Latvijā
Sabiedrība

Vai “Maximā” tirgo īsto “Keune” produkciju? Starp izplatītāju un veikalu izcēlies pamatīgs strīds1

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Mazumtirgotājs “Maxima Latvija” pieļauj iespēju vērsties Konkurences padomē (KP) par nepatiesiem publiskajiem pārmetumiem un maldinošu informāciju par viltotu “Keune” produkcijas pārdošanu no zīmola oficiālā izplatītāja Latvijā SIA “Orange Cosmetic”, aģentūru LETA informēja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Viņa skaidroja, ka “Maxima Latvija” saņēmusi aicinājumus no Nīderlandes skaistumkopšanas produktu ražotāja “Keune” un tā pārstāvja Latvijā pārtraukt “Keune” produkcijas tirdzniecību par pircējiem draudzīgu cenu.

“Maxima Latvija” ieskatā tas apdraud pircēju iespējas izvēlēties produktus par labākām cenām, tādēļ mazumtirgotājs izvērtē iespēju vērsties KP un tiesību sargājošās institūcijās.

Dupate-Ugule norādīja, ka “Maxima Latvija” rīkotajam “Skaistuma festivālam” izvēlējās “Keune” skaistumkopšanas produktus, kas tika iepirkti no “Keune” oficiālā izplatītāja Lietuvā, piedāvājot “Maxima Latvija” klientiem izdevīgu cenu.

Vienlaikus zīmola “Keune” oficiālais izplatītājs Latvijā, kas nenodrošināja produktu piegādi, sociālajos tīklos izvērsis sabiedrību maldinošu kampaņu par “Maxima Latvija” piedāvājumu “Skaistuma festivālā”, norādot, ka “Maxima Latvija” tirgo nezināmas izcelsmes skaistumkopšanas produkciju, izmantojot “Keune” preču zīmi, iespējams, viltojumu.

“Tā ir nepatiesas un maldinošas informācijas izplatīšana, diskreditējot “Maxima Latvija” labo vārdu klientu un partneru acīs. Norādot, ka tikai pie viena komersanta iegādāta produkcija ir atzīstama par oriģinālu un kvalitatīvu, tiek mēģināts ierobežot konkurenci, samazinot Latvijas patērētāju izvēles iespējas,” teica Dupate-Ugule.

Savukārt “Maxima Latvija” valdes loceklis Viktors Troicins atzīmēja: “Nespējot nodrošināt konkurētspējīgas cenas piedāvājumu, “Keune” oficiālais pārstāvis Latvijā konkurētspējīgas cenas piedāvājuma vietā sāka maldinošu kampaņu, izplatot pircējiem nepatiesu informāciju, lai atturētu pircējus no “Maxima Latvija” veikalos tirgotās skaistumkopšanas produkcijas iegādes, tādējādi rīkojoties pretēji pircēju interesēm un godprātīgas tirgus konkurences principiem.”

Pēc viņa teiktā, “Keune” zīmola pārstāvji norādījuši, ka “Maxima Latvija” organizētajā “Skaistuma festivālā” iekļautā zīmola kosmētika tiek pārdota par pārāk zemu cenu.

“Tas savukārt rada bažas par iespējamu aizliegtu vienošanos “Keune” produkcijas izplatītāju un ražotāja starpā, regulējot cenu līmeni, kas, pretēji pircēju interesēm, mākslīgi sadārdzina šo produktu,” sacīja Troicins.

Iestājoties par pircēju interesēm un godprātīgu konkurenci, “Maxima Latvija” tuvākajā laikā izskatīs iespēju vērsties KP, lūdzot izvērtēt “Keune” rīcību. “Mēs aicinām “Keune” zīmola oficiālos izplatītājus Latvijā “Orange Cosmetic” skaidrot savu rīcību, nespējot atpazīt ražotāja oriģinālu produkciju, un atvainoties Latvijas sabiedrībai. Savu pircēju interesēs esam gatavi vērsties atbildīgajās institūcijās, to skaitā tiesā,” norādīja Troicins.

Par “Keune” zīmola un preču autentiskumu Latvijas teritorijā atbildīgās kompānijas “Orange Cosmetic” valdes loceklis Roberts Zušmanis aģentūrai LETA vērsa uzmanību, ka publiskajā telpā izskanējusi nepilnīga informācija – uzņēmums savos sociālo tīklu kontos ir izvietojis informatīvus ziņojumus, kuros minējis, ka ne “Keune”, ne zīmola produkcijas ražotājam nav zināma konkrētās “Maxima Latvija” preču partijas izcelsme, tādēļ arī neuzņemas atbildību par preču kvalitāti un lietošanas drošumu.

“Lūdzot “Maxima Latvija” mums vai ražotājam darīt zināmu faktisko preču izcelsmi, saņēmām atbildi, ka tā iegādāta pie oficiālā “Keune” izplatītāja Lietuvā – šī informācija nav patiesa, “Maxima Latvija” minētais uzņēmums nav “Keune” oficiālais izplatītājs Lietuvā, tādējādi arī uzlīmes uz šīs preču partijas iepakojuma satur patērētāju maldinošu informāciju,” skaidroja Zušmanis.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka “Orange Cosmetic” neapgalvo, ka “Maxima Latvija” piedāvātā preču partija būtu viltojums. Taču tā kā “Maxima Latvija” atteikusies par “Keune” zīmola un preču autentiskumu Latvijas teritorijā atbildīgajai kompānijai atklāt tālāku preces piegādes ķēdi, no “Maxima Latvija” atbildes nevar izdarīt secinājumus par preces patieso izcelsmi un “Orange Cosmetic” norobežojas no atbildības par preču lietošanas drošumu.

Zušmanis sacīja, ka neredz pamatojumu atsaukt “Orange Cosmetic” publikāciju, jo uzņēmuma ieskatā tā nesatur “Maxima Latvija” reputāciju ietekmējošu informāciju.

Saistītie raksti

LETA jau ziņoja, ka “Maxima Latvija” pagājušajā gadā strādāja ar 776,624 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 5,6% un bija 21,915 miljoni eiro.

Kompānija “Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums “Lincoln Land Erste”, bet patiesais labuma guvējs – bagātākais Lietuvas iedzīvotājs Nerijs Numavičs.

LA.lv