vēl lielāki,” saka I. Brizga.

 

Jācer uz jaunu pārvadu jau šogad

Taču, kā sola Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, šī gada laikā tiks veikta pārvada rekonstrukcija. Kopējās rekonstrukcijas izmaksas plānotas 4,4 miljonu latu apmērā, taču precīza summa būs zināma pēc konkursa. Iepirkuma procedūra tiks pabeigta līdz aprīlim, tad nekavējoties sāks pārvada rekonstrukciju, lai to pabeigtu līdz oktobra beigām. Kā stāsta T. Vectirāns, pārvadam tiks veikts pilns remonts – tā virskārta tiks nojaukta līdz sijām, tiks uzliktas jaunas seguma plātnes, hidroizolācija un jauns asfalta segums. “Vienlaikus remonta laikā viena no ietvēm tiks paplašināta līdz 2,5 metriem, lai pār tiltu varētu ērti pārvietoties velosipēdisti,” piebilst T. Vectirāns. Jāpiemetina, ka satiksme uz pārvada netiks slēgta – tiks noņemta sadalošā barjera un satiksmi organizēs divās joslās vienā tilta pusē.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.