Mobilā versija
+0.2°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Pirmdiena, 11. decembris, 2017
23. aprīlis, 2017
Drukāt

Vāc parakstus, lai krustojumā varētu nogriezties pa labi arī pie sarkanās gaismas (17)

Pilsēta

Sarkanā gaisma luksoforā.

Paviesojušies citās valstīs, tostarp kaimiņos Lietuvā, daudzi Latvijas autovadītāji ir neizpratnē par to, kāpēc uz tukšas ielas krustojumā jāgaida zaļā luksofora gaisma, lai veiktu labo pagriezienu. Vairākās citās valstīs labais pagrieziens pie sarkanā signāla ir atļauts, ja vien netraucē citiem braucējiem. Satiksmes uzraugi gan uzskata, ka mums to labāk nevajag: autovadītāju kultūra Latvijā esot pārāk zema, vēstīja “TV3 Ziņas”.

Ja Latvijā būtu atļauts krustojumos nogriezties pa labi pat tad, ja luksoforā deg sarkanais signāls, visticamāk, daļa no šīm automašīnām jau būtu izbraukušas šo krustojumu. Arī šoferi atzīst, ka tas viņiem atvieglotu dzīvi un kopumā satiksmi padarītu raitāku.

Vairākās valstīs, tostarp Nīderlandē un Lietuvā, ir atļauts labais pagrieziens pie sarkanās gaismas vietās, kur pie luksofora pielikta zaļā bultiņa un var droši veikt manevru. Priekšrocības līdzīga satiksmes regulējuma ieviešanā saskata arī TV3 ziņu aptaujātie šoferīši.

Portālā “Manabalss lv” jau vairākus gadus tiek vākti paraksti šai iniciatīvai. Par to iestājas arī Latvijas auto moto biedrība, norādot, ka it īpaši Rīgā ir vietas, kur nevajadzīgi nākas gaidīt atļaujošo signālu, lai gan nogriešanās pa labi nevienam netraucētu.

Ceļu satiksmes drošības direkcijā gan uzsver, ka diemžēl Latvijas autovadītāji ar braukšanas kultūru nevar lepoties, attieksme pret mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir netoleranta; atļaujot labo pagriezienu, konfliktsituācijas vairotos.

Auto eksperts Pauls Timrots uzskata, ka drošības apsvērumu minēšana, ir vien aizbildinājums.

“Mēs taču tik un tā lietojam šo pa labi zaļo papildsekciju, un tad taču mēs nebaraucam virsū gājējiem. Tad jau vajadzētu aizliegt arī šīs te zaļās papildsekcijas, ja tas ir arguments, jo gan jau ka mēs protam nogriežoties pa labi palaist tos gājējus , tik debili jau neesam. Jautājums ir par to – ka tikko tu ļauj taisīt labo pie sarkanā, tad tie kas to gribēs, būs sašutuši par tiem, kas gaida lai brauktu taisni un tas radīs tādu lieku stresu,” viņš skaidro

Pievienot komentāru

Komentāri (17)

  1. Un nekādi noteikumi nebūtu jāmaina. vispār daudz kur noderētu atsevišķas joslas pagriezienam. Piemēram Ieriķu – G.Zemgala, tur gan papildsekcija neko nedotu.

  2. tad varbūt vajag salikt papildsekcijas tur, kur ir josla pagriezienam, un tad tās papildsekcijas var kaut vai turēt ieslēgtas konstanti

  3. pilnigi piekrītu

  4. latvijā 90% vispār nedrīkstētu izsniegt šofera tiesības !

  5. Ja būtu iespējams, ar likumu vajadzētu aizliegt stulbības, kā, piemēram, ši te.

  6. Man pie kājas,Elejas pusē dzīvojot vairāk sanāk pa leišiem braukt nekā te.Un ceļi ar ir labāki ,daudz labāki.Es jau sen tur braucot varu nogriezties pie sarkanās gaismas.Novēlu līdz tādam līmenim attīstīties arī Lv

  7. Man pie kājas,Elejas pusē dzīvojot vairāk sanāk pa leišiem braukt nekā te.Un ceļi ar ir labāki ,daudz labāki.Es jau sen tur braucot varu nogriezties pie sarkanās gaismas.Novēlu līdz tādam līmenim attīstīties arī Lv

  8. Es esmu pret,jo lai tie braucēji vispirms iemācās palaist mazāk aizsargāto uz labā pagrieziena un pie zebras. Brauc kā šosejas karaļi. Tu kā muļķis stāvi un gaidi,bet visi varenie tevi tādu niecību neredz un brauc tik tālāk. Pareizi,nabagus LV nemīl neviens,pat autovadītājs.

    • kpc pret ja stāvot šie smirdina gaisu un aizņem vietu.kļūs raitāka satiksme es abām rokām par.pretargumentu normālu nav tikai mistiskais minējums ka iespējams kāds kurš nezina dodiet ceļu zīmi izbrauks pa to bultiņu nenododot ceļu kam priekšroka

      • baigais arguments tie kas brauks taisni saņem nogrieztiesgribētāju pīpinājumus.no sākuma pīpinās pretī kamēr steidzīgie pieradīs,un vienalga satiksme kļūs ātrāka un steidzīgajiem tāpat lielākas iespējas izbraukt ceļu ātrāk.

    • pret pret p[ret

  9. Pabiru valstī viss ir jāaizliedz

  10. Satiksmes uzraugi jānomaina!

  11. Rīgā it sevišķi,tā varētu atbrīvoties no milzīgajiem sastrēgumiem

  12. Nu gan spečukiem arguments,tad jau zīmi dodiet ceļu ar neviens neievēro.Nu to apgriezto trijstūri.Mūsu ceļu spečuki kā vienmēr parāda savu tumsonību atšķirībā no kaimiņvalstīm,tur oranžie mirgojošie luksafori lieki nekavē satiksmi vakara stundās un nav jagaida uz tukšas ielas zaļo signālu.Smieklīgi,vai tad katrā ielā no sānceļa izbraukušais vadītājs kuram nav priekšroka lien bez skatīšanās virsū tam kas brauc pa galveno,protams ka visi novērtē attālumu un dod ceļu,nevajag muldēt mums muļķības

  13. Lv katram luksaforam ir jaapelna budzetam un naftiniekiem. Jo vairaak stavam Jo labak politmafijai dzivot. Ari ekologija pie dirsas!!!

  14. Leiši daudzviet tamdēļ arī paplašina ielu pirms krustojuma, kur tas fiziski iespējams, ar joslu labējiem braucējiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+