×
Mobilā versija
+12.8°C
Alīna, Sandris, Rūsiņš
Ceturtdiena, 26. aprīlis, 2018
7. janvāris, 2018
Drukāt

Vāc parakstus par Rīgas metro izveidošanu (35)

Foto AFP/Scanpix/LETAFoto AFP/Scanpix/LETA

Metro vilciens Londonā.

Biedrība “Progresa Platforma”, kas sevi dēvē par politisku organizāciju, sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākusi parakstu vākšana par padomju laikos iecerētās Rīgas metro sistēmas izveidošanu.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts biedrības dibinātājs Fīlips Kapustins. Otrs biedrības dibinātājs ir kāds Edgars Gapoņenko. Biedrība kā savu mērķus norādījusi “libertisma, feminisma, ekoloģisma ideju popularizēšanu”.

Balsu vākšanas pieteikumā norādīts, ka brīdī, kad “Latvijas kopējais ceļu stāvoklis nemitīgi pasliktinās, bet reģistrēto automobiļu skaits konstanti pieaug, ir vitāli svarīgi domāt par Latvijas svarīgākā komerciālā centra transporta sistēmas nākotni”.

Kapustins aicina atgriezties pie diskusijas par Rīgas pazemes sabiedriskā transporta sistēmas izveidi, par pamatu ņemot 1970.gadā aizsāktos, bet nekad nerealizētos plānus, kas paredzēja 33 staciju izbūvi uz trīs metro līnijām. Ērta, ātra, droša un visiem pieejama transporta sistēma Rīgā, pēc Kapustina domām, esot viens no stūrakmeņiem, kas ne tikai stimulēs Latvijas galvaspilsētas ekonomiku, bet arī nodrošinās nākotnes izaugsmes iespējas visai Latvijai.

Autors aicina attiecīgās valsts un pašvaldības instances izvērtēt padomju laika plānus un izveidot jaunus metro sistēmas projektus, kas atbilst mūsdienu ģeogrāfiskām izmaiņām un kvalitātes standartiem. Kapustins apgalvo, ka sākotnējās aplēses liecinot, ka viena kilometra izbūve maksātu vidēji 200 miljonus eiro, taču atzīst, ka precīzākam novērtējumam nepieciešamas detalizētas izpētes. Kapustins uzskata, ka finansējums šādam projektam varētu tikt sagādāts trijos veidos – no valsts un pašvaldības līdzekļiem, no Eiropas Savienības fondiem un no privātām investīcijām.

Metro sistēmas izveide, Kapustina ieskatā, atslogos Rīgas ceļus, samazinās automašīnu skaitu pilsētas centrā, nodrošinās ērtu piekļuvi svarīgiem objektiem, netērējot laiku rīta un vakara sastrēgumos. Tāpat tas paātrināšot darbaspēka pārvietošanos pilsētā, kā arī sagatavošot Rīgu potenciālam nākotnes iedzīvotāju pieaugumam.

Rīgas metro celtniecība pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados nozīmētu papildus tūkstošiem cittautiešu no PSRS ieplūdināšanu okupētajā Latvijā, tādēļ publiski protesti pret šo projektu vienoja latviešus atmodas laikā un projekts netika realizēts.

Pievienot komentāru

Komentāri (35)

  1. ....??😁😁😂😂😃😃😘😘😍😍😗😗 Atbildēt

    Hihi

  2. Riebīgi lasīt komentārus. Pirmkārt, veicināt tautas iniciatīvu konkrētos jautājumos no politiski noskaņotas organizācijas nevienam neko no kabatas ne ņem, ne cita kabatā liek.

    Otrkārt, neviens nenāks tagad ieņemt jūsu vietas. Čīkst, ka darba nav – te reāls projekts, bet atkal čīkst. Un visi šitie “ievedīs krievus”… Kāds sakars? Kāds veda krievus Gaismas pili ceļot? Vai tomēr nodarbināja latviešu strādniekus? Un vispār jau šitā krievu nīšana ar ir sviests. Vienam krievs nepatīk, citam vēl kāds, bet latvietis redz ir pāri visam – bāleliņš burkšķis.

