Mobilā versija
+0.8°C
Kristaps, Krists, Klinta, Kristers, Kristofers
Svētdiena, 17. decembris, 2017
28. novembris, 2017
Drukāt

Un Latvijas Gada auto ir… Uzzini finālistus! (1)

FotoJet (20)

Mazliet pacietības. Virsrakstā liktā frāze (protams, dižas pauzes pavadīta) vakara vadītāja Normunda Avotiņa izpildījumā skanēs tikai piektdien. Ap simts cilvēku to uzklausīs klātienē. Pārējie nepacietīgākie televīzijas un interneta tiešraidēs no plkst. 20 (“la.lv”,”Re:TV”, “Delfi”, “iAuto.lv”, “TvNet”). Šobrīd zināmi tā sauktā priekšbalsojuma rezultāti.

Kuri saņēma vismaz 12 balsis

Fināla septiņnieks. Iegūto balsu skaits netiek publiskots, lai neietekmētu galīgo izvēli. Sakām vien to, ka iekļūšanai finālā šogad pietika ar vismaz 12 “jā” no 27 žūrijas biedriem. Un tik daudz spēja – “Ford Fiesta”, “Škoda Karoq”, “VW Arteon”, “Hyundai i30”, “Kia Stonic”, “Mazda CX-5” un “Alfa Romeo Stelvio”. Intrigai un treniņam minējumos varam pateikt, ka viens no šiem saņēma visas 27 balsis. Tas ir konkursa vēsturē nebijis gadījums.

Citu īpašu pārsteigumu nav. Žūrija spējusi visai konsekventi turēties pie principa, ka uz galveno titulu nepretendē ļoti dārgi un tātad visai ierobežotam valsts iedzīvotāju lokam reāli sasniedzami auto. Tie, protams, vilina, kārdina, valdzina, pat iesirmus skeptiķus un racionālistus uzveic. Deviņi gribējuši finālā redzēt “Volvo XC60”, astoņi – “Audi Q5”, seši – “BMW” piekto sēriju. Viens pat nu nekādi nav varējis atteikt savai mīlestības markai “Land Rover”. Bet vairākums tos tomēr sūta uz papildnomināciju sadaļu, lielajā finālā ielaižot vien “gandrīz premium” “Alfu” un “VW Arteon”.

Tas, kurš nevarēja nebūt

“Stelvio” finālā vienkārši nevarēja nebūt, jo tik spilgta debija visai vienmuļajā autobūves attīstībā, šķiet, nav redzēta jau daudzus gadus. Lūk, divi no žūrijas komentāriem.

Jānis Mežulis, arhitekts: “Man trūkst vārdu… Lūdzu “Gada auto” administrācijai ieviest jaunu nomināciju: “Gada pārsteigums”. “Stelvio” “izkabināja” visus. Spurtā uz asfalta smalkā bembja īpašnieks varētu aplūkot “Alfas” aizmugures lukturu dizainu. Smilšu ceļā arī nebija vietas, kur “Alfa” padotos. Uz grants bedrainā drebeļa viss noamortizējās bez klaudzieniem un asiem būkšķiem. Salona panelis izdevies ar savu individuālo raksturu un acij ļoti tīkams. Tas, ka šis auto testu laikā trīs reizes bija jāuzpilda, tikai pierāda manus apgalvojumus. Izmēģināju to divas reizes. Neesmu sporta auto speciālists, tomēr līdzīgas auto dinamikas sajūtas esmu izķēris tikai ar “Subaru ST”. Bet šis ir komfortabls auto, bez trakiem rāvieniem un trokšņiem. Vēl, pirms izdarāt spriedumus, ieskatieties arī cenu lapā. Testa auto maksāja kādus 45, nevis 70 – 100 tūkstošus, kā te daži labi citi ar līdzīgu jaudu. Bravo!”

