Mobilā versija
Brīdinājums +11.3°C
Modris, Matīss, Mariss
Ceturtdiena, 21. septembris, 2017
6. decembris, 2016
Drukāt

Vai Latviju par neizdevušos valsti saucošs skolotājs ir nelojāls? (78)

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga. Foto - LETALatvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga. Foto - LETA

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga vairās vērtēt, vai Latviju par neizdevušos valsti saucošs skolotājs uzskatāms par nelojālu valstij.

Šorīt LTV “Rīta panorāmā” lūgta vērtēt, vai par nelojāliem Latvijas valstij būtu uzskatāmi pedagogi, kuri māca vēsturi no Latvijai nedraudzīgās valstīs tapušām grāmatām vai kuri Latviju dēvē par neizdevušos valsti, Vanaga izvairījās sniegt vērtējumu, atrunājoties, ka vispirms esot jāskatās, kas tieši grāmatās vēstīts.

Savukārt tas, vai Latvija ir izdevusies valsts, pēc Vanagas vārdiem, esot traktējuma jautājums, jo ir statistikas rādītāji, kuros Latvija ir pēdējā Eiropā, un tad kāds skolotājs varot to traktēt, ka Latvija ir neizdevusies valsts.

Vanagai neesot zināms neviens skolotājs, par kura lojalitāti būtu šaubas.

Kopumā Vanagai nepatīk, ka Izglītības likuma “lojalitātes grozījumos” šī lojalitāte nav definēta, līdz ar to skolotāju vērtētāji varēšot brīvi to interpretēt. Tāpat likuma grozījumos nav atrunāts, bet, pēc Vanagas domām, būtu jāņem vērā, vai nelojalitāte izpaužas skolotāja darbībā darba laikā vai ārpus tā.

Runājot par citām jomas aktualitātēm, Vanaga pauda viedokli, ka joprojām ir problēmas algu jomā, piemēram, LIZDA vēlas skaidru pedagogu algu paaugstināšanas grafiku, slikti klājoties mazajām skolām, valsts ģimnāziju stāvoklis ir pasliktinājies, uzlabojumi nepieciešami augstskolu mācībspēkiem, bet profesionālo skolu pedagogiem esot paredzētas pārāk lielas slodzes.

LIZDA un IZM sarunas vedoties grūti, bet Vanaga sola, ka LIZDA būs neatlaidīga, īpaši jautājumā par atalgojuma palielināšanas grafiku, solījumi kuru izstrādāt vispār bijis iemesls, kāpēc LIZDA piekritusi izglītības reformām.

Vanaga atzina, ka Latvijas skolu tīkls ir jākārto, taču reformā iekļautā straujā skolotāju un
skolēnu proporciju maiņa neesot bijusi pamatota.

Pievienot komentāru

Komentāri (78)

  1. Nelojālos vēstures skolotājus un skolotājas JĀATLAIŽ! Atbildēt

    Nelojāli ir tie skolotāji un tās skolotājas, kas māca, ka noziedznieks un homoseksuālists Ulmanis bija Latvijas valsts prezidents. Ulmani demokrātiski ievēlētā Saeima neiecēla par prezidentu.

  2. Inga Vanaga vai nu tiešām nesaprot par ko ir runa, vai nu tēlo muļķīti, jo kaut kas jau tām arodbiedrībām jādara ir. Kā būtu ar skolotāju darba kvalitātes celšanu? Nu nav labi, ka mūsu bērnu izglītības līmenis labi ja vidējo ES sasniedz, lai gan uz katru bērnu pa vienam “pedagoģijā nodarbināto” rosās.

  3. Brežņevlaiki ir klāt- sabiedrībā (arī skolā) būs jārunā viens, bet virtuvē no sirds pavisam kas cits. Citādi zaudēs darbu vai pat brīvību (jā, jā- personisko).

  4. Man patriotisms nozīmē – darīt izcili to, ko katrs spēj, un vienmēr atcerēties un lepoties ar savu valsti, no kuras tu nāc
    Latvija – tās ir manas saknes, vieta, kurā vienmēr atgriezties, jo mājas vienmēr ir un paliks šeit.
    Dzimtenes mīlestība var izpausties kā izcila sava darba darīšana. Reizēm pat nav svarīgi, kas tieši tas ir par darbu, jo, lai kur mēs būtu, mēs, cilvēki, radām priekšstatu par savu valsti. Es lepojos, ka esmu latviete.
    Es visiem novēlētu augt un attīstīties kā indivīdiem un sabiedrībai, saglabāt atvērtu prātu un dvēseli, teikt vairāk labā un iedrošināt citam citu.
    Kristīne Opolais

