Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
23. oktobris, 2013
Drukāt

Uzdod jautājumu domformu medicīnas terapeitei Īrisai Celmai! (31)

Irisa

Līdz 7. novembrim varat uzdot jautājumu sertificētai domformu jeb imidžterapijas terapeitei, cigun pasniedzējai un psiholoģei Īrisai Celmai (www.kaducejs.lv).

Speciāliste ir sertificēta imidžterapijā 1., 2. un 3. pakāpē ar tiesībām vadīt retrītus.

Uzdod jautājumus par domformu medicīnu; par tās atšķirību no citiem veseļošanās veidiem; par emociju un slimību saistību; par ārstēšanos ar domformu medicīnu u.c.

Atbildes tiks sniegtas vairāku dienu laikā zem šī raksta komentāros.

 

Kas ir domformu medicīna?

Domformu medicīna ir unikāla medicīnas nozare, kuras teorētiskā sistēma sakņojas senās Ķīnas dziednieka Bjen Cjue diagnostikas un ārstniecības metodēs, kuras mūsdienās tiek atjaunotas un attīstītas. Tā integrē arī mūsdienu medicīnas, kvantu fizikas un citu dabaszinātņu nozaru zināšanu kopumu.

Domformu medicīna ir zinātne, kuras pamatuzdevums ir slimību profilakse un ārstēšana. Praksē izmantojot domformu (tēlaino) domāšanu, informācijas nodošanu un uztveri, praktizētājam attīstās spēja vizualizēt domformas un nodot informāciju ar to palīdzību. Pulsa diagnostikas un pacienta apskates laikā notiek organisma struktūras, funkciju un iekšējo orgānu domformu diagnostika. Pēc tēlu saņemšanas un analīzes notiek pacienta ārstēšana, balstoties uz nepareizo domformu korekciju un izmaiņu.

Domformu medicīnā tiek izmantoti tradicionālās ķīniešu medicīnas visbūtiskākie pamatprincipi. Tās diagnostikas un ārstniecības metodes ir vienkāršas, nesāpīgas un nekaitīgas, tās nepavada blakusefekti un reakcijas. Daudzgadīgi klīniski pētījumi pierāda domformu medicīnas diagnostikas metožu precizitāti un ārstēšanas efektivitāti, kā arī slimību augsto izdziedināšanas procentu. Domformu medicīnā nav nepieciešams speciāls aprīkojums un medikamentu lietošana, līdz ar to, tā ir uzskatāma par dabisku medicīnu.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (31)

  1. Labdien!
    Vai domformu medicīna var palīdzēt mazināt rētaudus galvā pie smadzenēm pēc izciesta smaga insulta, kas izraisa epilepsijas lēkmes?
    Paldies!

  2. Pēdējo reizi jums skaidroju, kas nav vēl sapratis, ka ar domformu palīdzību var regulēt cilvēka pašsajūtu, lai būtu balanss un harmonija starp cilvēka domām un domu radīto informāciju, un tās iedarbību uz cilvēka fizisko un enerģētisko sistēmu ķermenī un otrādi – fizisko problēmu, enerģijas vājas cirkulācijas un sastrēgumu ietekme uz domāšanu.

    Uz visām saslimšanām un problēmām būtu jāiedarbojas ar enerģijas regulāciju, lai palīdzētu ātrāk izveseļoties. Domformu medicīnas pielietošana nerada negatīvos blakusefektus.

    Sāpes var rasties arī tad, ja enerģija necirkulē. Sāpes, kuras, ja iet pie ārsta, nevar diagnosticēt ne ar analīzēm, ne sonogrāfijā, ne kompjūtertomogrāfijā. Tas liecina par blokiem(enerģijas sabiezējumi, sastāvēšanās), kas var būt kādas slimības sākuma stadija, muskuļu sasprindzinājuma vai stresa rezultāts.

    Domformu medicīna regulē ķermenī dažādas problēmas, kas rodas cilvēka dzīves modeļa neatbilstības rezultātā – fiziskajā, enerģētiskajā, informatīvajā līmenī: seksuālajā saderībā, intelektuālā saderībā, sadzīviskā saderībā, sociālā saderībā.

    Ar domformu medicīnas palīdzību izmaina negatīvi esošos faktorus uz pozitīvajiem variantiem.

    Domformu medicīna: tā ir metode, kas ļauj samazināt vai pat likvidēt sāpes, depresiju, skumju, bēdu, baiļu emociju radīto diskomfortu, kā arī uzlabo ķermeņa asinsriti, vielmaiņu, uzlabo iekšējo orgānu darbību, samazina novecošanas ātrumu, samazina iespēju slimot ar vēzi. Tā uzlabo dzīves kvalitāti, arī tādiem, kuru slimības nav ārstējamas. Disfunkciju regulācija palīdz arī uzlabot attiecības ģimenē un darbā. Tā der pie jebkādām saslimšanām un to drīkst kombinēt kopā ar zālēm un palīdz uzlabot pirms un pēcoperāciju stāvokli.

  3. Galvenais, ka var parunāt….ap sirdi paliek vieglāk

  4. Tas taču gadu vecs raksts.

  5. Man liekas, ka tas katram izpaužas savādāk, taadeeļ var uz šīm lietām skatīties arī savādāk, un acīmredzami, ka iekšējā miera, klusuma un atbrīvotības stāvokli, vienotību ar dabu vai dievību nav iespējams sasniegt, ja ķermenis nav vesels un stiprs.

    Acīmredzami, ka iekšējā miera, klusuma un atbrīvotības stāvokli, vienotību ar dabu vai dievību nav iespējams sasniegt, ja ķermenis nav vesels un stiprs. Tāpēc visās minētajās skolās (un visās senajās mācībās) tika apgūta arī dziedināšanas un pašregulācijas prasmes. Īpašu nozīmi tam pievērsa klosteros.

    Saplūstot dažādām skolām un daudzām tautas metodēm izveidojās medicīniskā (jeb dziednieciskā) cigun virziens. Šajā virzienā galvenā cigun vingrinājumu un prakšu būtība ir pašregulācija, saslimšanu profilakse, slimību ārstēšana, dzīves ilguma pagarināšana un ilgmūžība.

