Foto: Edijs Pālens/LETA

CSDD: Vadītāja apliecības atbilst starptautiskajām normām 2

Eiropas Komisija (EK) ir nolēmusi nosūtīt oficiālas paziņojuma vēstules Latvijai, Itālijai, Nīderlandei un Vācijai, mudinot šīs dalībvalstis mainīt vadītāju apliecību noformējumu, ievērojot kopīgos Eiropas noteikumus.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 107
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Kā uzsver EK, Eiropas Savienības (ES) direktīva nosaka, ka uz vadītāja apliecības būtu jānorāda transportlīdzekļa vadīšanas ierobežojumi, piemēram, prasība nēsāt brilles un cita papildu informācija. Itālijas, Latvijas, Nīderlandes un Vācijas noteikumi šajā jautājumā esot pretrunā dažām šīm prasībām.

Šis ir pārkāpumu procedūras pirmais posms. Šo četru dalībvalstu rīcībā tagad ir divi mēneši, lai sniegtu atbildes uz EK izvirzītajiem argumentiem, pretējā gadījumā EK var nosūtīt argumentētu atzinumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

EK var sākt oficiālo procedūru, ja attiecīgā valsts nepaziņo pasākumus, ar kuriem tā pilnībā transponē kādas direktīvas noteikumus, vai nenovērš domājamo Eiropas Savienības (ES) tiesību pārkāpumu. Procedūra norisinās vairākos ES līgumos noteiktos etapos, no kuriem katrs noslēdzas ar oficiālu lēmumu.

Pirmais etaps paredz, ka EK nosūta oficiāla paziņojuma vēstuli, kurā prasa no attiecīgās valsts sniegt plašāku informāciju. Šai valstij ir jānosūta detalizēta atbilde noteiktā termiņā, parasti divos mēnešos. Otrais etaps paredz, – ja EK secina, ka valsts neizpilda savus ES tiesību aktos noteiktos pienākumus, tā var valstij adresēt oficiālu prasību nodrošināt atbilstību ES tiesību aktiem. Tajā tiek izskaidrots, kāpēc EK uzskata, ka valsts neievēro ES tiesības, un prasa, lai tā informētu Komisiju par veiktajiem pasākumiem noteiktā termiņā, parasti divos mēnešos.

Ja valsts joprojām nepilda savus pienākumus, EK var vērsties ES Tiesā. Vairums lietu tiek atrisinātas, pirms tās tiek nodotas izskatīšanai ES Tiesā. Ja kāda ES valsts laikus nepaziņo pasākumus, ar kuriem tiek ieviesti kādas direktīvas noteikumi, EK var prasīt, lai ES Tiesa tai nosaka sankcijas. Ja ES Tiesa nolemj, ka kāda valsts ir pārkāpusi ES tiesību aktus, valsts iestādēm ir jāveic pasākumi, lai izpildītu Tiesas spriedumu.

Šodien, 12.martā CSDD informēja portālu “La.lv”, ka Latvija izsniegtas vadītaja apliecības pilnībā atbilst visām starptautiskām normām un tiek atzītas citās valstīs tāpat kā līdz šim.  CSDD preses dienests atzina, ka CSDD ir saņēmusi informāciju no Eiropas Komisijas (EK) un iepazinusies ar tās saturu. EK nav pretenziju ne pret Latvijas apliecību vizuālo tēlu, ne tās saturu.

Iespējams, ka Latvijai tehniski būs jāpārņem atsevišķi specifiski kodi, kas noteikti EK Direktīvā. Latvijā šādi kodi līdz šim nav tikuši piemēroti un arī nākotnē iespējami tikai teorētiski. Līdz ar to Latvijas autovadītājus šīs tehniskās izmaiņas neskar nekādā veidā. Tas varētu attiekties tikai uz atsevišķu ES valstu autovadītājiem, kuri vēlēsies savas apliecības mainīt Latvijā un kuru valstī šādi kodi tiek lietoti.

Reklāma
Reklāma

Latvijas normatīvajos aktos, piemēram, nebija iekļauts 79. kods, kas attiecas uz atsevišķu valstu vēsturiskām apliecībām, kas tikušas izdotas pirms vienoto kategoriju ieviešanas. Tā kods 79.01. nosaka – vienīgi divriteņu transportlīdzekļi ar blakusvāģi vai bez tā, vai 79.03. – vienīgi tricikli. Latvijā šādu specifisku kodu vadītāja apliecībās nekad nav bijis.

Lai pārņemtu visus Direktīvā iekļautos kodus, tiks veikta detalizētāka normatīvo aktu izpēte un nepieciešamības gadījumā tiks papildināti MK noteikumi Nr.103.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.