Tehnika
Tehnoloģijas

Uz valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres 16


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Edijs Pālēns

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) uz asfaltētajiem valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres.

LAU pārstāve Sigita Audere portālu LA.lv informēja, ka visplašāk izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena emulsija. Metode ir piemērota sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem autoceļiem un ir lētākā no visām tehnoloģijām.

Veicot bedru remontu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 km/h un 50 km/h. Šāds ātruma ierobežojums ir nepieciešams, lai satiksmes dalībnieki neapdraudētu viens otru un darbiniekus, kuri strādā uz ceļa.

Bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošanas darbi un ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, no asfalta seguma valsts autoceļiem tādi ir 44%.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes režīmā var sekot līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapas kartē (www.lvceli.lv). Sākotnēji tajā ir pieejama informācija par Pierīgas reģionu, kur ir visintensīvākā satiksme, savukārt līdz jūnija vidum paredzēts, ka informācija būs pieejama par visu valsts teritoriju.

LA.lv