  6. Tas protams ir jauki, taču mani vairāk interesē Šaoliņ Kaujas (jeb boksa) novirziens, un nosaukums runā pats par sevi – prakses mērķis ir ķermeņa un gara nostiprināšana veiksmīgai pašaizsardzībai un tuvcīņai ar ienaidnieku, momentānu reakciju treniņš un indivīda nosvērtība jebkurā situācijā. Arī šajā virzienā liela uzmanība tiek pievērsta pašregulācijai un dziedniecībai, jo karavīra ķermenim ir jābūt fiziski izturīgam un jāspēj ātri atjaunoties. Tomēr šīs skolas metodes būtiski atšķiras no dziedniecības metodēm visās citās skolās.

    Mūsdienās kaujas skolas iekļauj vairākus Ušu stilus (mēdz dēvēt arī par Ušu cigun vai kun-fu cigun), kā arī mazāk izplatīto vieglo cigun.
    Kun-fu praktizēšana padara ķermeni nejūtīgu pret sitieniem, dod iespēju un prasmi gandrīz momentāni koncentrēt ci enerģiju vajadzīgajā ķermeņa vietā vai daļā. Šādas prasmes ļauj demonstrēt tādus paņēmienus kā betona plātņu, ķieģeļu vai koka baļķu sasišana ar roku, galvu vai kāju, lielu smagumu izturēšana (automašīnas pārbraukšana pār ķermeni), ķermeņa spēju neitralizēt asu un griezošu priekšmetu – nažu, zobenu, špagu – iedarbību uz ķermeni.
    Vieglais cigun ļauj regulēt sava ķermeņa svaru, ātri pārvietoties lielos attālumos ilgstošā laika posmā bez atpūtas, ātri pārvietoties pa klintīm un vertikālām virsmām, it kā lidojot pa tām. Senatnē tādējādi tika trenēti ziņneši un kareivji. Mūsdienās vieglā cigun meistari bieži demonstrē staigāšanu pa putnu olām nepārplēšot to čaumalas vai pārvietošanos pa papīra lenti, kas nostiepta starp atbalstiem.
    Kopumā visas cigun metodikas ir iedalāmas divās daļās – stingrās un vieglās. Stingrās metodikas parasti tiek izmantotas, lai attīstītu cilvēka spēju momentāni ieslēgt sava organisma psihisko un fizisko funkcionalitāti pilnā apjomā. Vieglās metodikas vērstas uz dziedniecību un atveseļošanos. Tomēr funkcionāla robeža starp abām metodikām nav novelkama. Papildus minētajam, visās skolās galvenie cigun vingrinājumi un prakses iedalāmas trijās klasēs: statiskie (vingrinājumi statiskās, nekustīgās pozās), dinamiskie un statiski-dinamiskie (kombinētas statiskās un dinamiskās pozas, vingrinājumi). Katra no trim vingrinājumu klasēm spēlē savu noteiktu lomu – ķermeņa regulācija, elpošanas regulācija, prāta (apziņas) regulācija vai to kombinācijas.

  7. Viispaar loti interesanti /Cigun ir sena ķīniešu pašregulācijas sistēma, kuras saknes rodamas tūkstošiem gadu senā civilizācijā. Pēc dažādu avotu sniegtajiem datiem cigun pirmsākumi meklējami pirms 3 līdz 5 tūkstošiem gadu. Tiek uzskatīts, ka intensīva šīs mācības attīstība ir notikusi mitoloģiskā Dzeltenā imperatora Huandi valdīšanas laikā, tas ir, pirms aptuveni 2,5 tūkstošiem gadu.

    Tiek nodalīti vairāki cigun virzieni, kurus identificē pēc to mērķiem un praktizēšanas metodēm. No 20. gadsimta vidus cigun parasti tiek iedalīts Konfuciānisma, Daoisma, Budisma, Medicīniskajā (jeb Dziedniecības) un Kaujas (jeb Boksa) cigun virzienos.

    Konfuciānisma cigun virziens ir balstīts uz Ķīnas lielā senatnes domātāja Konfūcija (V-IV gs. p.m.ē.) idejām. Šīs skolas filosofija ir balstīta uz ētiskās sākotnes idejām. Praktizēšana tika vērsta uz apziņas regulēšanu, emociju ierobežošanu vai atteikšanos no tām, radošo spēju pastiprināšanu un sabiedriski derīgai darbībai nepieciešamo rakstura īpašību attīstīšanu. Vienlaikus apoloģētam, praktizētājam bija jāspēj sasniegt klusuma, miera un apziņas remdējuma stāvoklis.

    DaoistiDaoisma cigun virsiens parādās 3. gadu simtenī pirms mūsu ēras un savu sākumu rod dažādu ticējumu un filosofisko mācību kopumā. Pamatjēdziens šajā mācībā ir Dao, ko pieņemts identificēt ar ceļu vai metodi. Būtiskākā šīs skolas iezīme ir tiekšanās pēc dabiskuma, sekošana dabas likumiem un ritumam.
    Daoisms ir viena no visdziļākajām senajām filozofijām un praksēm. Tās galvenais jēdziens Dao bieži vien tiek traktēts pārāk tieši un vienkāršoti. Pašā mācības, filosofijas būtībā šo jēdzienu dēvē par “sākotni” un “neidentificējamo”. Daoisms dod priekšstatu par pasaules pašidentitāti – visums atspoguļojas cilvēkā, cilvēks ir tā līdzība un tas sniedz cilvēka attīstības, dzīves rituma Ceļu, kas arī ir filosofijas pamatjēdziens. Būtisku lomu pasaules izpratnē daoismā spēlē arī “iņ” un “jan” jēdzieni, ko mūsdienu valodā ļoti tuvināti var dēvēt par “ārējo” un “iekšējo”, “šābrīža izpausmi” un “potenciālu”, “kinētisko” un “potenciālo” enerģijām. Plašākā nozīmē šie jēdzieni ir arī sievišķā un vīrišķā izpausme, ēnas, pasīvā un aukstā un gaismas, darbības un siltuma izpausme. Katra lieta un vieta Visumā satur “iņ” un “jan”, arī pašas šīs būtības sevī satur abas eksistences puses.
    Daoisma mācības būtība ir cilvēka evolucionēšana, attīstība saskaņā ar dabas, Visuma līdzsvaru un visa sava potenciāla realizēšana saskaņā ar dabas likumiem. Cilvēks ir spējīgs evolucionēt uz Visumu.
    Pats daoisma jēdziens parādījās mūsu ēras sākumā, kad notika Dao un De mācības, Iņ-Jan filosofijas, dvēseles Šeņ koncepcijas, šamaņu (wu) ticības un nemirstīgo svēto doktrīnas saplūšana.
    Daoismā pastāv tā sauktā “iekšējās alķīmijas” prakse. Dominējošo vietu ieņem ķermeņa un prāta treniņš. Prāta trenēšana iekļauj sevī prāta daoiņ, tā ir metode, ar kuras palīdzību no galvas tiek izmestas liekās domas, un apziņa tiek pacelta īpašā izmainītā stāvoklī – cigun stāvoklī. Treniņa metodē vienlīdz nozīmīga loma bija gan vingrinājumu praktizēšanai, izpildīšanai, gan dabas vērošanai un centieniem pakļaut savu “es” vienotajam Dao plūdumam.