  5. Vai Inga ir lojāla pret savu tēvu, māti? Ir. Tev jābūt lojālai arī pret savu zemi un tautu, tas ir prtet savu valsti, kas ir tavas dzīvības nesēja un devēja, barotāja. Tu nedrīksti uzdot šadu izrautu no konteksta jautājumu un stāstīt bērniem, ka tavs tēvs, māte ir “neizdevušies”, ka tava zeme, kurā tu pai sēj un audzē maizi un to ēd, ir neizdevusies.
    Avaino, tik aplamus vādus tu kombinē ar naidu un ja to katru dienu stāsti bēwrniem skolā – tu esi padzenama no arodbiedrības, no skolas uz 101 km, tu esi naidīga pret mani, kuru tu nepazīsti.
    Pareizi teikts, ka skolotājs kāpieaudzis cilvēks labi saprot bez tavas āusmināšanās, kas ir lojālitāti, kas ir naida kurināšana, svešas ideoloģijas paušana pret sabiedrību, to skandinot bērniem skolā.

    • Paldies skolotāja,Anna, ka uzrakstījāt to,ko Inga Vanaga nav spējusi saprast !

      • Не спешите благодарить, девушка. Совсем не обязательно, что этот комментарий написала какая то учительница. Верить наслово никому нельзя. Разве вам мама не учила?

    • Skolotājs Pietuku Krustiņš Atbildēt

      Pag , pag Anniņ nestreb karstu. Izlasīju rakstu ļoti rūpīgi un neredzu, ka Inga būtu teikusi ka Latvija ir neizdevusies valsts. Likumdevējam ir pienākums izdodot likumu juridiski definēt jēdziena “nelojāls” kritērijus. Jebkurš saprātīgs cilvēks sapratīs, ja nav šādu izstrādātu kritēriju, tad lojalitāti jebkurš var “mērīt” ar savu mērauklu. Tas ir kārtējais likumdevēju darba “BRĀĶIS”. Pēc šāda brāķa likuma nelojalitāti var piešūt jebkuram kritiķim, kas kritizētu kādas valsts institūcijas vai politiķa darbu. Tas tiešām sāk atgādināt padomijas laikus, kad par pārlieku objektivitāti varēja iedzīvoties pamatīgās problēmās. Es šajā rakstā drīzāk saskatu žurnālistu provokāciju un centienus apliet ar dubļiem Ingu tīri subjektīvi vērtējot viņas atbildes kā izvairīgas. Tās nav izvairīgas, bet gan objektīvas. Jebkurai valdībai arodbiedrības ir “nelojalitātes riska grupa” it īpaši kad trūkst nauda un apetīte Siles brālībai pieaug.

  6. Lūdzu nemuldiet muļķības! Pirmkārt gan skolotājam jāsaprot , kas ir valsts un kas ir valsts vara. Valsts esi tu, es un skolotāja, zeme un tauta, bet vara tā, ko mēs ievēlam, ieceļam, izraugam. Otrkārt, valsts nevar neizdoties. Tā vai citādi, šis skolotājs nedrīkst tik “pliku”runu kultivēt bērniem, kas ir divdomīgs izteikums. Protams, ja skolotājs šo frāzi sistemārtiski sakndina bērniem, ar dusmām un tādu kā lāstu, tas ir naida kurinātājs, lai arī neviens viņu pie atbildības par to nekad nesauks.
    Bet ja savu naidu turpinās ar valsts simbolu zaimošanu, izsmiešanu vai pavadot ar citādu cinismu – tā jau atklāta nelojalitēte – tas jau ir pret Satversmi, tā jau ir naidīgas ideoloģijas sludinā”sana, tā ir naida kurināšana.

    Skolotājam ir jāsaprot elementāras lietas – ko runāt ar pieaugušiem un ko ar bērniem un kā viņiem atbildēt. Nebūsim naivi – skolotāji to labi saprot un mācīt viņus diez vai vajag, tādēl ar šadām frāzēm jautāt masu medijos – tā jau ir naida kurināšana.
    Man arī nepatīk šī politiskā sistēma, kas ir izveidojusies valsts pārvaldē – korupcija, zagšana, pilnīgi aplams vēlēšanu likums, medicīnas nāves “kvotas” un vēl daudz kas cits – bet tas nemazina manu lojalitāti pret savu valsti un manu patriotismu.

    Mums ir jācīnās par savau valsti, ja tai uzbrūk okupanti. Nelojāls ir tas, kurš māca bērniem, ka Latvija nebija okupēta, kas ir pretrunā ar valsts politiskās neatkarības nostādnēm.
    Tā ka muldēšana, ka skolotājs nesaprot, ko likumā nozīmē lojalitāte – ir nelojalitāte, ja to stāsta bērniem, tā rada pazīmes naida kurināšanai.

