Latvijas gada auto foto

Un “Latvijas Gada auto 2014” ir… 0

Tā konkursa apbalvošanas ceremonijas noslēgumā teica sestdienas svinīgā vakara vadītājs Normunds Avotiņš un – protams, apklusa tradicionālajai intrigas pauzei.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
ASV izsludina ārkārtas stāvokli pirms Saules aptumsuma – paredz cilvēku masu bojāeju 12
Lasīt citas ziņas

Jums šajā laikā piedāvājam stāstu par sīvo cīņu papildnominācijās, kuru uzvarētāji balvas saņēma pirmie.

“Skaistākais”. Neapšaubāmi subjektīvākā balsojuma daļa. Un lielākais viedokļu raibums. Balsis saņēma pavisam deviņi pretendenti. Pa vienai “Volkswagen Jetta”, “Peugeot 308”, “Mazda 6”, “Renault Captur”, “Fiat Panda” un duets “Opel Mokka”/”Chevrolet Trax”. Divas ieguva “Opel Ampera”. Sešas – “Lexus IS”. Un titulu ar 14 punktiem ieguva “Audi A3 Limousine”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sportiskākais”. Tuvu jau otrajai uzvarai šajā nominācijā bija “Audi” (9 punkti). Taču – “Nissan Juke Nismo” ieguva 14 atbalstītājus un šo Latvijas apstākļos praksē visai grūti izmantojamo balvu.

“EKO auto”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Piecas balsis tradicionālajiem maza tilpuma dzinējiem (“Renault Clio”, “Škoda Octavia”, “Fiat Panda”), vēl piecas “Volkswagen Jetta” hibrīdam un – veselas 19 “Opel Ampera”, kura visai prāvus attālumus var veikt pavisam bez trokšņa un dūmiem. Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedza Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

“Premium”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā konkurenti bija trīs. 28 balsis tie sadalīja šādi – četras par “Lexus IS”, 10 par diženo “Jeep Grand Cherokee” un – otrā papildnomināciju balva mazākajam “Audi” limuzīnam – 14 punkti.

“Mazais auto”. Iepriekšējai nominācijai pretēji kritēriji. Maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Trešā vieta – “Nissan Note” (5 punkti), otrā – “Opel Adam” (par punktu vairāk), kurš pievilka “ar stilu”, tomēr dažiem prāviem vērtētājiem šķita par šauru, un – titulu iegūst “Renault Clio”. Veseli 18 punkti no 28 iespējamiem – par izcilu taupīgu kompromisu.

Un visbeidzot – Latvijā tik populārie “apvidus auto”. Nosaukums, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā paredzēts patiešām skarbiem bezceļu ap-stākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina. Grupa atbilstoši “Auto asociācijas” klasifikatoram sadalīta “mazajos” (garums līdz 430 cm) un vienkārši “apvidus” – lielāki un dārgāki.

Reklāma
Reklāma

“Apvidus auto”. Visu cieņu “Ford Kuga”, “Honda CR-V”, “Hyundai Santa Fe” un “Toyota RAV4”, tomēr pat visi šie pretendenti kopā savāca tikai astoņas balsis. Tas tikpat, cik “Subaru Forester” viens pats. Un krietni mazāk, nekā ieguva “Jeep Grand Cherokee” – 13 punkti un pārliecinoša uzvara. Nav pārsteigums, ja nominācijas nosaukumā likts vārds “apvidus”, nevis kāds maigāks apzīmējums.

“Mazais apvidus auto”. Šajā sacensībā gāja, kā saka, karsti. Līdz pēdējai testu sesijai gandrīz nebija šaubu par dueta “Mokka”/”Trax” uzvaru. Tad atbrauca jaunais “Suzuki SX-4” un “Fiat Panda”. Balsojums – neizšķirts starp “Fiat” un “GM”, par dažiem punktiem atpaliek “Suzuki”. Atkārtots balsojums par pirmajiem diviem. “Suzuki” piekritēji atbalsta “Mokka”/”Trax”, kurš rezultātā uzvar, sarūgtinot, protams, tos, kuri pārliecināti, ka tieši “Fiat” šogad vislabāk pratis apvienot vārdus “mazs” un “tiešām apvidus”.

Bet kurš ir 
Gada auto?!


Vēl mirkli pacietības. Dažas konkursa atbalstītāju balvas. “Latvijas Avīze” šogad izvēli izdarīt uzticēja redakcijas dāmām. Un tās izrādījās nebūt ne pārlieku pieticīgas. Viņu izvēlētajiem kungiem esot jāatbrauc ar skaistu auto, ar prestižu auto, ar tādu auto, kurš kaut mazliet paceļ pāri ikdienai. Un tas ir – “Lexus IS”! Balvu pasniedza Linda Rumka.