    Budisti ŠaoliņāBudisma virziena būtība daudzējādā ziņā ir ekvivalenta Dao idejām. Šis virziens izveidojās jaunās ēras sākumā, budismam ieplūstot Ķīnā no Indijas un Tibetas. Atšķirībā no daoistiem, budisti dzīvi uztver kā pārdzimšanas ratā ietvertu pārdzimšanu un ciešanu ķēdi. Tikai nemitīga attīstīšanās un pilnveidošanās var palīdzēt pārvarēt karmu, sasniedzot apgaismību un nonākt Buddas stāvoklī. Vairumu fenomenu jeb ikdienā sastopamo lietu un parādību budisms traktē kā ilūziju, tāpēc budisma apmācības un praktizēšanas metodes vērstas uz apziņas nomierināšanu, savaldīšanu, emocionālā stāvokļa un izpausmju regulēšanu, vērošanu, apziņas izkliedēšanu “absolūtajā patiesībā”. Te psihotreniņš rod gana attīstītas un sarežģītas formas, krietni specifiskākas nekā tās ir daoismā. Par piemēriem var minēt mantru un dhāranu skaitīšanu un mandalu vizualizāciju, būvēšanu un vērošanu.
    Īpaša vieta budismā tiek atvēlēta Čaņ (sanskrita “vērošana”, “meditācija”) skolai, kas Rietumos pazīstama arī kā Dzen budisms (Čaņ nosaukums Japānā). Čaņ skolas izcelsme meklējama V gadu simtenī pirms mūsu ēras. Galvenā skolas ideja ir momentāna, acumirklīga apgaismības sasniegšana, nevis pakāpeniska attīstība un apziņas evolūcija. Tomēr sagatavošanās šim apgaismības aktam bija ne mazāk grūta un ilgstoša. Tā sastāvēja no sēdošas meditācijas (pasīvā forma), dialogiem, kuros māceklim tika uzdoti jautājumi, uz kuriem nebija loģisku atbilžu (aktīvā forma), kā arī nodarbošanās ar kara mākslām.

    Acīmredzami, ka iekšējā miera, klusuma un atbrīvotības stāvokli, vienotību ar dabu vai dievību nav iespējams sasniegt, ja ķermenis nav vesels un stiprs. Tāpēc visās minētajās skolās (un visās senajās mācībās) tika apgūta arī dziedināšanas un pašregulācijas prasmes. Īpašu nozīmi tam pievērsa klosteros.

    Saplūstot dažādām skolām un daudzām tautas metodēm izveidojās medicīniskā (jeb dziednieciskā) cigun virziens. Šajā virzienā galvenā cigun vingrinājumu un prakšu būtība ir pašregulācija, saslimšanu profilakse, slimību ārstēšana, dzīves ilguma pagarināšana un ilgmūžība.

  8. Aivars Fūrmani, atceros Tevi no nodarbībām. Un cik Tu nevīžīgi izturējies pret savu jauko meitu. Tagad, kad viņas vairs nav šai saulē, kur droši vien Tu esi vainīgs, tāpēc uzbrūc citiem…. Pretīgi.

  9. Es biju pagājušo gadu Ķīnā un tur šī imidžmedicīna jau ir valsts medicīnas līmenī, kaut arī skaitās jauna medicīnas nozare. Runājot tieši par imidžmedicīnu tā tiešām uzlabo dzīves kvalitāti, arī cilvēkiem, kuru slimības nav ārstējamas. Kad negatīvās domformas un tēlus harmonizē, uzlabojas attiecības darbā un ģimenē. Imidžterapija der pie jebkādām saslimšanām – to drīkst kombinēt ar zālēm un tā palīdz uzlabot stāvokli pirms un pēc operācijas. Tā man tur skaidroja un man nav iemesla neticēt…..

  10. Šajā sakarā un arī kopējā kontekstā es varu atzīmēt arī sekojošas varbūt arī jau daudziem zināmas, bet tādēļ ne mazāk interesantas, un arī tagad nav zaudējušas aktualitāti visiem zināmas lietas, jo Cigun mērķis nav mainīt pasauli. Prakses mērķis ir iepazīt, pilnveidot un izmainīt sevi no iekšpuses. Cigun māca metodes, kā no gaisa, ūdens un pārtikas paņemt dzīvības enerģiju, lai nenovecotu un turētu līdzsvarā prātu un emocijas.
    Tādēļ es iesaku padomāsim par dzīvību un nāvi. Cik ilgi vidēji dzīvo cilvēks? Gadus 70 – 80, daudzi nesasniedz pat šādu vecumu slimību vai negadījumu dēļ. Nesasniedzot fizioloģisko vecumu, mirst no insultiem, infarktiem, vēža, diabēta. Bieži cilvēks neko nenojauš, bet kāda viena orgāna dēļ, kurš ir vājš vai slims, pamet dzīvi. Kas nosaka vecumu? Laiks un pārmaiņas. Izmaiņas notiek katru dienu, mēs novecojam, Saule aust un riet. Kaut gan patiesībā mums katru dienu ir jau cits prāts, cits ķermenis.

  11. A man shodien vaarda dienaa un es ar kautko te atradu pa šo tēmu.Viispaar loti interesanti /Cigun ir sena ķīniešu pašregulācijas sistēma, kuras saknes rodamas tūkstošiem gadu senā civilizācijā. Pēc dažādu avotu sniegtajiem datiem cigun pirmsākumi meklējami pirms 3 līdz 5 tūkstošiem gadu. Tiek uzskatīts, ka intensīva šīs mācības attīstība ir notikusi mitoloģiskā Dzeltenā imperatora Huandi valdīšanas laikā, tas ir, pirms aptuveni 2,5 tūkstošiem gadu.

