Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Evija Trifanova

Uz Tallinas šosejas no Duntes līdz Svētciemam sāk remontdarbus 1

Sākusies autoceļa seguma virskārtas nomaiņa uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Duntes līdz Svētciemam (48,10.-81,28. km). Jau nākošajā nedēļā, sākot no Liepupes Svētciema virzienā paredzēti divi posmi ar reversu kustību un satiksmes regulētājiem un ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, tā portālu “La.lv” informēja VAS Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

Būvdarbi paredz izlīdzinošo frēzēšanu, plaisu aizliešanu un jaunas virskārtas ieklāšanu četru centimetru biezumā. Būvnieki arī uzpildīs nomales, atjaunos ūdens novades sistēmu un horizontālo marķējumu.

Būvdarbus veic SIA Binders, un to līgumcena ir 5,35 miljoni eiro (ar PVN). Darbi tiek finansēti no valsts budžeta un turpināsies līdz novembrim.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā ikvienu inženiertehnisku būvi, autoceļus nepieciešams ne tikai remontēt, bet arī pienācīgi uzturēt. Pareiza uzturēšana nozīmē arī savlaicīgu autoceļu seguma atjaunošanu posmos, kuri ir sasnieguši normatīvo atjaunošanas laiku: 6 – 12 gadi atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un noguruma pazīmes, kuras uzrāda kā mērījumi, tā arī pieredzējušu inženieru vizuālais novērtējums.

Autoceļa segums jānomaina, kamēr plaisas ir mazas. Ja autoceļa seguma virskārtu nenomaina, mazās plaisas kļūst lielākas, caur tām ūdens piekļūst ceļa apakšējām kārtām, un rezultātā ceļš tiek pamatīgi bojāts un nākamais remonts būs jau stipri dārgāks. Veicot segumu atjaunošanu savlaicīgi, tiek pielietota lētāka atjaunošanas metode, ar kuras palīdzību izlīdzina rises un uzklāj jaunu dilumkārtu.

Šādā veidā būtu jāuztur visi asfaltētie autoceļi, tomēr finansējuma trūkuma dēļ tas nav iespējams. Tiem autoceļiem, kas ir pārbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, virskārtas atjaunošana attiecīgajos periodos jānodrošina obligāti, jo Eiropas Komisija kā finansētājs pieprasa, lai tiktu nodrošināts maksimālais ceļu kalpošanas mūžs, ko var panākt, pareizi tos uzturot un savlaicīgi mainot virskārtu.