    Treškārt, tāpēc vien, ka dibinātājam ir krievisks uzvārds, nenozīmē, ka viņam nav latviskas intereses. Kāds paskatījās vispār, kas par organizāciju? Vai tagad tikai paburkšķēt atkal? Iet te kaut kāds “austrumu okupanti”. Konkrēts apvainojums spējīgam, socio-ekonomiski aktīvam un politiski inteliģentam cilvēkam.

    Un vispār, paskatieties normālas valstis! Ir metro galvaspilsētas – dēļ satiksmes, dēļ gaisa piesārņošanas, ceļu nodeldēšanas. Kā var neredzēt jēgu metro būvei? Un nav metro tikai penšiem un bezpajumtniekiem, kā te daži domā (palasot komentārus arī citos saitos par šo pašu tēmu), es arī brauktu ar metro, jo tādējādi gan atbalstītu ekonomiku, gan būtu videi draudzīgi un pie viena no “korķiem” izvairītos. Mazāk korķos sēžot un jau atkal burkšķot par satiksmi arī nekāds progress nebūs.

    Kā var to nesaprast un cik trulam ir jābūt, lai vairāk par virsrakstu un pirmo teikumu neizlasītu un nepadomātu? Tāpēc jau te ir kā ir, ka demokrātija, bet pilns ar šaurpieru nacionālistiem, kas šajā gadījumā redz vienīgi krievisku uzvārdu, PSRS ideju un uzreiz saceļ spalvu. Nu cerēsim, ka lielie rējēji ir tikpat politiski neaktīvi, cik lasīt un domāt nespējīgi.

    Lai veicas Progresa Platformai! Malači – beidzot ir, kas redz, domā un dara! Riktīgs prieks sekot progresam (pun not intended but chuckled at).

    • muļķis esi? no kurienes nauda metro izbūvei, ja pat dienvidu tiltu nevar pabeigt????
      es jau saprotu, piezīsties izpetei, noslaukt piķi, izpētes rezultatots konstatet, ka metro nav iespējams un peetiijumu nobaazt atvilktnē.

  3. Kam Rīgā metro? No jebkuras nomales pa pusstundu var nokļūt centrā. Ja nu vienīgi kāds saskata iespēju “uzvārīties” .

  4. CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze Atbildēt

    kas arī bija jāpierāda.

  5. Interesanti ,kā labā uzsākta šī”māņu kustība” un kā tā uzlabotu satiksmi Latvijas laukos? Kaut kāds “superblefs”.

  6. kāpēc mazpilsētā metro?

  7. čekists ivāns ar sajūsmu mūs pastalniekus biedēja ar šausmām par metro būvniecību ka iebrauks cilvēki kuri būvēs metro,un būs beigas mums visiem! tagad paskatoties reāli būtu metro un būtu mazāk korķu un visiem būtu vieglāk pārvietoties,jo visi drīz pārcelsies uz rīgu dzīvot!

  8. Tagad jau troleibusi un tranvaji pustukši tiek dzenāti.Kas tad brauks ar metro un kad tas atmaksāsies.

  9. Dainis Īvāns nobēdzināja METRO Atbildēt

    Ka viņam, Dainim izdevās no Rīgas nobēdzināt miljardus līdzekļu METRO celniecībai?

    To, man liekas zina tikai viņš un VDK, jo tādu protestu nez kādēļ neapturēja šī varenā to laiku iestāde un kompartija.

    Tā taču bija liela mēroga kaitniecība padomju sistēmai atteikties no naudas miljardiem un šīs gadsimta būves Rīgā, kas tika iedalīti. Mēs šodien vizinātos no Ķengaraga līdz Vecmīlgrāvim, no Ziepnoekkkalna līdz Juglai, no Lidostas līdz Gaiļezeram un citur.