    • Ах, глупая девочка. Вы путаете понятия страна и государство, а ведь это разные понятия. Страна есть и будет всегда, а государство может быть, а может и не быть. Отождествлять себя надо со страной и людьми, эту страну населяющими. А вы отождествляете себя с государством. Зачем? Ведь государство это всегда аппарат подавления.

  7. Skolotājam būtu jāprot runāt argumentēti par problēmām valstī. Neizdevusies valsts ir labākajā gadījumā infantils vārdu salikums. Kāda izglītība pašai V.I.?

  8. Vai Latviju par neizdevušos valsti saucošs skolotājs ir nelojāls? Jā-nelojāls! Skolotājiem jāmāca patriotisms bērniem! Ja Latvijai pašlaik grūti,tad nedrīkst tai pagriezt muguru! Jāiet palīgā! Katram pēc savām iespējām.Tas jāmāca bērniem!

  9. Kurš ir lojālāks? Vārdos skaisti un pareizi runājošs,bet sirdī neredzoši valsti nīstošs ?! Vai-bieži vāedos kritiski ass,bet sirdī atkal neredzoši valsti mīlošs?!
    Sirds sajūtas nav redzamas Un tas ,kas par savu mīlestību bļauj uz katra stūra ,patiesībā nemīl neko un nevienu Mīlestība un lojalitāte ir īpašs dvēseles stāvoklis ,kas nav kā prece uz letes izliekama aplūkošanai un aptaustīšanai

    • Nevaru atrast mācību priekšmetu, kurā skolotājam/skolotājai būtu jāizsaka savi uzskati par Latviju. Vēsture? Nebūt ne, pietiek, ja māca faktus.

  10. ne tik vienkšrši Atbildēt

    Pirmkārt,katrā ziņā par nelojālu nevar saukt reāli eksistējošu faktu ,patīk tas kādam vai ne Valatas ,ar kuru sarunvalodā gandrīz vienmēr domājam valdību ,ir patiesi neizdevusies kopš neatkarībs atgūšanas laika Treškārt,lai runātu par lojalitāti ,ir jābūt lojalitātes definīcijai .ko mēs ar to saprotam Ceturtkārt,ja skolotājs mācot vēsturi izmanto naidīgas valsts grāmatas ,vēl nenozīmē nelojalitāti Ir jāzin mērķis,kāpēc Iespējams,skolotājs ir bērnus domāt un salīdzināt mācošs Māca salīdzināt tur rakstīto ar patiesībā valsti gan tur ,gan te zināmo rwealitāti .māca bērniem argumentāti izdarīt secinājumus un spriedumus Mums domājošu cilvēku trūkstb Tā kā ar to lojalitāti nav tik vienkārši ,un diez vai vispār varēs stongru definīciju uzrakstīt

  11. Nekultivējiet aplamības. Katram normālam cilvēkam saprotams, ko nozīmē lijalitāte – Satversme, nestrādāt ar bērniem svešās va;sts ideoliģijā, nemelot, ka Latvija nebija okupetā, nespiegot, nekurināt nacionālo naidu …

    • Paldies ! No tava teiktā izriet ,ka valdība ,kas burtiski |Satversmes garantiētās tiesības burtiski mīda kājām ,ir nelojāla

  12. Tāds skolotājs būtu neizglītots, jo tikai muļķi jauc valsti ar valdībām. Domāju ka neizglītoties skolotājiem nav vieta skolā.

    • Tikai galīgs stulbenis nevar apjēgt, ka valdība ir neatņemama valsts sastāvdaļa, tie ir tikpat nešķirami jēdzieni, kā skolotājs un viņa mute, kura izrunā nelojālas lietas, bet varbūt tev škiet, ka skolotājs un viņa mute arī ir atšķirīgas lietas? Nemāci ļaudis lietās par kurām pašam nav sajēgas un atceries, ka izdevušās valstīs tik idiotiskus likumus nepieņem

  13. Kad pieņems likumu par tautai un valstij nelojālo partijlīderu, visādu solvitiņu un zaķīšu nelojalitāti?!

  14. Katrs gadījums skatāms atsevišķi, bet… .
    Ja skolotājs to atgādina katru stundu, tad noteikti ar tādu ir jāšķiras.
    Vai mēs esam labi bērni saviem vecākiem, ja saviem mazbērniem to vien sakām, ka mani vecāki un tavi vecvecāki ir neveiksminieki!!!
    Tas ir tas pats!
    Galu galā tā ir mūsu valsts, tie paši mūsu cilvēki.
    Skolotājai jāredz pozitīvais un tas jāstāsta katru dienu. Protams jāprot arī kritizēt, bet lai kritizētu jāzina vismaz tik cik tas, kuru tu kritizē. Ja nezini, tad labāk klusē un dari vēl labāk to ko māki!

