Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
3. aprīlis, 2014
Drukāt

Uz zema pagalvja

Foto-Flickr/tinaxduzgenFoto-Flickr/tinaxduzgen

“Ārsts man muguras problēmu dēļ  ieteica gulēt uz zema spilvena, taču tas šķiet  ļoti neērti. Vai tad ķermenis pats nejūt, kā tam būtu labāk?”  Ināra Liepiņa Tukumā

Atbild “Baltijas fizioterapijas” centra fizioterapeite Elita Salgrāve:

“Tā kā trešdaļu dzīves pavadam guļot, ir ļoti svarīgi, lai mugurkauls šajā laikā saglabātu optimālu stāvokli. Tādēļ būtiski iegādāties kvalitatīvu matraci un spilvenu, kas ieņem ķermeņa normālos izliekumus gan kakla, gan krūšu, gan jostas daļā. Ja muskulatūra atpūtas laikā  neatbrīvosies, no rīta modīsimies neatpūtušies un ar sāpošu muguru.

Piemēram, izvēloties augstu spilvenu un guļot gandrīz pussēdus stāvoklī, kakls izstiepjas uz priekšu un muskuļi saspringst, līdzīgi kā strādājot pie datora nepareizā pozā.

Daudzi, kuriem mugurkauls jau izteikti deformēts, izjūt diskomfortu, ja ķermeņa pozīcija guļot ir tāda, kādai tai vajadzētu būt. Ja citādi nav iespējams, sākumā var izmantot lielu spilvenu, uz kura šķiet ērti gulēt, taču pakāpeniski šis ieradums jāmaina, pārejot uz arvien zemāku pagalvi.

Augstu spilvenu būtu pieļaujams izmantot vienīgi tiem, kam ir apgrūtināta elpošana, piemēram, sirds, plaušu un atviļņa slimniekiem.”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+