Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
25. jūlijs, 2013
Drukāt

Uz F1 startu kā skatītājam klātienē

Foto-Valda MadalāneFoto-Valda Madalāne

Ja neskaita Formulas 1 šīs nedēļas posmu Ungārijā, šosezon palikušas vēl divas iespējas Eiropā, lai šīs sacensības skatītos klātienē, nevis televīzijā. Tātad – uz Beļģiju vai uz Itāliju?

 

Vēl nav par vēlu!

Lai nokļūtu uz šīm auto sacīkstēm, pietiek ar pāris brīvām dienām (labāk gan – vairāk!), lidmašīnas biļeti un, vēlams, viesnīcas rezervāciju, jo šajā laikā lielā rādiusā ap trasi brīvu naktsmāju, turklāt par saprātīgu cenu, tikpat kā vairs nepaliek. Tiesa, daudzi labprāt izvēlas pie trasēm iekārtotās oficiālās telšu pilsētiņas vai kempingus, kas apgādāti ar sadzīvei nepieciešamo infrastruktūru, taču parasti arī šīs vietas tiek laikus izķertas.

Vienīgi sacensību biļetes nav obligāti jāpērk iepriekš (tas iespējams internetā). Ierodoties uz sacensībām, oficiālajās biļešu kasēs vienmēr var iegādāties stāvvietas, kas nemaz nav sliktākā izvēle, dažkārt salīdzinājumā pat ar lētākajām, bet tik un tā krietni dārgākajām tribīņu biļetēm. Tiesa, “no rokas” tiek piedāvātas arī tās.

Stāvvietas nozīmē brīvu pieeju trases nožogojumam sektoros, kas speciāli atvēlēti brīvstaigātājiem, un var atrast vietu, kur ir gan labi pārskatāma trase, gan tās malā izvietots lielais ekrāns.

Uzmanību gan nākas dalīt, taču vienlaikus var nošaut divus zaķus – gluži vai rokas stiepiena attālumā savām acīm redzēt pilotu cīņas un sekot līdzi notikumiem arī citos trases sektoros. Moncas trasē stāvvietu sektoru ir daudz vairāk nekā Spā. Vai nepieciešami ausu aizbāžņi, tas jālemj katram pašam.

Katra sacīkšu posma pasākumi sākas jau ceturtdienas pēcpusdienā, kad līdzjutējiem tiek organizēts pit walk – brīva pastaiga gar komandu boksiem. Apmeklētājiem ar nedēļas nogales jeb trīs dienu biļetēm tā ir iespēja ielūkoties Formula 1 saimniecībā no ķēķa puses – fotografēt bolīdus, skatīt pilotus un, ja paveicas, dabūt arī viņu autogrāfus.

 

F1_tifozi_Madalaane_11Beļģijas GP

Leģendārā Spā trase ierīkota Ardēnu kalnu mežos – Beļģijas austrumdaļā līdzās Frankoršāmas ciematam un astoņus kilometrus kalnup no Spā pilsētas, tāpēc tikai sliņķi to nesauc pilnā vārdā par Spā-Frankoršāmas trasi.

Ģeogrāfiskās atrašanās dēļ trasei ir sarežģīts reljefs un pēc pilotu atzinuma – vairāki pasaulē labākie pagriezieni. Savukārt skatītājiem ir garantēts estētiskais baudījums – ir vietas, no kurām vienlaikus redzama lielākā daļa trases.

Latvijas faniem trase nav visai ērti sasniedzama, taču neapšaubāmi ir kā dimants autosporta karalienes kronī. Tuvākās un no Rīgas ar “Ryanair” vai “Air Baltic” visērtāk sasniedzamās lidostas ir Brisele un Šarleruā Beļģijā, kā arī Vēze un Ķelne Vācijā.

