‘Claas Xerion’.
‘Claas Xerion’.
Publicitātes foto.

Vācieši veikuši ‘Claas’ traktoru ekonomiskuma pārbaudi 0

Pagājušās lauksaimniecības sezonas laikā vācu kompānija Claas veikusi traktoru Xerion 5000 un Axion 950 izmēģinājumus dažādos klimatiskajos un augsnes apstākļos, izpildot galvenos lauka darbus.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Lasīt citas ziņas

Galvenais tehnikas demonstrācijas mērķis bija tās izmēģināšana un izvirzīto darba produktivitātes, ekonomiskuma un ekspluatācijas drošuma rādītāju apstiprināšana. Lauka izmēģinājumi notika laikā no 2017. gada maija līdz oktobrim.

Xerion 5000 tika izmēģināts dziļirdināšanas darbos 30 cm dziļumā ar kultivatoru Horsch Tiger 5MT, kur patērēja degvielu 19,5 l/ha, strādājot ar ātrumu 10–11 km/h.

CITI ŠOBRĪD LASA

Minimālo degvielas patēriņu mašīna demonstrēja augsnes pirmssējas apstrādē (augsne – pārmitra melnzeme), neraugoties uz salmiem, kas uz lauka palikuši pēc kulšanas. Kā piekabināmais agregāts izmantots kultivators Vaderstad Top Down 700. Šajā gadījumā darba ātrums bijis 12,5 km/h. Strādājot 18 cm dziļumā ar to pašu agregātu uz lauka pēc kukurūzas novākšanas, Xerion 5000 ātrums bija 12 km/h, bet degvielas patēriņš – 9,5 l/ha.

Savukārt traktors Axion 950, strādājot ar ātrumu 19 km/h un veicot pirmssējas apstrādi uz lauka pēc kultivācijas, patērēja 4,8 l/ha degvielas. Šajā darbā tika izmantotas Amazone Catros disku ecēšas, kas noregulētas darbam 8 cm dziļumā. Vēl mazāks degvielas patēriņš tika fiksēts, Axion 950 strādājot ar kultivatoru Salford 12 cm dziļumā, – 4,5 l/ha.

‘Claas axion 950’
Foto no LA arhīva

Automātiskās vadības sistēmas GPS Pilot S7 ar koriģējošo signālu E-DIF izmēģinājumi parādīja, ka traktora vadības precizitāte palielinās par 5%. Tādējādi līdz minimumam sarūk kopējā atkārtotas apstrādes platība vienās un tajās pašās vietās un neapstrādāto laukumu platība citās vietās. Lauk­saim­niekam tas nozīmē izdevumu un gala produkcijas pašizmaksas samazinājumu, pateicoties laika ekonomijai, mazākam degvielas patēriņam, tehnikas noslodzes samazinājumam, kā arī izmantojamo agregātu platuma optimizācijai.

Žurnāla ” Agro Tops” maija numura vāks.

Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem

Vairāk lasiet žurnālā Agro Tops

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.