“Hyundai i20” – pirmo reizi konkursa vēsturē par uzvarētāju kļūst mazās klases auto.
“Hyundai i20” – pirmo reizi konkursa vēsturē par uzvarētāju kļūst mazās klases auto.
Publicitātes foto

Un “Latvijas gada auto 2016” ir… 1

Tā arī šogad konkursa apbalvošanas ceremonijas noslēgumā teica svinīgā vakara vadītājs Normunds Avotiņš un, protams, apklusa tradicionālajai intrigas pauzei. Bet fināls šogad būs citāds, vēsturiska paziņojuma cienīgs.

Reklāma
Reklāma
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Lasīt citas ziņas

Jums pauzes laikā piedāvājam stāstu par sīvo cīņu papildnominācijās, kuru uzvarētāji balvas saņēma pirmie.

“Skaistākais”. Neapšaubāmi subjektīvākā balsojuma daļa. Un lielākais viedokļu raibums. Pa kādai balsij saņēma visi pretendenti. Vismaz vienu augstāko vērtējumu (10 punkti) saņēma 14 pretendenti. Pa vienam “BMW X6”, “Honda Civic Tupe-R”, “Hyundai i20”, “Jeep Renegade”, “KIA Sorento”, “Mazda2”, “SsangYong Tivoli”, “Volvo V60 Cross Country” un “Škoda Superb”. Divus desmitniekus ieguva “Mazda CX-3”. Trīs – “Re­nault Kadjar”, “Renault Espace” un “Mercedes GLE Coupe”. Bet titulu ar 82 punktiem (četri desmitnieki) ieguva “Audi A4”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sportiskākais”. Vispārliecinošākā uzvara no visām nominācijām. “Honda Civic Type-R” iegūst 212 punktus no 250 iespējamiem. Tikai trīs no 25 žūrijas biedriem bijuši skeptiski par šī agresīvā izskata un superjaudas īpašnieka praktisko pielietojumu Latvijā un punktus devuši citiem. Otro lielāko summu savācis “VW Golf GTE”, trešo – “Subaru Levorg”.

“EKO auto”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Divas vietas laureātu trijniekā tika atdotas nelieliem un viegliem auto. “Opel Corsa” (ar gāzes degvielas lietojuma opciju) pārspēj “Peugeot 208” (3. vieta). Un otrajā pozīcijā ierindojas “VW Golf” hibrīdpiedziņas versija GTE.

Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedz “Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

“Premium”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā konkurenti bija pieci. Divi žūrijas biedri par Latvijai piemērotāko atzina “Volvo V60 Cross Country” prestiža un cenas attiecību. Bet kolēģus pārliecināt viņi nespēja. “Volvo” ar 52 punktiem paliek piektais. Uzvar “Audi” duets – Q7 (140 punkti), A4 (122). Trešajā vietā “Mercedes” kupeja, krietni apsteidzot savu tiešo konkurentu “BMW X6”.

“Mazais auto”. Iepriekšējai nominācijai pretēji kritēriji. Maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Vienu desmitnieku saņem pats mazākais – “Fiat 500”. Nevienu, bet krietnu skaitu sešnieku – “Peugeot 208”. Pirmo trijnieku noslēdz “Opel Corsa”. Otrā ir “Mazda 2”. Bet uzvarētāju – “Hyundai i20” – bez punktiem atstāj tikai viens no 25 balsotājiem.

“Ģimenes auto”. Jauna, šogad ieviesta nominācija. Ideja – slavināt ne pārāk dārgu, pietiekami komfortablu ietilpību. Rezultāts – visai liels viedokļu raibums. Vairāki žūrijas biedri par vidusmēra ģimenei piemērotiem un pietiekamiem atzinuši pat mazās klases auto. Bet uzvar “Ford S-max”, pavisam nedaudz apsteidzot “Škoda Superb” un “Renault Espace”.

Reklāma
Reklāma

Un visbeidzot – Latvijā tik populārie “apvidus auto”. Nosaukums, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina. Lai neliktu 20 tūkstošus vērtajiem spēkoties ar “miljonāriem”, grupa sadalīta “apvidus” un “apvidus premium” nominācijās.

“Apvidus auto”. Visu cieņu visiem 10 pretendentiem. Tomēr diezgan izteikti balsojuma līderi bija trīs. “Subaru Forester”, kurš smilšu kalnos rāpās ļoti pārliecinoši. “Mazda CX-3”, kuras pilsētnieciskais veidols mežā izrādījās par maskēšanās tērpu. Un “Suzuki Vitara” – sliktos ceļos daudz varošāka, nekā izskats un cenrādis sola. Un balsojumā uzvar – “Forester”.

“Suzuki Vitara” saņem “Latvijas Avīzes” speciālu balvu (ar smaidu un atgādinot, ka dzīvojam “Raiņa gadā”) – Antiņam un Stikla kalnam piemērotākais “zirgs”. Balvu pasniedz Linda Rumka.

“Premium apvidus auto”. Ļoti dārga, ļoti grezna vācu trijotne, kurai līdzās “Volvo” izskatās pēc lauku zēna. Bet, būdams gandrīz divreiz lētāks, kāpās rāpjas ne sliktāk par “BMW”. Lai gan – “BMW” neuzvarēja. Neuzvarēja arī “Mercedes GLE Coupe”, kura universālās spējas par fantastiskām gan uzskatīja vairāki žūrijas biedri. Bet vairākums nobalsoja par “Audi Q7”.

Vēl viena – vairāk autoparku veidošanas profesionāļiem adresēta nominācija. “Komercauto”. Četri visai atšķirīgi pretendenti. Viens no tiem – “Nissan e-NV200” – pilnībā elektrisks un, iespējams, tieši tādēļ (limitētas nobraukuma rezerves) mazāk izmēģināts un novērtēts. Lai gan vienu desmitnieku “Nissan” dabūja un tieši no zaļā autoparka veidotāja (Jānis Bite – “Latvijas Valsts meži”). Bet pirmās divas vietas sadalīja “VW” produkti, lielākajam (T6) par mata tiesu pārspējot “Caddy” un “Mercedes Vito”.

Bet kurš ir “Gada auto”?!

Pienācis laiks ievadā minētajam “vēsturiskajam paziņojumam”. Un tā – pirmo reizi konkursa “Latvijas Gada auto” vēsturē par uzvarētāju kļūst mazās klases (jeb apvienotā A un B segmenta) auto. “Hyundai i20” šogad žūriju patiešām pārsteidza ar negaidītu, vispusīgu briedumu un maksimālu šajā cenu un izmēru kategorijā iespējamu pilnību. Jau testu braucienu dienā ap šo auto staroja smaidi, jau priekšbalsojumā tā pārsvars pār daudz dārgākiem, lielākiem, slavenāku firmu ražojumiem bija ievērojams. Tādēļ fināla rezultāts nav pārsteigums un ļauj cerēt uz uzvarētāja labiem panākumiem jaunā – 2016. gada – Latvijas automobiļu tirgū. Ļauj cerēt, ka arī mēs beidzot sāksim deldēt Eiropai kopumā neraksturīgo skepsi pret mazajiem auto.

Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz “Škoda Superb”. Trešo vietu ir ieguvusi “Mazda CX-3”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.