Interneta veikala “NuKo.lv” mārketinga vadītājs Rolands Dzenis
Interneta veikala “NuKo.lv” mārketinga vadītājs Rolands Dzenis
Publicitātes foto

Uzņēmējs: Lai kādu Latviju mēs vēlamies būvēt, mums tam vienkārši nepietiek darba roku 2

Autors: Rolands Dzenis, interneta lielveikala “NuKo.lv” mārketinga vadītājs

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Viena no pēdējo gadu būtiskākajām problēmām Latvijas ekonomikā – kvalificēta darbaspēka trūkums. Mēs, protams, daudz varam runāt par valsts attīstības virzieniem, kādai nākotnē jābūt Latvijai, kāds ceļš jāizvēlas.

Tomēr tas kļūst bezjēdzīgs brīdī, kad saprotam – lai kādu Latviju mēs vēlamies būvēt, mums tam vienkārši nepietiek darba roku.
CITI ŠOBRĪD LASA

Neapšaubāmi, ekonomiskā krīze un tai sekojošais emigrācijas vilnis, kurš joprojām nav beidzies, atstāja Latviju smagā situācijā. Tāpēc arvien pieaug uzņēmēju konkurence pēc darbiniekiem, tajā pašā laikā palielinās arī cilvēku noslodze – daudz vairāk laika pavadām savās darba vietās.

Liela daļa sapratusi, ka, lai noturētu darbiniekus un motivētu viņus ilgtermiņā, nepietiks ar algas palielināšanu un dažādām bonusiem, piemēram, veselības apdrošināšanu. Ļoti svarīga ir vide, kurā tiek pavadītas garās darba stundas.

Ja tā darbiniekam būs labvēlīga un ērta, tas būs kā pamats labāku kopējo rezultātu sasniegšanai.

Paralēli prasībām iekārtot ērtu darba vietu, darba ņēmējos audzis pieprasījums pēc uzņēmuma nodrošinātām veselības procedūrām, sporta zāles abonementa, kā arī pārtikas – ne tikai kafijas un ūdens, bet jau daudz kā vairāk.

Kā likt justies labāk saviem darbiniekiem – par to aizdomājas arvien vairāk un vairāk darba devēju, saprotot, ka darbiniekam darba vietā jūtoties labi, ieguvēji būs visi. Par to esam pārliecinājušies, izvērtējot uzņēmumu pasūtījumus lielveikalā internetā “NuKo.lv”.

Pirmkārt, šādu pasūtījumu kļūst arvien vairāk, otrkārt, tie kļuvuši arvien ietilpīgāki. Ļoti populāri, īpaši gada aukstajā laikā, kafijas vietā pasūtīt, piemēram, dažādas zāļu tējas, citronus un ingveru, lai darbinieki varētu cīnīties pret dažādiem vīrusiem.

Ievērojami audzis pieprasījums pēc veselīgiem saldumiem un citām uzkodām, kā arī augļiem. Nereti cukura vietā tiek izvēlēti cukura aizvietotāji vai medus.

Tas nozīmē, ka darba ņēmēji, īpaši tie, kuriem ir sēdošs darbs, apzinās, ka nepieciešams ievērot veselīgu un sabalansētu uzturu, lai visas dienas garumā būtu enerģija un neiedzīvotos liekā svara problēmās.

Tāpat audzis pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzērieniem.

Ja agrāk uz visu biroju tika pasūtītas vairākas negāzētā ūdens pudeles, tad pašlaik vērojama tendence, ka uzņēmumi darbiniekiem, nodrošina izvēles iespējas, pasūtot arī gāzētu ūdeni un ūdeni ar dažādām garšām.

Audzis pieprasījums pēc ūdens stikla, nevis plastmasas pudelēs. Pasūtījumi liecina, ka vairumā uzņēmumu augusi tradīcija ieturēt pusdienas uz vietas – birojā. Visbiežāk tiek pasūtīti piena produkti (piens, jogurti, biezpiena sieriņi), sausmaizītes, kā arī ātri pagatavojamās nūdeles.

Reklāma
Reklāma

Vērojama tendence, ka uzņēmēji vēlās tomēr veikt pasūtījumus vienuviet, tāpēc izvēlas tos pakalpojumu sniedzējus, kuri var piegādāt visu uzņēmuma darbībai nepieciešamo – papīru un primārās kancelejas preces, pārtikas produktus un saimniecības preces.

Līdz ar to pasūtījumi, kurus “NuKo.lv” saņem pēdējā laikā, ir ļoti plaši un tajos iekļautas visas šīs preču grupas.

Kopumā varam secināt, ka iepirkšanās apjomi internetā auguši ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu vidū. Tas lielā mērā saistāms ar darba tirgus izaicinājumiem, un paredzam, ka šāda tendence saglabāsies arī šajā un nākamajos gados.

Ir pozitīvi, ka arvien vairāk darba devēju sapratuši, cik svarīgi veidot labvēlīgu darba vidi. Ja cilvēks uz darbu nāk ar prieku, tad arī viņa ieguldījums būs kvalitatīvāks nekā tiem, kas vienkārši atnāk un “atstrādā” noteiktās stundas.

Ikviena uzņēmuma vērtīgākais kapitāls ir darbinieki. Darbojoties mazā valstī, jāsaprot, ka uzņēmuma tēlu un reputāciju veido tālākā komunikācija ārpus uzņēmuma.

Protams, ka var ieguldīt lielus līdzekļus sabiedriskajās attiecībās, bet, ja esošie vai bijušie darbinieki veido negatīvu fonu par uzņēmuma darbību, neviens speciālists nespēs palīdzēt reputāciju nosargāt.

Jebkurā uzņēmumā ir nepieciešami augstas kvalifikācijas speciālisti, kurus pašreizējos apstākļos ir grūti piesaistīt, bet vēl grūtāk noturēt, ja uzņēmumam, kā darba devējam, ir slikta reputācija.

Tāpēc aicinu darba devējus vairāk rūpēties par saviem darbiniekiem, sākt ar komfortablas darba vides radīšanu un darbinieku vajadzību apmierināšanu. Ticiet man – darbinieki to novērtēs.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.