Bet nu gan apbalvojam absolūtos uzvarētājus


Galvenajā balsojumā trešo vietu ar 91 punktu ir ieguvis “Audi A3 Limousine”. Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz “Peugeot 308” ar 110 punktiem. Un uzvarētājs, savācot 188 punktus, ir – “Škoda Octavia”! Balvu pasniedza konkursa organizators Māris Ozoliņš.

Žūrijas komentāri


Jānis Grīnhofs: “Uzvarētājs šoreiz nebija pārsteigums.”Octavia” apvieno ekonomiska un praktiska auto īpašības un, manuprāt, ir Latvijas apstākļiem ļoti atbilstošs automobilis. Arī pats “Octavia” piešķīru lielāko balsu skaitu. Jaunā balsošanas kārtība liek žūrijai ar lielāku atbildību dalīt katru punktu, un, kā redzams, rezultāti ir mūsu apstākļiem adekvāti.”

Jānis Mežulis: “Visvairāk punktus atdevu “Peugeot 308”, bet “Škoda” manā vērtējumā bija otrajā vietā. Jāatzīst, ka “Octavia” perfekti atbilst “Gada auto” titulam, jo ir tāds labs vidusmēra auto, kas ne ar ko īpašu atmiņā nepaliek. Man “Peugeot” bija emocionāli saistošāks, jo radīja pārdzīvojumu, piesaistīja uzmanību. Konkursu kopumā šogad vērtēju ļoti pozitīvi, jūtama attīstība, arī popularitāte un atpazīstamība ar katru gadu aug.”

Uldis Rolis: “Man pirmajā vietā bija “Renault Clio”, tehniski un ideoloģiski ļoti patika arī “Audi A3”. “Škoda Octavia” ir absolūti utilitārs auto, kvalitatīvi nostrādāts. Būtībā tas pats “Volkswagen” vien ir, un to var labi sajust. Vēl no finālistiem man ievērības cienīgs šķita “Honda CR-V”. Jaunā balsošanas kārtība bija samērā liela organizatoru uzdrīkstēšanās, bet tā ir attaisnojusies.”

Juris Zvirbulis: “Konkurss noslēdzies ļoti pragmatiski un adekvāti. “Octavia” manā vērtējumā bija otrajā vietā. Sabalansēts un Latvijas apstākļiem atbilstošs auto. Man tieši šajās dienās kā LAMB vadītājam bija iespēja piedalīties FIA ģenerālajā asamblejā Parīzē, un uzreiz varu teikt, ka šis Latvijas gada auto konkursa noslēgums bija noorganizēts pat augstākā līmenī. Prieks, ka mēs varam tik precīzi un labi sarīkot pasākumu. Liels paldies vietējiem dīleriem, kas konkursu atbalsta. Šis ir labs piemērs, kā viena nozare kopīgiem spēkiem var izveidot visām pusēm interesantu un noderīgu pasākumu.”

Edmunds Zazerskis: “Es pirmajā vietā liku “Audi A3”, bet “Škoda” manā balsojumā bija otrā. Kopumā rezultāti, manuprāt, ir ļoti saprotami, bez pārsteigumiem.”Octavia” ir labs auto, kas ne ar ko īpašu neizceļas, bet savu darbu veic labi. Šogad konkursā pozitīvi bija tas, ka bija vairāki lielie kopīgie pasākumi, kuros varēja labi salīdzināt visus pretendentus. Tas žūrijai deva iespēju kvalitatīvāk veikt savu darbu.”

Raimonds Volonts: “Desmit punktus piešķīru “Škodai”, jo uzskatu, ka mūsu apstākļiem tas ir ļoti piemērots auto. Mani vispār ļoti uzrunā “Volkswagen” grupas ražojumi. Labi nostrādāti un saprotami remontējami automobiļi. Konkurss ar katru gadu kļūst profesionālāks, un, manuprāt, ir labi, ka žūrijā ir ne tikai žurnālisti, bet arī citu profesiju pārstāvji.”

Edgars Utāns: “Man šogad bija trīs favorīti, kuriem tad arī atdevu pa sešām balsīm. Viens no tiem bija arī uzvarētājs. “Octavia” ir labs auto par atbilstošu cenu, kuru var ieteikt gan uzņēmumu autoparkam, gan privātpersonai. Jaunā vērtēšanas sistēma ļauj precīzāk sadalīt punktus katram pretendentam, un tas ir svarīgi. Arī kopīgās testu dienas ir ļoti noderīgas, un tādas jārīko arī nākotnē. Visumā konkursu uzskatu par izdevušos, taču vienmēr vēl ir ko pilnveidot, un to arī novēlu organizatoriem.”