Mobilā versija
+0.2°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
29. februāris, 2012
Drukāt

Vai Pacientu ombuds slimnīcām palīdz uzlabot darbu?


Līga Pavloviča, SIA “Liepājas reģionālā slimnīca” informācijas un kvalitātes biroja vadītāja: “Līdz šim mūsu sadarbība ar Pacientu ombudu bijusi veiksmīga, un mēs plānojam to turpināt arī nākotnē.

 

Slimnīcā norisinājies ombuda organizēts seminārs par pacientu tiesībām un pienākumiem. Mūsu telpās izvietotas arī īpašas pastkastītes un anketas, kurās pacienti aicināti izteikt savu viedokli par slimnīcas darbu. Līdz šim gan bijis tikai viens gadījums, kad kopā ar ombudu esam izskatījuši strīdīgu jautājumu par pacientam sniegtajiem pakalpojumiem.”

Marģers Zeitmanis, SIA “Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienība” valdes loceklis: “Neskatoties uz to, ka slimnīcās šobrīd norisinās plaša reorganizācija, kas, iespējams, sagādā neērtības arī mūsu pacientiem, Pacientu ombuds ne ar vienu sūdzību pie mums nav vērsies. Tikai tagad pacienti sāk apzināties savas tiesības un izmantot šīs spēcīgās organizācijas sniegtās iespējas tās aizstāvēt. Uzskatu, ka valstij aktīvāk jāinformē cilvēki par iespējām vērsties ombudā, ja šķiet, ka kāda ārstniecības iestāde pret viņiem bijusi netaisnīga un sniegusi nekvalitatīvus pakalpojumus.”

Guntars Kniksts, SIA “Cēsu klīnika” valdes priekšsēdētājs: “Praktiskas sadarbības ar Pacientu ombudu mums līdz šim nav bijis. Problēmas un domstarpības ar saviem pacientiem mēs risinām paši, izskatot katru gadījumu individuāli. Mūs ar ombudu pagaidām saista vienīgi daži Latvijas Slimnīcu biedrības līmenī parakstīti dokumenti.”

Uģis Zeltiņš, SIA “Bauskas slimnīca” vadītājs: “Pagaidām ar Pacientu ombudu neesam sadarbojušies un problēmsituācijas ar pacientiem atrisinām slimnīcas iekšienē. Uzskatu, ka tik mazām ārstniecības iestādēm kā Bauskas slimnīca nav vajadzīga Pacientu ombuda palīdzība, lai risinātu nesaskaņas ar pacientiem. Ja kādam slimniekam veidojas konfliktsituācija, piemēram, ar savu ārstējošo ārstu, viņš vienmēr var vērsties pie nodaļas vadītāja, bet pēc tam arī pie slimnīcas vadības. Jāatzīst gan, ka ir gadījumi, kad neapmierināti pacienti meklē taisnību ar masu mediju starpniecību, nevis sazinoties ar slimnīcas vadību.”

Juris Atstupens, SIA “Ludzas rajona slimnīca” vadītājs: “Kamēr vēl bijām neatliekamās medicīniskās palīdzības slimnīca, par dažādiem jautājumiem sarakstījāmies ar Pacientu ombudu, bet pēdējā laikā mums nekādas sadarbības nav bijis. Kopš darbojamies tikai kā aprūpes slimnīca, bijis tikai viens gadījums, kad mums veidojušās kaut cik nozīmīgas domstarpības ar kāda onkoloģijas pacienta ģimeni, taču tās atrisinājām slimnīcas iekšienē. Savukārt sīkus sadzīviskus konfliktus, ja tādi rodas, medicīnas personāls ar slimniekiem ikdienā atrisina bez slimnīcas vadības vai citu organizāciju palīdzības.”

 

Uzziņa

Pacientu ombuds darbojas kopš 2008. gada septembra. Tā ir neatkarīga organizācija, kur vērsties gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem savu tiesību un pienākumu jautājumos, arī lai uzzinātu, kā īstenot savas vajadzības esošajā veselības aprūpes sistēmā.

Ar Pacientu ombudu iespējams sazināties, sūtot vēstules pa e-pastu ombuds@pacientuombuds.lv vai zvanot pa tālruni 28646268.

Konsultācijas Pacientu ombudā notiek pēc iepriekšēja pieraksta. Tā darba laiks ir darba dienās no 9 līdz 17. Iestāde atrodas Rīgā, Hipokrāta ielā 4 (“Gaiļezera” slimnīcas plānveida uzņemšanas nodaļas 106. telpā).

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+