    • Pilnīgi pareizi.Tāpat kā māti un tēvu neizvēlamies,tā arī savu Tēvzemi kur esam piedzimuši.Stāstīt bērniem sliktu par savu Dzimteni ir noziegums skolotājiem,jābūt kriminālatbildībai. Par slikto tēvu,kas pameta ģimeni es bērniem stāstu tikai labu.Kad izaugs,tad paši sapratīs.

  15. Katrs gadījums skatāms atsevišķi, bet… .
    Ja skolotājs to atgādina katru stundu, tad noteikti ar tādu ir jāšķiras.
    Vai mēs esam labi bērni saviem vecākiem, ja saviem mazbērniem to vien sakām, ka mani vecāki un tavi vecvecāki ir neveiksminieki!!!
    Tas ir tas pats!
    Galu galā tā ir mūsu valsts, tie paši mūsu cilvēki.
    Skolotājai jāredz pozitīvais un tas jāstāsta katru dienu. Protams jāprot arī kritizēt, bet lai kritizētu jāzina vismaz tik cik tas, kuru tu kritizē. Ja nezini, tad labāk klusē un dari vēl labāk to ko māki!

  16. Ko var muldet un sagrozit pavisam vnk lietas butibu, visadi censoties kremliniem – valsts iebaidniekiem izdarit reveransus un izlikties, ka nesaprotam, par ko ir runa? Ja ir tadi “pedagogi”, kam tik leni pielec tik elemntaras lietas, ka tik tadus par to vien nebutu no skolam japadzen, ka ne visai garigi attistitus, jo tadiem uzticet bernu macisanu nav pamata. Tadiem pasiem vel japamacas specialas… macibu iestades ar “vieglas valodas” metodiku…
    Pat bez kadas distesanas skaidrs, ka runa ir, un var but, tikai par kremla melu propagandas, naida pret so valsti izplatisanu, hibrid kara veiksanu no skolas tribines. Tadiem nav vieta ne tikai skola, bet ari valsti.
    Bet valdosos, kuri tadus aizstav, sludina rusifikaciju, visus gadus veicina sabiedribas skelsanu, segregaciju, dezintegraciju, melojot par pretejo, pasus butu jasauc pie atbildibas, jo tadejadi tie ir ne vien melojusi, bet nepamatoti terejusi valsts naudu, diskriminejusi citas tautas, radot krieviem priviligetu stavokli, tadejadi faktiski istenojot Kremlim atbilstosu politiku.

    • Precīzi uzrakstīts.Tos skolotājus,kas saka,ka nezina kas ir lojalitāte uzreiz jāatlaiž no darba! Viegli būs atsijāt pelavas no graudiem! Tā es domāju.

  17. Skolotājs, kas nosauc Latviju par neizdevušos valsti ir mazizglītots un aprobežots, jo viens ir jēdziens valsts, cits valdība, izglītības ministrs, zemās skolotāju algas. Nelojāls? Ne tāds saprot, kas ir lojalitāte, ne kas ir valsts. Un ko tāds var dot bērniem?

  18. Nu, gaužām interesants tas likums. Kad kā jaunais speciālists sāku strādāt skolā septiņdesmito gadu beigās, prasība “izskatīties lojālam” bija ļoti izteikta- visam bija jābūt “PSKP tāda un tāda kongresa lēmumu gaismā”. Tāpēc no skolas aizmuku, kolīdz varēju, kaut gan darbs ar jauniešiem man ļoti patika un to turpināju citādā veidā, kur “lojalitātes prasības” bija “maigākas”. Vai vēsture atkārtojas un mūsu partokrātijas “lēmumu gaismas veiksmestāsti” tagad jāstāsta?! Cerams, ka arī jaunie skolotāji Ēzopa valodu apgūs un mācīs skolēnus domēt, nevis partokrātiski zombēs.

    • Nē, vēsture neatkārtojas un tiešām ir nepieciešams instruments, kā neļaut skolās, piemēram, vervēt karotājus “Islama valstij” vai mācīt bērniem melus.

