Foto – Dainis Bušmanis un Karīna Miezāja

Vagons ar vienādām lētām blūzītēm 0

No rītdienas savas durvis vērs pirmais “H & M” jeb “Hennes & Mauritz” veikals Latvijā. Tirdzniecības centrā “Galerija Centrs” aptuveni 2000 m2 lielajā trīsstāvīgajā veikalā būs iespēja iegādāties daudzviet pasaulē pazīstamā zviedru uzņēmuma piedāvātos apģērbus visai gimenei.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 192
Lasīt citas ziņas

Pēc divām nedēļām – 29. septembrī – tirdzniecības parkā “Alfa” durvis vērs arī otrs “H & M” veikals. Savukārt “Women’secret”, “Springfield” un “Cortefiel” veikali būs pirmie Baltijā un atradīsies tirdzniecības centrā “Galleria Rīga”.

Labi un lēti
Š

Šie drēbju tirgotāji piedāvā kvalitatīvu un modīgu ikdienas apģērbu par demokrātiskām cenām. Dīdžejs Valts Incis pirms kāda laika iegādājies pāris preces “H & M” veikalos Vācijā. Tiešši drēbju labā kvalitāte un saprātīgās cenas viņam saistās ar ššo zīmolu. “”H & M” precēm ir laba kvalitāte, taču varētu būt vairāk mūsdienīgu apģērbu, jo šķiet, ka tie bieži vien ir domāti vecuma grupai virs 30 gadiem,” stāsta Valts. Viņšš arī atzīst, ka veikals nav domāts tiem, kas grib būt augstākas modes apģērbu valkātāji: “Nr. 1 modes veikals tas nav, un, tā kā man dizains nebūt nav noteicoššais, bet gan tas, vai apģērbs atbilst maniem iedomātajiem kritērijiem, ir ērts un, to uzvelkot, neizskatos vecmodīgi, tad “H & M” ir pieņemams variants.”

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī pats drēbju tirgotājs uzsver, ka dizains neesot atkarīgs no cenas, tālab arī “H & M” biznesa koncepcija esot piedāvāt modi un kvalitāti par vislabāko cenu.

 

ŠŠoruden “H & M” seja un balss visā pasaulē būššot stila ikona un populārā dziedātāja Lana del Reja. Savukārt kolekcijā uzsvars esot likts uz apģērbiem maigu pasteļtoņu gammā – adītiem angoras džemperiem, pieguļošām kleitām, minisvarkiem un apdrukātiem legingiem.

“GrupoCortefiel” zīmolu veikalus Rīgā atvērs Igaunijas kompānija “KarKat Fashion Group”. Arī tās pārstāve Karīne Sildnika savā komentārā norāda: “Veikalu ienākššana Baltijas tirgū nodroššinās plaššu preču piedāvājumu pircējiem, kas novērtē labu kvalitātes un cenas attiecību.” “Women’secret” veikalā varēššot iegādāties apakššveļu, naktskreklus, pidžamas un peldkostīmus. “Springfield” piedāvāššot jauneklīgu brīvā laika apģērbu, bet “Cortefiel” būs funkcionālu urbānās modes stila apģērbu veikals.

Labi, ka ienāk jauni spēlētāji

Modes eksperts Gints Bude skaidro, ka “H & M” ir paredzēts jauniem dinamiskiem cilvēkiem un to var ierindot “vēlme labi apģērbties par lētu naudu” segmentā. Tomēr esot jāsaprot, ka tie ir budžeta klases apģērbi, jo tiek ražoti masveidā. “Ar šādu apģērbu diez vai cilvēks var iegūt individualitāti vai savu ššarmu, jo ir jārēķinās, ka vidējā partija 36. izmēra rozā blūzītei ir aptuveni 100 000 gabali.

 

Visticamāk, ja cilvēks redzētu nevis tikai piecas tādas paššas blūzītes uz blakus esoššajiem pakaramajiem veikalā, bet gan veselu vagonu vai pilnu Dziesmu svētku estrādi ar vienādās blūzītēs tērptiem cilvēkiem – diez vai viņšš to izvēlētos,” stāsta modes pazinējs.

Reklāma
Reklāma

Un tomēr G. Bude uzskata, – nav slikti, ka starp jau citiem zināmiem demokrātiskā segmenta apģērbu tirgotājiem, kādi ir “Mango”, “New Yorker”, “Zara”, “Pull & Bear”, “Bershka”, parādās jauni spēlētāji, un novēl, lai cilvēkiem izdotos atrast tur lietas, kas trūkst viņu drēbju skapjos vai citos veikalos. Ar “GrupoCortefiel” zīmoliem G. Budem nav nācies saskarties.

