Foto – LETA

Uz ceļa Polijā patīkami vīlos
 0

Pašreiz sabiedrības uzmanības centrā ir jautājums par ceļu stāvokli mūsu valstī. Vēlos izklāstīt dažus novērojumus šajā sakarībā.

Reklāma
Reklāma

 

Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Lasīt citas ziņas

Pagājušā gada septembra sākumā ar autobusu “Ecolines” devos uz Vīni un pēc nedēļas atgriezos pa to pašu ceļu. Tā varēju salīdzināt, kā ceļus būvē un uztur Latvijā un kā Polijā. Jau izbraucot no Rīgas, autobuss bija spiests braukt līdz Rīgas HES aizsprostam, tālāk Baldones virzienā un tikai tad nokļuva uz maršrutā paredzētā ceļa Lietuvas (Panevēžas) virzienā. Piedevām vairākkārt ceļa būves vai remonta dēļ bijām spiesti gaidīt, laižot garām pretī braucošo transportu, kādēļ atpalikām no maršruta grafika. Gaidīju, ka arī Polijā būs tās pašas problēmas, bet biju patīkami vīlies. Nerakstīšu par visu maršrutu, bet atzīmēšu redzēto posmā Katovice–Varšava. Šajā posmā notika grandiozi ceļa būves darbi. Tika būvēts (vai pārbūvēts) viss ceļa posms. Visā ceļa garumā tika būvēts moderns autobānis ar vairākām joslām abos virzienos, ar moderniem viaduktiem, nobrauktuvēm un uzbrauktuvēm, aizsargjoslām un margām, paralēliem asfaltētiem ceļiem vietējai satiksmei abās pusēs utt. Ceļa segums tika klāts ļoti kvalitatīvi, virskārta no ļoti izturīga materiāla gaiši pelēkā krāsā. Nekur nebijām spiesti apstāties, reizēm gan mūs novirzīja uz brīvo joslu pretējā virzienā. Visā ceļa garumā vienlaicīgi strādāja vairākas ceļu būves firmas, tā paātrinot darbu. Ik pa gabalam bija ierīkoti stāvlaukumi tehnikai, līdzās bija izvietoti vagoniņi dzīvošanai.

Domāju, ka šāda darba organizācija bija izdevīga arī apkārtējiem iedzīvotājiem, t. i, zemes noma (kaut uz laiku), pagaidu darbs, infrastruktūra, produktu piegāde utt. Cik izdevās noskaidrot, darbi tika veikti par Eiropas naudu. Tā Polija iegūst kvalitatīvu autoceļu uz ilgu laiku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Salīdzinot līdzīgas aktivitātes mūsu valstī, kaut vai izreklamēto “Via Baltica”, tas vairāk izskatās pēc rotaļāšanās smilšu kastē. Domāju, ka būtu vērts iepazīties ar poļu pieredzi, speciālistiem un darbu organizētājiem aizbraukt un apskatīt minēto objektu, kā arī uzzināt, kā šim pasākumam iegūt Eiropas naudu. Arī izsludinot konkursu uz ceļa būvi, jāņem vērā, ka viena firma to nespēs apgūt, jāpiesaista vairākas firmas vienlaicīgi, lai būvētu autoceļus, viaduktus, tiltus, nobrauktuves, aizsargjoslas, margas, paralēlos ceļus, darbs atrastos visiem.

Domāju, arī mūsu valsts ir spējīga uz kaut ko tādu, vajadzīga tikai gribēšana.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.