    Galvenā protesta ideja tāču bija padomju iekārtai naidīga, nacionālistiska, jo tā liedza kādiem 3-5 tūkstoši “brrālīgo republiku” speciālistiem iebraukt Rīga palīdzēt “bralīgajai’ latviešu tautai METRO būvniecībā. Nu un, ja paliktu viņi, gan jau paliktu, laimīgajā Latvijā dzīvot + viņu ģimenes, nu kopā ap 10 000. Nieks vien ir, ja rēķina, ka Latvijā iebrauca 500 000 apmēram no “brāļīgajām” republikām uz pastāvīgu dzīvi Latvijā. Visi viņi saņēma dzīvokļus jaunajās mājās un laimīgi privatizēja dzīvokļus. Liela daļa latviešu kā dzīvoja, tā dzīvo vecajās mājās un dzīvoklīti mūsu valdībiņa viņiem prihvatizēt neļāva, aplaimoja mantiniekus un viltus “mantiniekus” 50:50. Dots devējam atdodas … kukuļos un tagad šie latvietīši balso par mīļajiem TB/LNNK/NA, kuri klaigāja – īpašumus atdot visiem zagļiem, pārpircējiem un viltus denacionalizētājiem, mājās dzīvo īrnieki, kurus jāpadzen.

  10. Atmetot visu to mūžīgo politisko mēdīšanos, jāatgādina, ka kādreiz Alfrēdu Rubiku par šo plānu nopēla. Tagad daaudzi atklāti vai slepus uzgavilē, jo nebū “korķos” jāstāv, lai tiktu līdz gultai vai darba vietai. Vienīgais mīnuss- trūks darbaroku, nāksies ievest. Latvijā nav tādu speciālistu ar metro tuneļu rakšanas pieredzi.  

  11. KAS brauks ar metro Rīgā??? Cik tālu brauks? VAI DAŽU METRU ATTĀLUMA PĀRVARĒŠANAI VAJAG METRO??? VARBŪT LAI BEIDZOT NOGREMDĒTU TO RĪGU? Piebiedrojos visiem komentāriem, izņemot vienu. NĒ METRO BŪVEI! Ir taču pamatoti argumenti aizliegumam būvēt, KO VĒL VAJAG?
    LIEKAS, KA GALVENAIS NAV METRO BŪVE, BET RĪGAS PILNĪGA OKUPĀCIJA NO AUSTRUMU ĻAUDĪM!? VIŅI BŪVĒS TO SLAVENO METRO! TĀ BŪS LATVIJAS IZZAGŠANA UN SAGRĀBŠANA VIENLAIKUS BEZ LIEKA SKANDĀLA! BŪS UKRAINAS VARIANTS! Jau tagad valstij ir ĻOTI LIELS ĀRĒJAIS PARĀDS! CIK LIELAM IR JĀBŪT NAIDAM, LAI KAUT KO TĀDU CELTU AUGŠĀ NO MIROŅIEM UN AR TĪŠU NODOMU DZĪTU LATVIJU BEZDIBENĪ TĀ VIETĀ, LAI NĀKTU AR IDEJU ATTĪSTĪT EKONOMIKU UN VEICINĀT TAUTAS LABKLĀJĪBU?????????/ ŠIE DIVI UZVĀRDI IZSAKA VISU……………

  12. Jāņonkols no laukiem. Atbildēt

    Tad jau tramvaja sliedes būs domātas metro vajadzībām. Redz kur gudri!

  13. Miljoni tiks izgazti bet kas brauks?? Lalala

  14. Lai tik ceļ metro

  15. Mums vel bija Pugo un Vilis Lacis un kur vel austrumu kulturas neseju vardi.

  16. Mīļie, Rīga nav jāiznīcina! Pie mums attālumi ir pārāk mazi!

  17. Racionālais iemesls, kāpēc kādreiz plānoja, pilsēta, kurā būs vairāk kā miljons iedzīvotāju un liels ražošanas objektu skaits.

    Racionālais iemesls, kāpēc netaisīja, augsts gruntsūdens līmenis, plūstošās smiltis, kas ļoti sadārdzina projektu.

    Tātad nav pamata par ko tādu pat gudrot. No tā izriet jautājums, kādu jautājumu bīdīšanai tiek radīts ši s “dūmu aizsegs” ?

    • Jo vairāk šķēšļu, jo lielāku piķi var iebāzt kabatā. Tā jau nebūs privātā nauda, bet kopējā- budžeta nauda un tad jau tajā var grābt cik grib.

