Mobilā versija
+3.5°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
18. septembris, 2012
Drukāt

Vai komplikācijas no potes? ATBILDE LA.LV lasītājai

Foto-Stock.xchngFoto-Stock.xchng

La.lv lasītājs jautā: “Man ir bērns – 1g. un 3 mēn. vecs. Sākumā viņam parādījās uz ādas retu reizi daži nelieli sarkani pleķīši/švīkas pēc odu/blusu kodumiem un burkānu lietošanas uzturā. Nekas nopietns, kā teica mūsu ģimenes ārsts.

Pirms nedēļas bērnam tika izdarīta pēdējā pote pret difteriju, naktī bija vemšana (1 reizi) un neliela caureja otrā dienā. Bet aiznākamajā dienā bērnam ap jostas vietu uz vēdera/muguras parādījās mazi sarkani pleķīši, kas otrā dienā pārvērtās par caurspīdīgiem pūslīšiem. Tie nemazinājās, bet nākamajās dienās turpināja parādīties aizvien jaunās vietās – uz kājām, rokām, pleciņiem. Bērnam tie ļoti niez, naktī slikti guļ, kasās. Bijām pie ģimenes ārsta, bet viņš tikai pateica, ka tā varētu būt kāda pārtikas alerģija (neko jaunu gan ikdienas ēdienkartē ieviesuši nebijām) un ietieca 3 dienas padzert pa 1/2 tējkarotei Zyrtec sīrupu. Dzērām pat 4 dienas, pēdējā dienā atkal jaunas pumpas parādījās, tāpēc metām mieru un vairs to nelietojam. Vai tā tiešām ir alerģija un kas to varētu būt izraisījis? Varbūt pote? Un kā šajā gadījumā rīkoties? Doties pie alergologa? (ģimenes ārsts nosūtījumu neizrakstīja) Vai vēl nogaidīt?”

 

Atbild imunologs alergologs Lauris Līcītis: “Tā būtu vērtējama kā komplikācija pēc difterijas potes. Ģimenes ārstam par to bija jāziņo tālāk. Tā var būt alerģiska rakstura izpausmes reakcija uz pielietoto medikamentu – šajā gadījumā poti. Lai izvairītos no nopietnām tālejošām sekām, steidzīgi jāvēršas pie kompetenta ārsta, vienalga vai tas būtu zinošs alergologs, imunologs vai ģimenes ārsts.”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+