Foto – Karīna Miezāja

Uz Rīgu – pa dārgāko ceļu
 4

No šā gada augusta daudzi Krapes, Lēdmanes, Madlienas, Meņģeles, kā arī Ogres, Rīgas, Ķeguma un Ikšķiles iedzīvotāji ir satraukušies par Autotransporta direkcijas (ATD) lēmumu no nākamā gada 1. janvāra slēgt maršrutu nr. 7073 Meņģele–Madliena–Rīga. 


Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Autobusa šoferis Kaspars Vītoliņš stāsta, ka Krapes iedzīvotājiem šis maršruts ir vienīgā iespēja tikt līdz Ogrei, nerunājot nemaz par Rīgu. Protestējot pret šo lēmumu, tika savākti 945 iedzīvotāju paraksti, taču vēlamais netika sasniegts. ATD kompensācijai piedāvāja tik vien kā autobusu līdz Ogrei, norādot, ka iedzīvotāju paraksti un šā maršruta statistika neatspoguļo patieso vēlmi izmantot minēto maršrutu.

ATD pārstāve Sandra Maļuha dara zināmu, ka šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā Valsts kontroles un Satiksmes ministrijas norādījumus. Valsts kontrole savā revīzijas ziņojumā ATD norādījusi, ka nav lietderīgi saglabāt vēsturiski izveidojušos reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutus, kuri savieno pagastus ar galvaspilsētu, jo tas neatbilst reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu būtībai. Satiksmes ministrija uzdevusi direkcijai samazināt vilcienam paralēlo maršrutu un reisu skaitu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“ATD neiekļāva šo maršrutu konkursa piedāvājumā, jo līdz pat Ogrei šis maršruts kursē paralēli vilcienam, bet pārējā maršruta daļa atrodas viena plānošanas reģiona (Rīgas) un pat viena novada (Ogres) teritorijā,” teic S. Maļuha.

“Lai neatstātu Krapes iedzīvotājus jaunajā gadā bez transporta, šobrīd tiek izstrādāts jauns reģionāls vietējās nozīmes maršruts Ogre–Krape–Madliena–Meņģele,” informē Rīgas plānošanas reģiona tīkla plānotāja Inese Dilāne.

Viņa stāsta, ka tas būs gandrīz identisks reisam nr. 7073, tikai saīsināts – līdz Ogrei. Tas kursēs darba dienās no Madlienas līdz Ogrei un sestdienās no Meņģeles līdz Ogrei, jo darba dienās no Meņģeles līdz Ogrei brauc vēl viens autobuss, tikai pa citu maršrutu. “Jebkurā gadījumā atceltais reiss neatstās cilvēkus bez transporta – vienīgā neērtība var būt nepieciešamība Ogrē pārsēsties vilcienā vai autobusā, lai tiktu līdz Rīgai,” skaidro I. Dilāne.

Neskatoties uz alternatīvām, Kaspars Vītoliņš uzskata, ka valsts apzināti dažiem atņem vienīgo transportu, kas sniedz iespēju doties uz Rīgu strādāt. Viņaprāt, lauku cilvēki tiek diskriminēti. “Tagad pēc grozījumiem katram braucējam ceļš maksās dārgāk, ceļā cilvēki pavadīs vairāk laika, kā arī nepieciešamā pārsēšanās no viena transporta uz otru radīs diskomfortu un apgrūtinās cilvēkus,” teic K. Vītoliņš.

Piemēram, šā maršruta pasažiere Zaiga ik dienu brauc uz Rīgu. Viņa iekāpj vai nu Lēdmanes muižā, vai Krapē. “Strādāju tirgū, un uz Rīgu braucu ar milzīgām somām, vedu produktus no zemnieku saimniecības. Tas ir vienīgais transports, kas mums ir pieejams. Kā būs, ja man vajadzēs pārsēsties?” teic Zaiga.

Reklāma
Reklāma

Braukšana ar diviem transportiem patiešām izmaksās dārgāk, nenoliedz arī I. Dilāne. “Šobrīd precīzu summu pateikt vēl nevaram, jo turpinām veikt aprēķinus,” teic I. Dilāne.

Arī SIA “Ogres autobuss”, kas nodrošina šo reisu, valdes loceklis Artūrs Bērziņš uzskata, ka reālu argumentu maršruta slēgšanai nav. “Šā gada deviņos mēnešos maršruts Rīga–Meņģele uz katru nobraukto kilometru nopelnīja 0,57 santīmus, kas ir tikai par deviņiem santīmiem mazāk nekā pelnošākajā maršrutā Ogre–Rīga,” teic A. Bērziņš.