    Tiek nodalīti vairāki cigun virzieni, kurus identificē pēc to mērķiem un praktizēšanas metodēm. No 20. gadsimta vidus cigun parasti tiek iedalīts Konfuciānisma, Daoisma, Budisma, Medicīniskajā (jeb Dziedniecības) un Kaujas (jeb Boksa) cigun virzienos.

    Konfuciānisma cigun virziens ir balstīts uz Ķīnas lielā senatnes domātāja Konfūcija (V-IV gs. p.m.ē.) idejām. Šīs skolas filosofija ir balstīta uz ētiskās sākotnes idejām. Praktizēšana tika vērsta uz apziņas regulēšanu, emociju ierobežošanu vai atteikšanos no tām, radošo spēju pastiprināšanu un sabiedriski derīgai darbībai nepieciešamo rakstura īpašību attīstīšanu. Vienlaikus apoloģētam, praktizētājam bija jāspēj sasniegt klusuma, miera un apziņas remdējuma stāvoklis.

    DaoistiDaoisma cigun virsiens parādās 3. gadu simtenī pirms mūsu ēras un savu sākumu rod dažādu ticējumu un filosofisko mācību kopumā. Pamatjēdziens šajā mācībā ir Dao, ko pieņemts identificēt ar ceļu vai metodi. Būtiskākā šīs skolas iezīme ir tiekšanās pēc dabiskuma, sekošana dabas likumiem un ritumam.
    Daoisms ir viena no visdziļākajām senajām filozofijām un praksēm. Tās galvenais jēdziens Dao bieži vien tiek traktēts pārāk tieši un vienkāršoti. Pašā mācības, filosofijas būtībā šo jēdzienu dēvē par “sākotni” un “neidentificējamo”. Daoisms dod priekšstatu par pasaules pašidentitāti – visums atspoguļojas cilvēkā, cilvēks ir tā līdzība un tas sniedz cilvēka attīstības, dzīves rituma Ceļu, kas arī ir filosofijas pamatjēdziens. Būtisku lomu pasaules izpratnē daoismā spēlē arī “iņ” un “jan” jēdzieni, ko mūsdienu valodā ļoti tuvināti var dēvēt par “ārējo” un “iekšējo”, “šābrīža izpausmi” un “potenciālu”, “kinētisko” un “potenciālo” enerģijām. Plašākā nozīmē šie jēdzieni ir arī sievišķā un vīrišķā izpausme, ēnas, pasīvā un aukstā un gaismas, darbības un siltuma izpausme. Katra lieta un vieta Visumā satur “iņ” un “jan”, arī pašas šīs būtības sevī satur abas eksistences puses.
    Daoisma mācības būtība ir cilvēka evolucionēšana, attīstība saskaņā ar dabas, Visuma līdzsvaru un visa sava potenciāla realizēšana saskaņā ar dabas likumiem. Cilvēks ir spējīgs evolucionēt uz Visumu.
    Pats daoisma jēdziens parādījās mūsu ēras sākumā, kad notika Dao un De mācības, Iņ-Jan filosofijas, dvēseles Šeņ koncepcijas, šamaņu (wu) ticības un nemirstīgo svēto doktrīnas saplūšana.
    Daoismā pastāv tā sauktā “iekšējās alķīmijas” prakse. Dominējošo vietu ieņem ķermeņa un prāta treniņš. Prāta trenēšana iekļauj sevī prāta daoiņ, tā ir metode, ar kuras palīdzību no galvas tiek izmestas liekās domas, un apziņa tiek pacelta īpašā izmainītā stāvoklī – cigun stāvoklī. Treniņa metodē vienlīdz nozīmīga loma bija gan vingrinājumu praktizēšanai, izpildīšanai, gan dabas vērošanai un centieniem pakļaut savu “es” vienotajam Dao plūdumam.

    Budisti ŠaoliņāBudisma virziena būtība daudzējādā ziņā ir ekvivalenta Dao idejām. Šis virziens izveidojās jaunās ēras sākumā, budismam ieplūstot Ķīnā no Indijas un Tibetas. Atšķirībā no daoistiem, budisti dzīvi uztver kā pārdzimšanas ratā ietvertu pārdzimšanu un ciešanu ķēdi. Tikai nemitīga attīstīšanās un pilnveidošanās var palīdzēt pārvarēt karmu, sasniedzot apgaismību un nonākt Buddas stāvoklī. Vairumu fenomenu jeb ikdienā sastopamo lietu un parādību budisms traktē kā ilūziju, tāpēc budisma apmācības un praktizēšanas metodes vērstas uz apziņas nomierināšanu, savaldīšanu, emocionālā stāvokļa un izpausmju regulēšanu, vērošanu, apziņas izkliedēšanu “absolūtajā patiesībā”. Te psihotreniņš rod gana attīstītas un sarežģītas formas, krietni specifiskākas nekā tās ir daoismā. Par piemēriem var minēt mantru un dhāranu skaitīšanu un mandalu vizualizāciju, būvēšanu un vērošanu.
    Īpaša vieta budismā tiek atvēlēta Čaņ (sanskrita “vērošana”, “meditācija”) skolai, kas Rietumos pazīstama arī kā Dzen budisms (Čaņ nosaukums Japānā). Čaņ skolas izcelsme meklējama V gadu simtenī pirms mūsu ēras. Galvenā skolas ideja ir momentāna, acumirklīga apgaismības sasniegšana, nevis pakāpeniska attīstība un apziņas evolūcija. Tomēr sagatavošanās šim apgaismības aktam bija ne mazāk grūta un ilgstoša. Tā sastāvēja no sēdošas meditācijas (pasīvā forma), dialogiem, kuros māceklim tika uzdoti jautājumi, uz kuriem nebija loģisku atbilžu (aktīvā forma), kā arī nodarbošanās ar kara mākslām.

    Acīmredzami, ka iekšējā miera, klusuma un atbrīvotības stāvokli, vienotību ar dabu vai dievību nav iespējams sasniegt, ja ķermenis nav vesels un stiprs. Tāpēc visās minētajās skolās (un visās senajās mācībās) tika apgūta arī dziedināšanas un pašregulācijas prasmes. Īpašu nozīmi tam pievērsa klosteros.

