Tilta pār Gauju būvdarbi pie Taurenes, kas norit Vecpiebalgas novadā uz autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmā no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes.
Tilta pār Gauju būvdarbi pie Taurenes, kas norit Vecpiebalgas novadā uz autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmā no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes.
Foto – LETA

Uz Vecpiebalgas ceļa notiek būvdarbi; līdz rudenim plāno atjaunot divvirzienu satiksmi 0

Uz Vecpiebalgas autoceļa posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (no 24. līdz 38.kilometram) notiek aktīvi būvdarbi, līdz rudenim plāno atjaunot divvirzienu satiksmi, informē VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Šodien ar to gaitu iepazinās satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V), LVC vadība, Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone un mediji.
Satiksmes ministrs, apsekojot būvobjektu, pateicās pašvaldības vadītājai par aktivitāti, ko pagājušajā gadā izrādīja iedzīvotāji.

“Tādā veidā tika pievērsta uzmanība ne tikai šim konkrētajam ceļa posmam, bet visiem valsts reģionālajiem autoceļiem, kuriem nepieciešams atvēlēt līdzekļus. Šis arī bija labs papildu arguments sarunās ar Eiropas Komisiju, lai arī jaunajā Eiropas Savienības (ES) fondu periodā mēs varētu saņemt finansējumu autoceļiem,” uzsvēra ministrs. Viņš arī piebilda, ka Vecpiebalgas ceļa posms ir pirmais reģionālo ceļu objekts, kas tiek finansēts no jaunā ES fondu perioda līdzekļiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šis ir viens no autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmiem, kas bija ļoti sliktā stāvoklī. Būvdarbu laikā notiek autoceļa pārbūv, nevis tikai virskārtas atjaunošana, ceļa sega tiek mainīta pilnībā. Pirms remontdarbiem veiktie urbumi un segas materiālu pārbaudes liecināja, ka tā neatbilst tehniskajām prasībām un ir jāizbūvē no jauna. Būvdarbu ietvaros tiks uzbūvēts arī jauns tilts pār Gauju un atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju.

“Vecpiebalgas autoceļa posms ir lielākais objekts, kas šogad tiek būvēts reģionālo autoceļu tīklā,” uzrunājot klātesošos, atzīmēja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. “Šis objekts tiek būvēts 20 gadiem. Piecu gadu garantiju mēs prasām no būvniekiem, un arī paši sekojam darbu kvalitātei. No LVC puses tiek nodrošināta būvuzraudzība, savukārt mūsu Ceļu laboratorija regulāri veic mērījumus un testē materiālus, pārbauda darbu kvalitāti,” uzsvēra Lange.

“Darbi norit pēc grafika, un mēs cenšamies pat to apsteigt. Jau šā gada rudenī plānojam uzlikt asfalta pamatkārtu un atvērt satiksmi abos virzienos bez luksoforiem,” norādīja būvnieku pārstāvis, SIA “8 CBR” valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs.

“Pirms diviem gadiem Vecpiebalgas novada dome pieprasīja valdībai izsludināt ārkārtas situāciju, jo ceļš bija tiešām dramatiskā stāvoklī. Pateicoties iedzīvotāju un pašvaldības rīcībai, tikām pamanīti, ārkārtas situācija netika izludināta, bet sekoja rīcība no Satiksmes ministrijas un LVC puses, un mēs esam pateicīgi, ka šobrīd notiek tik aktīvi darbi,” pēc būvdarbu apsekošanas sacīja Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone.
2014.gadā SIA “Projekts 3” izstrādāja šī posma pārbūves tehnisko projektu un tika rīkots būvdarbu iepirkums. Šogad martā tika sākti būvdarbi, tos veic sabiedrība “8 CBR”, un tie turpināsies līdz nākamā gada rudenim. Būvdarbu izmaksas ir 7,9 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Turpmāk secīgi tiks atjaunoti nākamie autoceļa posmi Madonas virzienā. AS “Ceļuprojekts” jau ir izstrādājusi tehnisko projektu posmam no Taurenes līdz Vecpiebalgai (no 38. līdz 49.kilometram), pašreiz turpinās šī projekta ekspertīze. Turpinājumā tiks remontēts posms no Vecpiebalgas līdz Gulbēra ezeram (no 49. līdz 61.kilometram).