      • Ne jau šis likums ir tas “instruments”, kurš to novērš. Vispār, kamēr mūsu partokrāti turpinās šādā garā, lojalitāte var tikai un vienīgi samazināties. Pirms gadiem 20 neviens latvietis nevarēja iedomāties, ka viņš spētu nobalsot par “interfronti”. Nākamajās vēlēšanās ļoti daudzi ar prieku (vai vienkārši tāpēc, ka vairs jau tālāk nav kur iet un nav citu, par ko vispār balsot!) balsos par “nelatviešu” partiju (-ām), jo tā sauktās “latviešu” partijas ir tik drausmīgi sašmucējušās, ka smaka izplatās “ar 5 zirgspēku jaudu” un jo dienas, jo “ģeometriskākā progresijā”.

  19. Vanagas uzvedība un rīcība liecina, ka viņa pati nav lojāla Latvijas valstij. Jo nodarbojas ar demagoģiju un stāsta, ka Latvijā nav neviena nelojāla skolotāja.Tātad arī Rafaļskis viņas izpratnē ir lojāls un drīkst mācīt skolēnus! Vajagot definīciju lojalitātei! Lūdzu! Lojalitāte ir tāda skolotāja UZVEDĪBA un RĪCĪBA, kura nodrošina atbildīgu skolēnu mācīšanu skolā, kas ir ATBILSTOŠA Latvijas valsts pamatiem, tās mērķiem un vajadzībām. Kas vēl šai Vanagai nav skaidrs, ja ir skolotāji , kuri paši saka, ka nav lojāli, ka skolā tiek lietotas grāmatas, kuras izkropļo Latvijas vēsturi, ka skolotājs ar savu runāšanu un pasākumiem skolā grauj valsts pamatus un rada skolēnos necieņu pret valsti? Kas te vēl nav skaidrs?

  20. Ja šis skolotājs to dara privāti, draugu lokā — NĒ.
    Ja viņš to stāsta skolēniem, klasē — JĀ.

  21. Vanagas runas kultūra veidojusies no Krievijā izdotas literatūras, jo bieži saka: “Uz doto brīdi…”. Latviešu valodā tādas konstrukcijas nav. Lai nu darbojas arodbiedrībā, galvenais lai bērniem nemāca tik sliktu valodas lietojumu.

  22. Kāda "lojalitāte" Atbildēt

    var būt tādam kas neredz to saucamo “nelojalitāti” citos? Varbūt tādam nelojalitāte skaitas kā pieļaujama normāla rīcība? Varbūt nemaz nepastāv tāda lieta kā subversīva, pretvalstiska darbība? Varbūt, bez izņēmuma, mēs visi esam “lojāli”? Vai lai dzīvo brīvā visatļautība?

  23. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt


    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Lai valdītu pār cilvēku, atliek viņu tikai iebiedēt, jo – bailes vienmēr bija un būs pats drošākais cilvēku krāpšanas un paverdzināšanas līdzeklis.”