    Saplūstot dažādām skolām un daudzām tautas metodēm izveidojās medicīniskā (jeb dziednieciskā) cigun virziens. Šajā virzienā galvenā cigun vingrinājumu un prakšu būtība ir pašregulācija, saslimšanu profilakse, slimību ārstēšana, dzīves ilguma pagarināšana un ilgmūžība.

    ŠaoliņKaujas (jeb boksa) virziena nosaukums runā pats par sevi – prakses mērķis ir ķermeņa un gara nostiprināšana veiksmīgai pašaizsardzībai un tuvcīņai ar ienaidnieku, momentānu reakciju treniņš un indivīda nosvērtība jebkurā situācijā. Arī šajā virzienā liela uzmanība tiek pievērsta pašregulācijai un dziedniecībai, jo karavīra ķermenim ir jābūt fiziski izturīgam un jāspēj ātri atjaunoties. Tomēr šīs skolas metodes būtiski atšķiras no dziedniecības metodēm visās citās skolās.

    Mūsdienās kaujas skolas iekļauj vairākus Ušu stilus (mēdz dēvēt arī par Ušu cigun vai kun-fu cigun), kā arī mazāk izplatīto vieglo cigun.
    Kun-fu praktizēšana padara ķermeni nejūtīgu pret sitieniem, dod iespēju un prasmi gandrīz momentāni koncentrēt ci enerģiju vajadzīgajā ķermeņa vietā vai daļā. Šādas prasmes ļauj demonstrēt tādus paņēmienus kā betona plātņu, ķieģeļu vai koka baļķu sasišana ar roku, galvu vai kāju, lielu smagumu izturēšana (automašīnas pārbraukšana pār ķermeni), ķermeņa spēju neitralizēt asu un griezošu priekšmetu – nažu, zobenu, špagu – iedarbību uz ķermeni.
    Vieglais cigun ļauj regulēt sava ķermeņa svaru, ātri pārvietoties lielos attālumos ilgstošā laika posmā bez atpūtas, ātri pārvietoties pa klintīm un vertikālām virsmām, it kā lidojot pa tām. Senatnē tādējādi tika trenēti ziņneši un kareivji. Mūsdienās vieglā cigun meistari bieži demonstrē staigāšanu pa putnu olām nepārplēšot to čaumalas vai pārvietošanos pa papīra lenti, kas nostiepta starp atbalstiem.
    Kopumā visas cigun metodikas ir iedalāmas divās daļās – stingrās un vieglās. Stingrās metodikas parasti tiek izmantotas, lai attīstītu cilvēka spēju momentāni ieslēgt sava organisma psihisko un fizisko funkcionalitāti pilnā apjomā. Vieglās metodikas vērstas uz dziedniecību un atveseļošanos. Tomēr funkcionāla robeža starp abām metodikām nav novelkama. Papildus minētajam, visās skolās galvenie cigun vingrinājumi un prakses iedalāmas trijās klasēs: statiskie (vingrinājumi statiskās, nekustīgās pozās), dinamiskie un statiski-dinamiskie (kombinētas statiskās un dinamiskās pozas, vingrinājumi). Katra no trim vingrinājumu klasēm spēlē savu noteiktu lomu – ķermeņa regulācija, elpošanas regulācija, prāta (apziņas) regulācija vai to kombinācijas.

    Šāda klasifikācijas sistēma tika izveidota 20. gadsimtā un, protams, ir visai nosacīta, jo daudzi sākotnējie idejiskie elementi un filosofiskās doktrīnas tajos cieši savijas kopā. Piemēram, jēdziens Dao pastāv visās Ķīnas skolās, mācībās un filosofijās. Bez tam, pats cigun termins parādījās tikai mūsu ēras III-IV gadsimtos un sākotnēji tika uzskatīts par vienu no šauri specializētiem prakses virzieniem. Tikai 20. gadsimta 60. gados viss, kas kaut mazākā mērā bija saistīts ar psihofiziskā treniņa tehniku, ieguva cigun nosaukumu.

    Pēc Ķīnas Tautas Republikas dibināšanas 1949.gadā aizsākās mērķtiecīgi pētījumi par cigun metožu iedarbību uz cilvēku. Kultūras revolūcijas laikā pētniecības darbs tika apturēts, bet ar 1970.gadu otro pusi tas intensīvi atsākās. Ar cigun sāka nodarboties klīnikās, sanatorijās, mācību iestādēs un pat Ķīnas Zinātņu akadēmijā. Šobrīd cigun apmācība ir iekļauta augstskolu mācību programmās, kur to pasniedz slaveni dažādu cigun virzienu meistari, ieskaitot tādus, kuri nāk no klosteriem.

    Daoisti UdanāŠeit jāatzīmē, ka ķīniešu klosteru dzīve vienmēr ir bijusi principiāli atšķirīga no kristiešu klosteru dzīves. Pirmkārt, ķīniešu mūks ir cilvēks, kurš tic un kalpo Buddam. Mēs šo jēdzienu tulkojam ar vārdu „mūks”, taču tajā ietvertā nozīme atšķiras no mūka kristietībā. Ne visi mūki palika klosteros visu mūžu. Viņi tur mācījās un kļuva par tās jomas meistariem, kurā viņiem vajadzēja pilnveidoties un ko viņi pēc tam praktizēja, vai tā būtu dziedniecība vai kaujas mākslas. Šāda apmācība varēja aizņemt gadus vai gadu desmitus. Dažkārt šādi mūki, kļūstot par sava aroda meistariem, devās pasaulē un kalpoja, strādājot savā arodā un apmācot citus. Tā mūki varēja ceļot daudzus gadus, meklējot un apmācot talantīgākos. Taču parasti apmācība notika klosteru skolās.

    Pateicoties intensīvai cigun attīstībai, plašu iedzīvotāju slāņu apmācībai, zinātniski-pētnieciskiem darbiem un aptverošai ārstniecības praksei (cigun terapijai), mūsdienās ir noticis zināms cigun stilu sajaukums un uzsvaru maiņa, salīdzinot ar tradicionālo klasifikāciju.

