Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Publicitātes foto

Uz aicinājumiem nereaģēja: PTAC uzliek 15 tūkstoš eiro sodu “ss.lv” 1

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumus par SIA “SS” un SIA “INTERNET” īstenoto negodīgo komercpraksi, piemērojot katram no uzņēmumiem soda naudu 15 000 eiro apmērā, kā arī uzliekot tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgas komercprakses īstenošanu internetā.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Pēc patērētāju sūdzību skaita krasa pieauguma, kas 2016.gada nogalē un 2017.gadā pārsniedza 100 sūdzības saistībā ar tīmekļvietni www.ss.lv, šogad februārī PTAC uzsāka izvērtēt SIA “INTERNET” un SIA “SS” īstenoto komercpraksi. Uzņēmumi tika aicināti pārkāpumus novērst labprātīgi.

Tomēr komersanti nereaģēja uz vairākkārtējiem PTAC aicinājumiem un pieprasījumiem, kā rezultātā tika pieņemti lēmumi, piemērojot soda naudu 15 000 EUR apmērā un uzliekot tiesisku pienākumu novērst pārkāpumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

PTAC ir secinājis, ka patērētājiem Vietnē netiek sniegta patiesa informācija par sludinājumu publicēšanas pakalpojumu sniedzēju. PTAC konstatēja, ka vietnē ir norādīta kontaktinformācija par SIA „INTERNET”, tomēr patērētājam, iegādājoties sludinājumu publicēšanas pakalpojumu un veicot apmaksu par to, kā naudas līdzekļu saņēmējs ir norādīta SIA „SS”, līdz ar to patērētāji faktiski distances līgumu slēdz ar SIA „SS”. Tādējādi patērētājiem nav skaidrs, ar kuru no minētajiem komersantiem īsti tiek slēgts līgums.

PTAC ir konstatējis, ka SIA „INTERNET” un/vai SIA „SS” nenodrošina efektīvu un ātru komunikāciju ar patērētāju, kā to nosaka normatīvie akti, – tiek sniegtas novēlotas atbildes uz patērētāju nosūtītajām elektroniskā pasta vēstulēm, netiek sniegtas atbildes pēc būtības vai arī bieži netiek atbildēts vispār. Līdz ar to netiek ievērotas Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā noteiktās prasības pakalpojumu sniedzējam nodrošināt tādus saziņas līdzekļus, kuri izmantojami, lai patērētāji varētu ātri un efektīvi sazināties ar pakalpojumu sniedzēju.

Vietnē skaidri un saprotami netiek sniegta informācija par pakalpojuma galīgo cenu, ieskaitot visus nodokļus. PTAC ir konstatējis, ka līdz brīdim, kad patērētājs Vietnē izvēlas konkrētu sludinājuma ievietošanas sadaļu vai ievada Vietnē savus personas datus, lai reģistrētos sludinājuma publicēšanai, netiek sniegta informācija par sludinājuma publicēšanas pakalpojuma cenu vai tās aprēķināšanas veidu. Reģistrējoties Vietnē, kā arī izvietojamā sludinājuma sadaļā, patērētājam tiek norādīta tikai minētā pakalpojuma minimālā cena, bet ne gala cena vai cenas aprēķināšanas veids. Tāpat konstatēts, ka tiek noklusēta informācija par to, vai pakalpojuma cenā ir iekļauti nodokļi.

PTAC ir secinājis, ka Vietnē nav atspoguļota skaidra kārtība un informācija par sludinājumu dzēšanu iespējamo Vietnes lietošanas noteikumu neievērošanas dēļ, nav arī sniegta informācija par kārtību, kādā patērētāja profila slēgšanas gadījumā tiek atmaksāta tā personīgajā kontā atlikusī summa. Netiek paskaidrots, kādā veidā un uz cik ilgu laiku tiek ierobežotas patērētāja iespējas saņemt pakalpojumu, ja pakalpojuma sniedzējs liedz patērētājam turpmāku sludinājumu iesniegšanu.

Reklāma
Reklāma

Komersanti lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.