    Un, arī: “Skola maksā naudu, kā zināms. Bet – tiem, kas nejēdz vai pat nevēlas mācīties, tas maksā nesalīdzināmi dārgāk, jo šiem skolas naudu nākas maksāt visu mūžu un arvien lielāku.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2014.): “Mūsdienās valsts drošības pats lielākais drauds ir mentālais terorisms – cilvēku masveida zombēšana, jo drošība visvairāk ir atkarīga no sabiedriskās apziņas, cilvēciskā kapitāla apziņas. Ja cilvēciskā kapitāla apziņa ir izkropļota, nestabila, pakļāvīga, nepatstāvīga un balstās uz deģeneratīviem stereotipiem, tad par drošu drošību ir naivi sapņot. Mentālā terorisma taktikas un stratēģijas nolūks ir iemiesot cilvēkos destruktīvus tēlus – egoisma, sociāldarvinisma, cinisma, vardarbības, cietsirdības, alkatības, etniskā naida, reliģiskā naida, patērēšanas, dzīves baudīšanas tēlus. Mentālā terorisma organizators ir ASV, kura pakļautībā ir planētas masu komunikācijas līdzekļi, kā arī speciālo dienestu darbināts moderns zombēšanas tehnoloģiskais komplekss. Tas strādā, izmantojot zinātnes visjaunākos sasniegumus. Saprotams, strādā arī Latvijā.” … (apt.cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Drošība mentālā terorisma laikmetā”)
    —–
    Mediju ziņa (2014.): “Diemžēl, šīs pašreizējās “vērtību un tiesiskuma valsts” valdošās kliķes visbezjēdzīgākajās aprindās (proti, naciķu aprindās) ir uzvārījusies jauna šarlatāniskā un pseidozinātniskā putra. Parlamenta un valdības naciķu caurspīdīgajos pauros ir uzšķiebis šķiebenis ar nosaukumu „Dzīvesziņa”. Tā ir nosaukts perspektīvā paredzēts jauns mācību kvazipriekšmets Latvijas vispārējā izglītībā. Jaunā mācību kvazipriekšmeta „Dzīvesziņa” mērķis ir iedomāta “latviskuma” uzpotēšana katrā skolēnā. „Dzīvesziņa” katram skolēnam iemācīs “latvisku dzīvesziņu” (?!). Turklāt – pat netiek slēpts sapnis par LR izglītības augstāko vērtību oficiāli pasludināt šo “latviskumu”. Tātad – šajā valstī izglītības vērtības vairs nebūs ne zināšanas un prasmes, ne brīvība un atbildība, ne apgaismība un patriotisms, ne demokrātija un humānisms. Būs tikai viena vērtība – “latviskums atbilstoši latviskai dzīvesziņai”.” … (apt.cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Etīdes par kultūras monarhiju. Likumsakarību gudrība.”)
    —–
    .
    ZOMBĒJUMS (lojālpatrEJotiskais) = uz “mentalitāti”?…
    ( aktuālais prātuļojums = iz “O.M.© arChīva”, ‘ANNO’ ~ 2012. )
    .
    “Mentalitāte” šajā “valstī”,
    Noder tad, kad SILES balsti,
    Citās “virsvērtībās” viļas
    (‘Iebraukuši auzās, dziļās’):
    “Muļķu Zemes “pūļa masas”,
    Periodiski ZOMBĒT ‘prasās’ ~
    Lai ŠIE dzīvo “latv(ĀN)iski”,
    “Lojāli” un “pilsoniski”:
    .
    Pazemība – “zelta tikums”,
    Pacietība – “jumta likums”,
    Pakļāvība – “pamatstāja”,
    Pieticība – “sargātāja”,
    Padevība – “universāla”,
    “Personība” – knapi bāla,
    Klusēšana – “dziļa doma”,
    Kautrīgums – “bez teksta loma”,
    Lēnprātība – “vieda forma”,
    Pieklājība – “dzīves norma”.
    Taktiskums – “priekš jūtām korķis”,
    Respekts – “tuvu grīdai slorķis”,
    Iztapība – “gēnu kodā”,
    Pielīšana – “cieņā & godā”,
    Glaimošana – “saldu mēli”,
    Verdziskums – “par desas šķēli”,
    Sulainiskums – “garantēti”,
    Melošana – “vienmēr & svēti”,
    Lišķēšana – “raisa prieku”,
    Fanojums – “par katru nieku”,
    Skauģošana – asinskāra,
    Nodevība – “prioritāra”,
    “Stučīšana” – obligāti,
    “Upurēt” – kaut Tēvu & Māti,
    “Tolerance” – klusēt “mīžot”,
    “Plurālisms” – klausīt “vīžot”,
    “Viedoklis” – kā “kvōrums lēma”
    “Korektums” – kā “pamatshēma “,
    “Latv(ĀN)iskums” – SILES “godā”,
    “Dzīves(d)ziņa” – plunkšķis podā…

    PATIESĪBA – “nekotējas”!
    GODPRĀTĪBA – “nerentējas”!
    SIRDSAPZIŅA -“raisa bažas”!
    DOMĀŠANA – “fiškai važas”!
    PAŠAPZIŅA – “neder, CIETI”!
    PATSTĀVĪBA – “ķers pa bieti”!
    PĀRLIECĪBA – “nenāk krastā”!
    CILVĒCĪBA – “blefs” un BASTA!!!…”

    Muļķu Zemes “viedie prāti”,
    ZOMBĒ (SAVU) “mentalitāti” ~
    Lai ar TO “bez naža kautu”,
    “Latv(ĀN)ijas glupo Tautu”?…

    =====

    MUĻĶU, totāli nozombētu lumpeņu, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” u.c. taml. “biogaļas izstrādājumu” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  24. Предлагаю провести такой эксперимент. Взять всех депутатов сейма да отправить на несколько месяцев в простые школы, поработать простыми учителями с выплатой соответствующей зарплаты. А на их места в сейме взять тех самых учителей. Интересно, что получится в этом случае? А главное, вот как после этого изменится мышление «слуг народа»?!

  25. Man patīk šī dāmīte – vai saeimas deputanti,ministri,vai viņa…Taisnība ir tikai viena!,šitā!Kad skolotāji atklāti haltūrē,klases audzinātājs ievieš otru telefona numuru,līdz 17.00,aiz nabadzības vai…Viss ir ok.Kad Tavu bērnu izēd no skolas,nav savējais,nav jāmāca.Atkal – ok.Bet – PIENĀKAS!Par ko?!