“Ritas” drēbju ceļojums uz Poliju

Kā informē “H & M” pārstāve Tīna Mietinena, uzņēmums pats ar apģērbu ražoššanu nenodarbojas, bet gan iepērk to no vairāk nekā 700 neatkarīgiem ražotājiem pasaulē, galvenokārt Āzijā. Viens no apģērbu ražotājiem, kas gandrīz 70% savu radīto apģērbu pārdod “H & M”, darbojas tepat Rīgā – trikotāžas izstrādājumu ražotājs AS “Rita”. Abi uzņēmumi veiksmīgi sadarbojas jau 18 gadu. AS “Rita” valdes priekššsēdētājs Vladimirs Sazonovs stāsta: “Ja “H & M” izlems “Ritas” produkciju tirgot arī Rīgā, tad pircēji varēššot zināt, kuras ir Latvijas preces, jo uz katra A/S “Rita” saražotā apģērba gabala ir zīmīte ar uzrakstu “Made in Latvia”. “Rita” zviedru koleģim ražo apģērbu dažādu vecumu un dzimumu pārstāvjiem, tomēr vislielākais esot pieprasījums tiešši pēc sievieššu drēbēm. Tiesa, arī tad, ja “Ritas” produkcija būs paredzeta tirgoššanai tepat Latvijā, tā vispirms būššot jāved uz loģistikas centru Polijā un tikai tad atpakaļ uz Rīgas “H & M” veikaliem.

 

Pasaules mode – globālas cenas

Nelielu ieskatu veikalu darbībā sniedz “H & M” vadītāja Somijas un Latvijas reģionā Marika Pīko.

– Pircējus interesē, vai preces “H & M” veikalā Rīgā maksās tikpat daudz kā citu valstu veikalos?

– Mode ir globāla, un mums ir tās pašas cenas visos tirgos. Dažreiz tās var atšķirties, bet tas ir tikai saistībā ar nodokļiem un transporta izmaksām, kā arī dažādiem valūtas kursiem. Taču jums nevajadzētu bažīties – mēs vienmēr varēsim piedāvāt augsto modi par pircējam patīkamu cenu.

– Vai šeit būs padomāts par to, lai būtu interesanti iepirkties visu vecumu grupu pircējiem?

– Mūsu biznesa ideja ir piedāvāt modi visiem, un arī Rīgā mēs būsim spējīgi piedāvāt apģērbu visai ģimenei, sievietēm, vīriešiem, pusaudžiem un bērniem. Es domāju, ka viss atkarīgs no tā, kā uztverat savu personību, piemēram, jūs varat izvēlēties apģērbu kā biznesa cilvēks vai lai būtu šiks izskats. Domāju, ka ikviens būs apmierināts ar to piedāvājumu, kas ir pie mums. Ja pircējs vēlēsies, mēs kādu atsevišķu preču grupu iepirksim vairāk.

 

Protams, mūsu veikalos Āzijas valstīs preču klāstā nebūs tik daudz trikotāžas izstrādājumu kā ziemeļvalstīs, jo tur ir citi klimatiskie apstākļi. Vienlaikus gribu uzsvērt, ka mūsu apģērbs ir pasaules mode un tas ir pasaules tirgos.

 

Taču veikali paši preces neiepērk, to dara iepirkšanas ofiss, kas atrodas Zviedrijā.

– Un kur atrodas jūsu apģērba dizaineri?

– Jā, mums ir pašiem savi apģērbu dizaineri, pavisam 150, viņi arī “sēž” Stokholmā, taču ceļo pa visu pasauli, lai gūtu iedvesmu jaunu apģērbu kolekciju radīšanā. Tāpat sadarbojamies ar pieaicinātiem un pasaules atzinību guvušiem dizaineriem, kas veido speciālas apģērbu kolekcijas, arī cenas ziņā pieejamas plašam pircēju lokam.

– Cik liela būs komanda, kas strādās abos “H & M” veikalos, no kuriem otrs tiks atvērts tirdzniecības centrā “Alfa”?

– Kopā abiem veikaliem esam izveidojuši lielisku komandu ar 64 darbiniekiem. Kad cilvēkus ņēmām darbā, galvenais bija, lai viņiem patīk mode un lai viņi ir gatavi komunicēt ar cilvēkiem.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.