Guntis Vīksna, žurnālists, Valmiera: “Manuprāt, glītākais, šikākais no visiem pretendentiem. Protams, “Alfa Romeo” ir allaž bijis auto vairāk šīs markas “klubiņa” cilvēkiem, taču šis ir pavisam jauns koncepts, kas varētu būt tīkams arī tiem, kuri nefano par “Alfa Romeo” “šosejas pletīzeriem”. “Stelvio” ir labs gan uz šosejas, gan uz zemes ceļa, gan arī saprātīgās smilšu špūrēs… Par ārpusi jau minēju, arī salons “Stelvio” ir uzteicams – topā starp “Latvijas Gada auto 2018” pretendentu interjeriem šis, manuprāt, ir nr. 2, tūlīt aiz “Mazda CX-5″ lakoniskā perfektuma. Tiesa, cena šim jaunulim nebūs katram pa kabatai, taču tas jau ir cits stāsts.”

Ar “premium” kvalitāti

Vēl finālā iebrauca auto, kuram piemīt visas “premium” kvalitātes, bet, kā redzēsiet papildnomināciju līderu sarakstos, par “premium” karali to nesauc neviens. Jo emblēma to nepieļauj. “Volkswagen” – tautas auto (šim cenas “starta līmenis” gan ir ap 32 000 eiro).

Pārējie finālisti ir mazāki un lētāki. Mazā un kompaktklase. Arī krosoveri, protams. Interesanti, ka no šīs Latvijā superpopulārās grupas lielajā finālā ir iekļuvis “Kia Stonic” (bez pilnpiedziņas opcijas), nevis gandrīz pusmetru garākie “Renault Koleos” un “Peugeot 5008”.

Aiz fināla līnijas palika…

Un – par lielo finālu nobeidzot – vissirsnīgākie apsveikumi un tirgus veiksmes vēlējumi tiem, kas gan palika, kā saka, aiz strīpas, tomēr ieguva visai cienījamu balsu skaitu.

Tātad: 8. vieta – “Citroen C3” (10 balsis no 27); 9. un 10. vietu dala “Honda Civic” un “Volvo XC60” (9 balsis); 11. – “Audi Q5” (8 balsis); 12./13. vieta – “Nissan Micra” un “Renault Koleos” (7); sešas balsis saņēma “BMW” 5. sērija, piecas “Peugeot 5008”, četras “Jeep Compass”, vienu – “LR Discovery”. Bet papildnominācijas vēl priekšā. Un tur laurus plūks arī šie.

 

Papildnomināciju līderu trijnieki (tīši jauktā secībā)

MAZAIS AUTO
* Citroen C3
* Ford Fiesta
* Nissan Micra

SPORTISKĀKAIS AUTO
* Alfa Romeo Stelvio
* BMW 5. sērija
* VW Arteon

DIZAINA VEIKSME
* Alfa Romeo Stelvio
* VW Arteon
* Volvo XC60

ĢIMENES AUTO
* Peugeot 5008
* Škoda Karoq
* Renault Koleos

EKO AUTO
* Citroen C3
* Ford Fiesta
* Hyundai i30

APVIDUS 4X4 AUTO
* LR Discovery
* Jeep Compass
* Audi Q5

“KROSOVERI”
* Alfa Romeo Stelvio
* Mazda CX-5
* Škoda Karoq

“PREMIUM” AUTO
* Audi Q5
* BMW 5. sērija
* Volvo XC60

GADA MODERNIZĀCIJA (“facelift”)
* Peugeot 308
* VW Golf
* Nissan Qashqai

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Vai tiešām NOMINĒŠANU nav iespejams latviskot? Vai tiešām mums ir visnabadzīgākā, nepilnīgākā neskanīgākā valoda? Bet varbūt latvieša smadzenes ir vienvirziena, uz anglicismiem virzīta? Būtu vārds no krievu valodas, tad nacionāļi ķērktu kā bikses piečurājuši. Tauieši, pamēģiniet latviski runāt, latviski domāt! Varu saderēt, ka manis teiktais kopā ar rakstiņu tiks steigā dzēsts!

Draugiem Facebook Twitter Google+