  26. par šo ingu vanagu Atbildēt

    nožēlojam radījums … mugurkauls jau sen pārdots

  27. Jūsu klikšķu skaitīšanas eksperiments ar “grafistu” beigsies jums pašiem nelabvēlīgi

    • Могу вас уверить, что я не есть эксперимент редакции, и у меня с ней нет никакой связи и отношений. Я обычный человек, без вредных привычек, и только.

  28. Šada laipotāja noteikti ir Liela un Varena, sīkus kašķus veidojot. Manuprāt, problēma ir apstāklī, ka 25 gadus ik valdība un parlaments ļaudīm, kas jaunāki vai mazāk izglītoti, ir mācījuši būt nelojāliem – nemīlēt nedz zemi, nedz valsti. Valst – tie esam mēs! Skan skaisti, bet bez jūsmas un retorikas – aiziejiet uz pasakiet šo ik t.s. “valstiskai” institūcijai. Es to esmu darījis un NEreizi, neko nelūdzot vai pieprasot, esmu sastapis neizpratni, lielas acis un pārsteigumu: Kā? Bet es, treknais ierēdnis taču esmu valsts un Tu, sīkaļa, kalpo man… Lai būtu kā būdams, visas problēmas ir radītas un radušās iekšēji, netālredzīgu vai savtīgu rīcību ietekmē!

    • noteikt lojāls vai nelojāls var tikai tiesa un ari tikai tad ja ir noteikti kritēriji pēc kuriem mērit. viņa , tieši tāpat kā tu, kā sētnieks…… nav tiesiga pat sākt šādu izvērtējumu. satversmi vajag lasit, aizliehta jebkāda diskriminācija pēc jebkādām pazīmēm

  29. Ne Latvija ir neizdevusies valsts,bet gan neizdevusies ir LIZDA priekssedetaja .

  30. šī vanaga ņemas un ņemas ar krievu skolu nelojālo valstij učiku aizstāvību. vai tā vanaga ir muļķe vai uzpirkta? Te taču visi saprot , par ko tiks atlaisti kremļa sosīgie učuki, tik vanaga viena pati ņi bum bum.

    • tas kā reiz nav teikts Atbildēt

      jo likums formulets tā ka principā var atlaist jebkuru, kas izsaka kaut vai kritiku ministrijas virzienā. tiesa tur ir nianses. realitātē pie pirmā iesnieguma ST šo likumu nāksies atcelt, to jau tiesnesis pateica vel pirms likumu pieņēma, bet tie jau ir sīkumi, galvenais ka tūdaliņi var papriecāties ka nu tik mēs tiem krieviem parādisim (pigu bikšu kabatā)

      • Вот именно! Запущенный один раз маховик политических репрессий, остановить потом будет чрезвычайно трудно. Напрасно латыши думают, что вот их то репрессии не коснутся. Нет, теперь уволить могут каждого недовольного хоть чем то просто так, по звонку или доносу.

  31. Kas Latviju sauc par neizdevušos, par izdevušos nez vai nosauks vairāk par tām,kas pagātnē iedzīvojušās asiņainos koloniālos karos un tagad ir kādu gabalu priekšā tikko dzimušām jaunajām valstīm.

  32. vienu nelojālu pedagogu zinam-tas ir grafists,kurš negrib pamest šo neizdevušos valsti.

    • Опа, донос! Любимое занятие, когда не скачете. Так мне пофиг, я могу и не учить ваших детей. Это же ваши дети, не мои. Я в этой стране единственный специалист по этому предмету, другого нет.

      • Acīmredzami nevajadzīgs mācību priekšmets? Kas gan tas varētu būt?
        Deguna urbināšana, droši vien.

        • Алла Борисовна! Вовсе нет. Весьма специфический технический предмет, специфические расчёты узкой профессиональной направленности.

    • Nu, kāpēc Jūs apvainojat šo jauko bulgāru vai baltkrievu valodā rakstošo personu?!

      • Какой тонкий сарказм. Не стройте из себя дурочка, вы же отлично видите на каком имено языке я пишу. И это не болгарский и не белорусский языки, вы это прекрасно знаете.

        • Это ведь русский с ошибками!

          • Уважаемая. Так не ошибается только тот, кто ничего не делает! В нашем случае, тот, кто ничего не пишет!

  33. Tāds skolotājs ir ne tikvien nelojāls, bet arī politiski neizglītots, jo neatšķir jēdzienus valsts un politika. Valsts tas jau ir arī viņš pats un runājot par neizdevušos valsti, viņš parakstās arī par savu stulbumu. Vanagai tā kā vajadzēja to saprast, bet maizes tēvi jau liek tā runāt.

