Vai jauniešus apmierina izvēlēto studiju kvalitāte?
 0

Edgars Strods, 
studē angļu filoloģiju Daugavpils Universitātē: 
”Ja es būtu izglītības ministrs, pārmaiņas īstenotu pragmatiskāk. Vispirms aptaujās noskaidrotu studentu viedokli par izglītības sistēmas trūkumiem, pārrunu ceļā mēģinātu izzināt katras universitātes vadības un mācībspēku redzējumu par to, kas jāmaina un cik finansējuma pārmaiņām būtu nepieciešams.

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Pašlaik reformu virzīšanas lielākais mīnuss ir dialoga trūkums. Par savu studiju programmu varu teikt, ka tā ir efektīva. Lai to pilnveidotu, varētu palielināt diskusiju skaitu nodarbību laikā, piedāvāt plašākas izvēles iespējas otras svešvalodas apguvē, piemēram, mācot Latvijā reti dzirdamo holandiešu valodu, kā arī lielāku uzsvaru vajadzētu likt uz praktiskiem uzdevumiem.”

 

Jānis Suhans, studē tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumu vadību Biznesa augstskolā “Turība”: 
”Studiju programmā var iegūt pamatzināšanas par nozari, taču izaugsme atkarīga no paša studenta ieinteresētības un motivācijas. Pro-grammu, ko apgūstu, varētu uzlabot, lielāku uzsvaru liekot uz praktiskām lietām. Taču domāju, ka plašākas reformas augstākās izglītības sistēmā nav nepieciešamas.”

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Sintija Dzene, 
studē Latvijas biznesa koledžā: 
”Mani koledžā visvairāk neapmierina dažādu pasākumu un aktivitāšu – gan mācību, gan ārpusskolas – organizācijas līmenis. Administrācija bieži netur savu solījumu, un ieplānotās aktivitātes izgāžas nepietiekamā finansējuma dēļ. Taču ar studijām esmu apmierināta, mācībspēki ir spēcīgi savas nozares profesionāļi. Uzskatu, ka dažas nozares, īpaši medicīnu, mūsu valstī var apgūt visaug-stākajā līmenī, bet atsevišķām pro-grammām ir katastrofāli zems līmenis. Neredzu iemeslu, kāpēc būtu jāsaglabā nekvalitatīvas programmas.”

 

Maira Zilaua, 
studē tūrisma organizāciju un vadību Vidzemes Augstskolā: 
”Gan manis izvēlētās studiju programmas kvalitāti, gan augstskolas kopējo sniegumu vērtēju ļoti augsti. Paši varam veikt kursu izvēli, atlasot zināšanām un interesēm atbilstošākos priekšmetus, arī piedāvātie obligātie kursi ir ar augstu lietderības koeficientu. Vienīgais mīnuss – tiek organizēts pārāk maz klātienes nodarbību. Šajā semestrī mācīsimies tikai divas dienas nedēļā, pārāk daudz ir patstāvīgo darbu. Nenoliedzami, individuālo vai grupu uzdevumu izpilde paaugstina atbildības sajūtu, taču tie, kas paši maksā par studijām, sagaida biežāku saskarsmi ar profesoriem lekciju laikā.”

 

Ligita Lavnika, 
studē būvniecību Rīgas Tehniskajā universitātē: 
”Pasniedzēji ir zinoši, ar lielu akadēmisko un praktisko pieredzi. Pēc kursu apgūšanas nekad nepaliek sajūta, ka esi kā balta papīra lapa. Nepatīk, ka bieži vien jāmācās pēc novecojušas padomju laika literatūras. No maksas studentu puses izskan arī pārmetumi saistībā ar niecīgo kontaktnodarbību skaitu. Lielais patstāvīgo darbu apjoms rada sajūtu, ka par studijām maksātā naudiņa aizplūst nezināmā virzienā. Tāpat gribētos, lai biežāk tiktu organizēti laboratorijas darbi.”

 

Judīte Gedrovica, 
studē Pārtikas ražotāju vidusskolā: 
”Manis izvēlētā programma nav vienota – katru gadu kaut kas mainās, pasniedzēji nāk un iet, ienesot dažādus, bieži vien pretrunīgus viedokļus un teorijas. Studiju procesā paredzēta arī prakse, taču skola reti nāk pretim, prakses efektivitāte atkarīga no studenta ieinteresētības un veiksmes. Kopumā esmu vīlusies izvēlētajā izglītības iestādē un programmā. Uzskatu, ka visā mūsu augstākās izglītības sistēmā nepieciešamas korekcijas – jāpalielina budžeta vietu skaits, jānodrošina iespēja apgūt visas jomas vienlīdz augstā līmenī.”

Reklāma
Reklāma

 

Ilze Andžāne, 
studē politoloģiju Latvijas Universitātē: 
”Mani izvēlētās studiju programmas kvalitāte pilnīgi apmierina. Iespējams, starp apgūstamajiem kursiem būtu jāiekļauj kaut kas no vēstures, bet man vēl grūti spriest par uzlabojumiem, jo studēju tikai trešo mēnesi.”

 

FAKTI

Latvijas iedzīvotāju viedoklis par sāktajām reformām augstākās izglītības jomā:

Studiju programmu kvalitāti jāvērtē stingrāk 89%

Neatbalsta studiju programmu stingrāku vērtēšanu 5%

Nav viedokļa šai jautājumā 6%

 

Avots: TNS/LNT “900 sekundes”