Grants ceļš ar ierobežotu slodzi.
Grants ceļš ar ierobežotu slodzi.
Foto – Jānis Grīnhofs

Uz ceļiem iestājies šķīdonis 0

Uz grants autoceļiem visos Latvijas reģionos ir iestājies šķīdonis, informē “Latvijas valsts ceļi” (LVC).

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, skaidro LVC, pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās.

Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Kā uzsver LVC, transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau patlaban transporta masas ierobežojumi ir ieviesti uz daudziem autoceļiem:

vietējā autoceļa Jēkabpils – Dignāja – Ilūkste (V783) posmā no Lašiem līdz Vandāniem (4,4.-26,8.km);

vietējā autoceļa Zīlāni – Galvānkalns (V825) posmā no Zīlāniem visā garumā (0,6.-14.km);

vietējā autoceļa Ķirbīši – Lauvas (V142);

vietējā autoceļa Baldone – Tome (V4);

vietējā autoceļa Pārbrauktuve – Birzgale (V1007);

vietējā autoceļa Druva – Birzgale – Valle (V995) posmā no krustojuma ar valsts vietējo ceļu
Enkurnieki – Birzgale (V979) līdz Vallei (6.-19,675.km);

vietējā autoceļa Ogre – Rembate (V967);

vietējā autoceļa Ciemupe – Ogresgals (V982);

vietējā autoceļa Basi – Apriķi (V1265) posmā no Basiem līdz krustojumam ar vietējo autoceļu
Adze – Gudenieki – Ēdole (V1264) (0.-8,4.km);

vietējā autoceļa Ēdole – Priedulāji (V1268);

vietējā autoceļa Vecais Suitu ceļš (V1279) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Kuldīga – Alsunga – Jūrkalne (P119) ar vietējā autoceļa Īvande – Vecais Suitu ceļš (V1292) (0.-5,4.km);
vietējā autoceļa Ķikuri – Alsunga (V1289) posmā no krustojuma ar vietējo autoceļu Kuldīga – Basi (V1290) līdz Alsungai (12,9.-25.km);

Reklāma
Reklāma

reģionālā autoceļa Bauska – Linde (P88) posmā no Vecumniekiem līdz krustojumam ar valsts vietējo ceļu Druva – Birzgale – Valle (V995) (28,3.-46,75.km).

LVC apgalvo, ka grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.
LVC atgādina, ka atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas. Šo satiksmes ierobežojumu ievērošanu pastiprināti kontrolē LVC reģionālo nodaļu speciālisti sadarbībā ar Valsts policiju. Šķīdonī bez ierobežojumiem atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
Tikmēr braukšanas apstākļi pa valsts galvenajiem autoceļiem ir apmierinoši. Braukšana pa vietējās nozīmes autoceļiem apgrūtināta Vidzemē un Latgalē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.