  34. mums ar lojalitāti nez kāpec saprot nevis lojalitāti pret valsti Latviju, bet lojalitāti pret noteiktām politiskām aprindām un to uzskatiem. TAS NAV VIENS UN TAS PATS.

  35. “(LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga vairās vērtēt, vai Latviju par neizdevušos valsti saucošs skolotājs uzskatāms par nelojālu valstij.”

    Ja viņš to saka skolā ir viena lieta, ja mājās cita lieta un, ja to saka publiski atkal cita lieta.
    Tāpēc to “lojalitāti” tomēr vajag kā likumdošanā definēt.

    • viņa nemaz nav tiesiga Atbildēt

      izteikt jebkādu vērtejumu. likumam bija jāiet caur saeimu vienlaikus ar izstrādātiem kritērijiem , smalku aprakstu kad ir kad nav lojāls, bet tā nenotika. pat ne kritērijus, bet kautkādu skaidrojumu, kautkad nākotnē sola valdība, bet tās jau ar nav īsti likumigi jo visam jau bija ābut vienlaikus un jāiet caur saeimu.
      un vispār lojāls vai nelojāls var izspriest tikai tiesa. nevar būt ka spriedumu pasludina jebkurš sētnieks pēc savas gaumes un patikšanas

  36. Ista Latvijas PSR ārodbiedrības vadītāja ,bet aizmirsusi ka ir Latvijas Republikā Kauns.

    • spamu zem vairākiem nikiem, lai piedirstu komentārus, tad vismaz neielaid vienas un tās pašas drukas kļūdas lai tas nebūtu acīmredzami

    • ja tu zem 10 nikiem piedirs komentārus, tad vismaz nepielaid vienādas drukaskļūdas lai tas nebūtu tik acīmredzami

  37. Skolotājs borēs bērniem,ka krievzeme ir pasaku zeme,bet latvija bedre fašistiem kuri liek runāt latviešu val.utt. tad kas beigās izaugs no šiem bērniem

    • Давно из дурки выпустили вас? Ох, напрасно они это сделали. Вам ещё лечится и лечится.

  38. Skolotājs nedrīkst,bet es pensionāre gribu pateikt.Es mīlu savu zemi,savu Dzimteni,savu māju,bet necienu mūsu gudrās 100 galvas ,kas manas zemes lielu daļu iedzīvotāju dzen nabadzībā.Kas es tagad esmu?Nelojāla pensionāre.

    • Dēliņš & meitiņa Atbildēt

      Tie pensionāri , kas šodien sūdzas, tie jau ir izaudzinājuši paaudzi, kas šodien pie varas. Tāpēc nevajag vis meklēt skabargas, bet paskatīties uz pašas baļķi.

      • kuri ir izaudzinājuši tās 100 “gudrās galvas”,nesūdzas,jo lielākoties saņem savu auklējumu nodrošinātas cienīgas pensijas.Sūdzas tie,kuriem nav bijušas iespējas savus auklējumus izbīdīt pīrāga dalīšanas procesam,kā arī tie,kuriem liegtas jebkādas tiesības ietekmēt esošo situāciju.Tās muļķības,ka paši esam tos 100 ievēlējuši,metat pie malas.Neko mēs neesam ievēlējuši,jo mums nemaz nav tādas iespējas piešķirtas.

  39. Vanagai jānoņem no acīm klapes un jāparaugās uz šo lietu plašāk. Pārāk tuvredzīgs skatījums.

  40. Tēvzemes nākotnei Atbildēt

    Teiciens: “Ja kādu 100 x nosauc par cūku, tad tas sāk rukšķēt”. Ja skolotājs sauc savu valsti par neizdevušos, tas sēj skolēniem pesimismu un riebumu pret valsti . Uzskatu, ka tādam skolotājam nav vietas. Skolotājam jāaudzina valsts patrioti, tad arī mēs ievēlēsim nākotnē valstij lojālus, gudrus , godīgus ministrus un deputātus.

  41. Tādus skolotājus uz izdevušos kaimiņvalsti !!!!
    Koka rublis lai silda kājas ,bet sirpis ar āmuru – sirdi

  42. Tādus skolotājus prom uz izdevušos kaimiņvalsti …..

  43. Jā. Tāds skolotājs ir nejolāls. Tāds skolotājs neveicina izaugsmi. Jebkurš slaists var atrast 100 iemeslus lai kaut ko nedarītu un nomelnotu tos, kuri dara.

Skolotāja: "Bez eksāmena latviešu valodā nevar iztikt" (8)Jaunā izglītības satura veidotāji sola nemazināt valsts valodas lomu skolās
Draugiem Facebook Twitter Google+