    No dažādajām reliģijām nākošie cigun virzieni ir apkopoti vienā blokā, ko sauc par reliģisko bloku. Īpaša uzmanība mūsdienās tiek pievērsta atveseļojoši-profilaktiskajām un ārstnieciskajām metodēm, kuras veido ārstnieciski-atveseļojošo cigun. Šis virziens jau sen ir izgājis ārpus Ķīnas robežas un tiek plaši izmantots daudzās valstīs, kur strādā ķīniešu meistari vai viņu apmācītie speciālisti. Senās un efektīvās pašregulācijas un ārstēšanas mākslas plašās izmantošanas un iegūtās autoritātes rezultātā tika izveidota Vispasaules Medicīniskā cigun akadēmiskā biedrība. Regulāri notiek Medicīniskā cigun konferences, kurās tiek referēts gan par teorētiskiem pētījumiem saistībā ar nepraktizējošu cilvēku un cigun praktizētāju organisma fizioloģiskajiem procesiem un smadzeņu aktivitātes funkcijām, gan arī par cigun praktisko aspektu, ieskaitot ārstēšanu ar cigun metodēm, dažkārt pat gadījumos, kas nav ārstējami ar citām metodēm.

    Vēl viens cigun virziens ir sportiskais, un tajā ietilpst dažādi Ušu stili, Saņda, kā arī daudzi citi kaujas mākslu veidi.

    Mūsdienās ir attīstījies vēl viens cigun virziens, proti, zinātniskais cigun. Šeit var nosaukt vairākus aspektus. Pirmkārt, tā ir organisma iespēju pētīšana, kā arī izmaiņas cigun Meistara vai pacienta (vai recipienta) organismā, kad uz to iedarbojas ar cigun metodēm. Otrkārt, šeit ietilpst tādu fenomenu kā telekinēze, teleportācija u.c. ar laiku un telpu saistītu fenomenu pētniecība. Treškārt, tie ir pētījumi, kas saistīti ar informācijas iegūšanu ar cigun metožu palīdzību (piemēram, gaišredzība, tālredzība, telepātija).

    Īpašu vietu aizņem vēl viens virziens – Džun Juaņ cigun. Tas pieder augstāko līmeņu cigun.

    Visas cigun skolas un virzieni ir apvienojušies Ķīnas Nacionālajā cigun asociācijā. Tās priekšgalā stāv Asociācijas Prezidents. Viņam jābūt augsta ranga valsts amatpersonai. Asociācijas dalībnieki ir cigun virzienu asociācijas (Džun Juaņ cigun asociācija, Medicīniskā cigun asociācija utt.). Katru šādu virzienu arī vada prezidents, taču atšķirībā no visas Asociācijas Prezidenta viņam jābūt augsta līmeņa cigun Meistaram, labākajam šī virziena Meistaram. Turklāt viņam ir jābūt arī atbilstošam sociālajam statusam, proti, ir jāstrādā un jānodarbojas ar aktīvu darbību atbilstoši attiecīgās valsts, sabiedrības un laikmeta likumiem un morālei. Jo augstāks ir Meistara līmenis, jo augstāku rangu viņš ieņem Asociācijā un jo vairāk viņam ir pienākumu.

    Bez tam, Ķīnā pastāv arī Cilvēka organisma iespēju pētījumu asociācija, par kuras locekļiem var kļūt tikai profesori, kuri nodarbojas ar zinātnisku darbību šajā nozarē.

    Viena no Nacionālās cigun asociācijas funkcijām ir speciālistu apmācība un sagatavošana. Vēl tā nodarbojas ar slimību ārstēšanu un profilaksi, dibina ārstniecības centrus un sanatorijas, kurās tiek izmantotas cigun metodes savienojumā ar tradicionālajiem ķīniešu medicīnas preparātiem. Bez tam asociācija rīko nacionāla mēroga cigun konferences, uz kurām brauc meistari, zinātnieki, kā arī interesenti no daudzām valstīm.

  12. Skadrības labad paņēmu no vienas mājas lapas ..; Domformu medicīna ir jauna un unikāla medicīnas nozare, un tās teorētiskā sistēma sakņojas Ķīnas seno prasmīgo dziednieku Bjaņ Cjue un Hua Tuo diagnostikas un ārstniecības metodēs, kuras mūsdienās tiek atjaunotas un attīstītas. Tā integrē arī mūsdienu medicīnas, kvantu fizikas un citu dabaszinātņu nozaru zināšanu kopumu.

    Domformu medicīna ir zinātne, kuras pamatuzdevums ir slimību profilakse un ārstēšana. Praksē izmantojot domformu (tēlu) domāšanu, informācijas nodošanu un uztveri, praktizētājam attīstās spēja vizualizēt domformas un nodot informāciju ar to palīdzību. Pulsa diagnostikas un pacienta apskates laikā notiek organisma struktūras, funkciju un iekšējo orgānu domformu diagnostika. Pēc tēlu saņemšanas un analīzes notiek pacienta ārstēšana, balstoties uz nepareizo un patoloģisko domformu korekciju un izmaiņu. Domformu medicīna ietver sevī trīs daļas: teorētisko pamatu, diagnostikas sistēmu un ārstēšanas sistēmu. Domformu medicīna balstās uz tādām seno dziednieku Bjaņ Cjue un Hua Tuo metodēm un teorijām kā iekšējā redzēšana, diagnosticēšana ar redzēšanas palīdzību, domformu diagnosticēšana caur pulsu, iekšējo orgānu domformas.

    Domformu medicīna ir radusies enerģētiskās, informatīvās, fiziskās un tradicionālās ķīniešu medicīnas integrācijas rezultātā, un tā īpašu uzmanību pievērš organisma reģeneratīvajām funkcijām. Lietojot enerģētisko, informatīvo un cēloņu diagnostiku, var precīzi noteikt saslimšanas vietu, raksturu un cēloni. Diagnosticēšanas laikā speciālisti vērš uzmanību ne tikai uz saslimšanas ārējām izpausmēm, bet arī uz tās iekšējiem cēloņiem. Domformu medicīnā pastāv īpašas diagnostikas metodes, kuras ir uzskatāmas par ķīniešu pulsa diagnostikas pilnveidotu variantu. Šis diagnostikas veids ļauj caur pulsu ieraudzīt iekšējo orgānu tēlu jeb domformu. Nevesela forma, kas iegūta ar šādu metožu palīdzību, tiek mainīta un ārstēta.

