Latvijā
Sabiedrība

Uz ceļiem parādās jaunas zīmes0

Publicitātes foto/CSDD

Lauzti kauli, sasitumi, zilumi un smadzeņu satricinājumi ir izplatītākās traumas velobraucēju vidū. Aicinot autovadītājus un velobraucējus ceļu satiksmē ievērot “drošas telpas” principu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzsāk jaunu kampaņu velosipēdistu drošībai “Tuvāk NĒ!”

Pie nemitīgi augošas velo plūsmas pieaudzis arī avāriju skaits, kurās iesaistīti velosipēdisti.

2018. gadā 900 negadījumos ievainoti 620, bet bojā gājuši 9 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2017. gadu, ievainoto velosipēdistu skaits ir palielinājies par 13 %.

Valsts policija novērojusi, ka viens no negadījumu iemesliem automašīnu un velobraucēju starpā ir nepareizi izvēlēts intervāls, veicot apsteigšanas manevru.

Ceļu satiksmes negadījumos velosipēdisti visbiežāk  guvuši dažāda rakstura un smaguma traumas, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) dati.

“Gan autovadītājus, gan velobraucējus mēs aicinām ievērot “drošas telpas” principu. Automobilim apbraucot velosipēdu, pilsētas vidē jāievēro vismaz 1 metru liels drošs intervāls, savukārt ārpus apdzīvotām vietām – vismaz 1,5 metri. Šo rekomendāciju iekļausim arī Ceļu satiksmes noteikumu izdevumā,” piesakot jaunu satiksmes drošības kampaņu “Tuvāk NĒ!”,” skaidro CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Uzsākot kampaņu, CSDD sadarbībā ar Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentu un apvienību “Pilsēta cilvēkiem” Rīgas centrā un tā apkārtnē izvietojusi 14 informatīvās zīmes. Tās aicina ievērot vismaz 1 metra intervālu starp auto un velo un tiks izvietotas šādās Rīgas ielās.

Publicitātes foto/CSDD

CSDD aicina arī citas Latvijas pašvaldības pievienoties kampaņai “Tuvāk NĒ!” un uzstādīt īpašās informatīvās zīmes savās pilsētās, tādējādi uzlabojot ne vien ceļu satiksmes drošību, bet arī autovadītāju un velobraucēju braukšanas kultūru un savstarpējās attiecības. Pašvaldības, kuras labprāt uzstādītu brīdinājuma zīmes savā pilsētā, aicinātas pieteikties, rakstot uz e-pastu pr@csdd.gov.lv.

Policija kampaņas ietvaros pastiprināti uzraudzīs gan autovadītājus, gan velosipēdistus un viņu savstarpējo mijiedarbību uz ceļa.

Satiksmes drošības kampaņu “Tuvāk NĒ!” organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju; kampaņu atbalsta apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa), kā arī Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”.

LA.lv