  18. Metro idejas turpinajums Atbildēt

    Vienu metro pieturu nosauksim Rubika varda,citu Pelses,citu Vosa varda.Ta tacu musu vesture,latviesu tautas nidejus neaizmirsisim.

  19. 1) latvietim nevajag NEKO. 2) latvieša ausīm dzirdēt par tādām summām vien jau ir apvainojums- IZZAGŠANA. 3) dzirdēt da jebkādu ierosinājumu no krieviska izvārda vien jau nozīmē kategorisku NĒ. Starp citu, tagad būvē virszemes metro, uz stabiem.

    • nolaidies uz zemes Atbildēt

      Grūti izdomāt labāku plānu, kā novest valsti līdz bankrotam, ņemot vērā reālās vajadzības budžeta tērēšanai. Par laimi arī Eiropas fondu ”apgūšana” beigsies pēc 3 gadiem, bet joprojām valsts līmenī neviens neplāno, kā dzīvot tālāk. Kāds, protams, teiks, ka ārējo parādu arī vēl var palielināt, – vai tiešām to vajag, lai subsidētu metro uzturēšanu?

  20. Tā pašvaldību nekontrolētā naudas izzagšana un īpašumu ieķīlāšana ir jāaizliedz, citas pašvaldības skatās un sāk atkārtot Rīgas piemēru, kā piemēram Sigulda.

  21. Pašus latviešus jau iznīcinājuši. Vēl atliek iznīcināt arī Rīgu un Latvijas pilsētas un zemi. Vājprātīgie. Paklausieties, ko saka vēsturnieki un pilsētbūvnieki. Pietiek tikai sākt drupināt Rīgas apakšu, iebruks tā Rīga a visiem krieviem vai vāciešiem. Latviešu jau vairs tajā Rīgā nav. Ja latviski kaut kā buldurē, tas neskaitās. Kā viens latgoļs teica – pilna Reiga mankurtu.

    • no cik senas pagātnes esi, ka tev Rīgu krievi un (skaļi smejos) vācieši, vienlaikus “okupējuši”? šomēnes iecācies 2018. gads 🙂

  22. Mums Metro nav draugs, tas mūs visus pazemē raus!
    Nav jau vairs Cilvēkresursu Latvijā, kurš tad nu brauks, pēdējie atlikušie, vēl nenomirušie pensionāri?

  23. hihihi-hahaha

  24. piekrītu Baronam

  25. Krievvalodīgo skaita palielināšana nebija vēlama Latvijā. Tagad vitāla nepieciešamība šo skaitu palielināt, būvēsim metro. Par metro nepieciešamību diskusija lieka, kas nu nepieciešams, tas nu ir nepieciešams. Tikai Latvijas ārējais parāds pieaugs tādos apmēros, ka reāli varēs runāt tikai par parāda procentu daļēju dzēšanu, ne par topošā parāda dzēšanu. Tas liks visiem iedzīvotājiem nopietni domāt par dzimtās Latvijas pamešanu. Bet par to satraukties vai nesatraukties paša ziņā. Daba tukšumu nemīl, būs citi kas apdzīvos Latvijas teritoriju, kā Rainis teica – Zārks jau nevar palikt tukšs .

  26. Kapustins un Gapoņenko-tas jau izsaka visu. Tūkstošiem cittautiešu faktors paliek arī šodien.

    • pazīstu Kapustinu – latviski domājošs un Latvijas interešu virzīts un motivēts cilvēks, kas beidzot valsti vēlas pacelt Eiropas un pasaules līmenī, nevis turēt šinī post-psrs kabatā licēju vāveres ritenī, bez progresa, bet ar lielajiem deputātu bonusiem. Paskaties, kas par organizāciju un tad komentē, citādi izskaties riktīgi stulbi no malas.

      • Tur jau tā lieta, ka pietiek vien ar to, ka iniciatoriem ir krievu uzvārdi, ja būtu Bērziņš, Kalniņš utt, tad visi šo te uzņemtu uz urrā un Rīgā metro būs būt!

Draugiem Facebook Twitter Google+