    Domformu medicīnā tiek izmantoti tikai tradicionālās ķīniešu medicīnas visbūtiskākie pamatprincipi. Tādēļ domformu medicīnu ir viegli apgūt un izmantot praksē tās ārstniecības metodes. Domformu medicīnas diagnostikas un ārstniecības metodes ir vienkāršas, nesāpīgas un nekaitīgas, tās nepavada blakusefekti un reakcijas. Daudzgadīgi klīniski pētījumi pierāda domformu medicīnas diagnostikas metožu precizitāti un ārstēšanas efektivitāti, kā arī augsto slimību izdziedināšanas procentu.

    Domformu medicīna ir efektīva sekojošu slimību ārstēšanas metode: hronisks bronhīts un astma; hronisks nieru iekaisums; mugurkaula disku skriemeļu trūce dažādos mugurkaula apvidos; miega apnoja; impotence; dažādi dzimumorgānu iekaisumi; hronisks prostatīts; prostatas adenoma; dzemdes mioma; olnīcu cista; hroniski kuņģa-zarnu trakta iekaisumi; Krona slimība; acu slimības; hipertensija; miokarda infarkts; ateroskleroze; miokarda išēmija; bērnu cerebrālā trieka, aritmija, pirmreizējā plaušu hipertensija un citas.

    Domformu medicīna pilnveido seno tradicionālās ķīniešu medicīnas diagnostikas metodi – pulsa diagnostiku, kā arī attīsta domformu iekšējā redzējuma metodi, ko radījis izcilais dziednieks Bjaņ Cjue. Šai metodei raksturīga precīza diagnostika un vairuma grūti ārstējamu slimību ārstēšanas efektivitāte, tā neprasa speciālu aprīkojumu un medikamentu lietošanu, līdz ar to, tā ir uzskatāma par dabisku medicīnu.

  13. ….nesaprotu, kāpēc tik seni raksti,kādam veel būtu jākomentē…tas pats, kas Klintona vizīti Latvijā tagad sākt komentēt …

  14. Es šei nejauši iegāju, ieraudzīju pazīstamu cilvēku un , iedomājos, ka man arī vajadzētu izlikt savas domas par cigun vingrošanu, jo būs jau kādi desmit gadi, kopš nodarbojos ar džun juaņ cigun – tā to patiesībā sauc, jo cigun veidi ir daudz un dažādi.Es cigun vingrošanu mācījos pie profesora Sju Mintana, man jāsaka, tas ļoti spēcīgi mainīja manu dzīvi uz pozitīvo pusi. Man uzlabojās attiecības ģimenē, tas tobrīd bija vissvarīgākais manā dzīvē, bet runājot par veselību, vienīgais ārsts, kuru es apmeklēju, ir zobārsts. Neesmu no tiem, kas var sevi piespiest vingrot regulāri, bet, kad jūtu, ka būs krāmi vai ar veselību vai darbā, sastresojos – tā uzreiz rodas motivācija pastrādāt ar sevi. Un pārsvarā tās ir meditācijas dažādiem dzīves gadījumiem. Kas mani sākumā piesaistīja cigunam ir tas, ka te apakšā nav ne politikas, ne reliģijas, tā ir vismaz septiņus tūkstošus gadu veca mācība- tātad vecāka par visām reliģijām.Paņēmu no cigun grāmatas-“Cigun (Džun Juaņ) ietver dažādu skolu elementus, tajā pat laikā šai sistēmai nav nekāda sakara ar reliģiju, politiku vai jebkādu citu ideoloģiju – ar to var nodarboties jebkurš, neatkarīgi no savas pārliecības, vecuma, dzimuma un veselības stāvokļa. Šis virziens pieder pie augstākajiem cigun līmeņiem un ir zināšanu un metodiku sistēma, kas ļauj iegūt īpašas spējas, iepazīt sevi, izprast pasaules uzbūvi, apzināt savus uzdevumus un vietu tajā.”
    Starp citu No 2003. gada 27. maija ar LR Veselības ministrijas rīkojumu ir oficiāli apstiprināta jauna medicīnas tehnoloģija – Cigun vingrošana.
    Kāpēc es to visu rakstu? Mani abi bērni ir izgājuši cigun 1.pakāpes apmācības pie pie Īrisas Celmas, un es droši varu teikt, ka viņu sekmes skolā ir spēcīgi gājušas uz augšu un man ir svarīgi, lai no viņiem izaug labi cilvēki.

  15. Labdien, es domaju ka gan si gan citas metodes der cilvekiem un ir labi rezultati, bet, it ipasi loti smagos gadijumos, ir katram pasam jaizverte kadas metodes pielietot un jauznemas atbildiba piekrist vai nepiekrist un ka pienemt neizbegamo faktu, ar ko ir loti gruti samierinaties, ir daudzreiz vieglak atrast vainigo