Līdzjutēju ērtībai no vairākām pilsētām uz Spā trasi un atpakaļ ir organizēts autobuss, ko bez maksas var izmantot ar sacīkšu biļetēm, taču – tikai svētdien! Šādā veidā pasākuma vietā iespējams nokļūt arī no Briseles starptautiskās un Šarleruā lidostas. Vairāk informācijas jāmeklē trases mājaslapā www.spagrandprix.com.

Apmešanās vieta jāizraugās atkarībā no sava ceļojuma maršruta, taču, visticamāk, tā nebūs tuvu trasei, jo tā ir mežu vidū, un tādēļ jārēķinās arī ar nokļūšanu, jo pašu spēkiem tas var nebūt iespējams. Tāpēc līdzjutējiem svētdienas bezmaksas transporta dēļ izdevīgi apmesties Briselē, Lēvenā vai citā beļģu pilsētā, vai Vācijā – Āhenē.

Daudz ērtāk trases teritorijā ierasties ar savu vai īrētu automašīnu, taču, tuvojoties Spā-Frankoršāmai, ir jārēķinās ar sastrēgumiem jau pirms nobraukšanas no lielajām šosejām. Tiesa, brīvprātīgie trases darbinieki situāciju noregulē diezgan veikli. Vienīgi stāvvietas ir iekārtotas mālainos tīrumos, kur tūkstošiem mašīnu iebrauc dziļas sliedes un vēl vairāk kāju iemin dubļainas pēdas, jo laiks te ir visai nepastāvīgs…

Laika apstākļus var paredzēt, taču nevar ietekmēt. Ardēnu kalnos augusta beigās laika apstākļi bieži ir mainīgi, tādēļ tālredzīgi jānodrošinās ar plēves lietusmēteli vai lietussargu. Jārēķinās, ka arī trases mala un celiņi gar žogu būs slapji un dubļaini. Tādēļ, ja iespējams, līdzi jāpaķer arī piemēroti apavi.

 

F1_pitwalk_Madalaane_11Itālijas GP

Moncas trase atrodas apmēram 20 km no Milānas, un uz turienes lidostām no Rīgas viegli nokļūt ar “Air Baltic” vai “Ryanair”. Savukārt nokļūt no Milānas uz Moncu ir daudz iespēju jebkurā brīdī – vispirms ar metro un tad autobusu vai vilcienu un pēc tam ar autobusu. Brauciens no Milānas līdz Moncai ar vilcienu ir vidēji 15 minūtes, un biļetes cena irno 2,10 EUR.

No Moncas stacijas līdz trasei, izejot cauri pilsētai un šķērsojot milzīgu parku, nepilnas stundas laikā var nokļūt arī kājām. Nedēļas nogalē – sestdien un svētdien – no Moncas stacijas uz trasi kursē speciāli bezmaksas autobusi. Sacīkšu dienā – svētdien – papildus bez maksas ir arī vilciens, kas ik pēc pusstundas no Milānas centrālās stacijas atiet uz Bjasono Lesmo – tieši līdzās trases līkumam ar Lesmo vārdu.

Jau Milānā uz perona un arī pie trases svētdienās tiek dalītas Moncas centra kartes ar transporta satiksmes shēmām un aprakstu. Internetā to var izpētīt jau laikus – www.monzanet.it.

Dzērienus un uzkodas tirgo daudzviet trases tribīņu tuvumā. Bez maksas pieejams ūdensvada ūdens. Moncas trases apkārtnē problēmu nav arī ar tualetēm. To gluži nevar teikt par Spā trasi, lai gan, par laimi, tā atrodas mežā…

Uzziņa

Beļģijas GP Spā-Frankoršāmas trasē šogad notiek 23. – 25. augustā, Itālijas GP Moncas trasē ir 6. – 8. septembrī.

Beļģijas GP biļetes cena Bronzas sektorā – 130 EUR nedēļas nogalei vai 120 EUR – tikai svētdienai.

Itālijas GP stāvvietas biļetes cena – 95 EUR nedēļas nogalei vai 80 EUR – tikai svētdienai.

 

Pievienot komentāru

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+