  16. Būšu tiešs, par šo ģimeni un nodarbi…. Šī sieviete, Īrias Celma un viņas ģimene lieliski izmanto Cigun vārdu, lai uz nelaimīgiem, lētticīgiem cilvēkiem celtu savu biznesu. Ir aitas ir cirpēji. Viņu pasniegtais Cigun ir maldi, tas nav tīrs, tās ir lamatas. Cilvēki neapzinās ar ko spēlējas. Apbrīnoju tos, kuri tam visam tic, noliedz Dievu un ir gatavi viņiem atdot naudu, pārdot pašu svētāko, ģimeni, pat bērnus, tam visam diemžēl sekas ir netagriezeniskas. Tur ģimene nav pirmajā vietā, bet gan karjera, nauda un ar meliem, viltu, krāpšanu, skoloti cilvēki. Līdz tiksiet šantažēti, iebaidīti, ja jūs nenondarbosieties ar Cigun, kas jūs it kā no visa paglābs. Vienvārd sakot tā ir lieliski saorganizēta kārtējā Sekta, kurā ar dziļu psiholoģiju cilvēkos injicē, savu pārliecību kā jādzīvo. Pati Īrisa ir nelaimīga, liekas pat slima sieviete, kuru sagrābuši nelabie gari, viņas ģimenes modelis ir valda un skalda sievietes, vīrs skrien rāpus uz uzsvilpienu, to pašu arī līdz ar to apgūst sievietes kuras tur iet, jo tas viņām kā medus maize. Pie visa pārsvarā tiek vainoti vīrieši, kāds vainīgais tak vajadzīgs. Liekas daudziem pat sapņos nerādās naudas summas, ko tur aiznes ģimenes no saviem makiem, jo Cigun ieņem mātes un tēva lomu, Irisa tiek celta Dieva vietā, smieklīgi, pat skarbi.. Es ieteiktu vīriem painteresēties, ko dara viņu sievas, draudzenes un ar ko nodarbojas, ja tas ir Cigun pie Irisas un viņas ģimenes, drīz pilnīgi iespējams kāds būs lieks šajā ģimenē, nekas jau traks, zinot cik ģimenes ir palīdzējusi izjaukt šī Irisa Celma. Kādam liekas, ka murgi, pamēģiniet un tad kad būsiet izvaroti dzīvi esot, kauns būs par to skaļi kādam teikt. Iespējams manu vēstuli izdzēsīs, jo viņi lieliski pazīst manu ģimeni, kuru palīdzēja ārdīt, mans slimojošais bērns bija ierocis ar kura palīdzību Iŗisa manipulēja, nejau ar viņas minētājām enerģijām ieguva informāciju par visu notiekošo, bet gan viltīgi izspiežot no salauztās bērna mātes, kura neapzinājās tam sekas. Viņa ar to nodarbojas jau 8 ņus, liekas gadus, no tā izvilkt neviens viņu vairs nav spējīgs, tikai zaudēts ir pats dārgākais, ģimene un meita, kura nebija vainīga ne pie kā…. Es esmu mazās meitenītes, Evelīnas tētis. Es esmu par godīgumu un Īrisas meli ir īslaicīgi! Pat zinu ko varētu šī sieviete atbildēt, nebūs pārsteigums! Lai veicas tiem ,kuri nenoticēja!

    • Pēc Tava raksta spriežot, TU NETIEC GALĀ AR SAVU PAŠA VAINAS APZIŅU.
      Tevi grūti nosaukt par vīrieti…. CIK SKUMJI

    • Pilnīgi piekrītu Fūrmaņa kunga rakstītajam. Daudzi apmeklē Īrisas Celmas nodarbības baiļu dzīti. Tiem, kuri turpina “augt” šīs “skolotājas” pavadībā, atcerieties – turpiniet domāt ar savu galvu un just ar savu Latvisko Dvēseli, jo, kā teicis kāds Latvis, lai mūsu Dvēsele saprastu ķīniešu “mesidžu”, ir jāpaiet vismaz 100 gadiem, bet mums ir jādzīvo šodien.

      Ar cieņu,
      Jānis

  17. Vai ar domforma medicīnu var atjaunot rokas kustību…problēma plecu nerva bojājums..pēc adatu terapijas bija uzlabojums,bet viss pasliktinājās atkal pēc fiziskas slodzes.

  18. Kā jūs palīdzat cilvēkiem, kuri uzreiz nevar sev noticēt vai tas izdodas brīžiem, brīžiem – ne?

    • Šajā gadījumā nav svarīgi, vai cilvēks, kurš lūdz palīdzību, tic kaut kam vai nē. Pareizā, pozitīvā domforma konkrētajā, slimajā orgānā nomaina nepareizo, un orgāns pats atveseļojas.
      Cilvēkiem, kuri uzreiz sev nevar noticēt, tiek dota iespēja, izejot visus trīs cigun līmeņus, attīstīt ticību sev un saviem spēkiem.

  19. Cik ilgi jūs praktizējat domformu paņēmienus?

  20. Cik ilgs laiks vajadzīgs, lai mainītu savas domformas? Lai tā nebūtu kaut kā iestāstīšana sev, bet pārliecība iekšēja?

    • Terapeits veic pārveidi, var apmācīt arī cilvēkus ar meditāciju metodēm, kas arī strādā līdzīgi.

      Domformas mainīšanas ilgums ir atkarīgs no cilvēka personības – spējām, enerģijas un pieredzes, un skatoties, cik liela problēma, un arī, cik veca .
      Iekšējā pārliecība – tā ir ticība sev. Tā vai nu ir vai nav. Nav ticības pa pusei vai pa 90 procentiem.
      Savu iekšējo pārliecību cilvēks var celt palielinot savu iekšējo enerģiju – piemēram, nodarbojoties ar Džun Juaņ cigun vingrošanu, un, kuru vingrošanas sistēmā jau ir ietvertas dažas domformas. Izejot visus cigun līmeņus, tiek piedāvāts apgūt domformu medicīnas pamatelementus, ko var izmantot arī strādājot ar sevi.
      Kā tēlus atrod un pārveido – tā jau ir konkrēta tehnoloģija, kuru pārvalda domformu medicīnas speciālists.

  21. Ar ko šī metode atšķiras no Siņeļņikova, pozitīvās psiholoģijas, laimes terapijas?

  22. Vai Jūs, lūdzu, varētu pastāstīt pāris izveseļošanās gadījumus ar domformu medicīnu? Kā tas notika? Kāda bija problēma? Kā atrada tēlus un kā tos pārveidoja? Īsti nesapratu – vai cilvēks pats šo pārveidi veic vai terapeits sākumā? Priecāšos par atbildi,
    Linda

    • Izveseļošanās gadījums. Jauna māmiņa, kurai sonogrāfijā uzrādās augļa anomālijas un tādējādi ārsti iesaka veikt medicīnisko abortu. Izmantojot vairākus apmeklējums Domformas medicīnas metodes, kā arī papildus ieturot pareizu diētu, citas nozīmētas fiziskas aktivitātes. Pēc divām nedēļām, aizejot uz atkārtu sonogrāfijas pārbaudi,uzrādās, ka mikroflora augļūdenī ir uzlabojusies un auglis ir vesels . Rezultātā bērns piedzimst pilnīgi vesels.

      Nepilngadigs klients, kas slimoja ar nieru un muguras smadzeņu onkoloģiju, tika atveseļots ar regulāriem apmeklējumiem Domformas medīcā, apvienojot kopā ar ārstēšanos onkoloģijas nodaļā. Domformas medicīna spēcīgi samazināja zāļu radītās sekas. Atveseļošanās process notika daudz veiksmīgāk un ātrāk.

Draugiem Facebook Twitter Google+