Vai pasažierus apmierina sabiedriskā transporta pakalpojumi? 0

Iveta Pavloviča Neretas novadā: “Vienīgais sabiedriskais transports no šejienes uz galvaspilsētu ir autobuss, kas kursē caur Aizkraukli. Par tā reisu biežumu – trīs reizes dienā – ņemot vērā braucēju skaitu, sūdzēties būtu grēks.

Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 104
Lasīt citas ziņas

Maksa par braucienu no Rīgas līdz Neretai gan varētu būt zemāka, jo pašlaik tā ir aptuveni 3 lati un 60 santīmi. Tas ir krietni par dārgu, lai būtu vērts, piemēram, strādāt Rīgā un katru dienu mērot ceļu turp ar autobusu. Vienlaikus jāatzīst, ceļš ir tik tāls, ka pie šābrīža degvielas cenām braukt ar autobusu uz Rīgu tomēr iznāktu krietni lētāk nekā ar personīgo auto. Ar pakalpojuma kvalitāti esmu apmierināta, jo man vēl nav nācies sēdēt sagrabējušā autobusā, kas galamērķi sasniegtu ar stipru kavēšanos. Neesmu arī sastapusi nelaipnus šoferus.”

Andris Leimants Grobiņas novadā: “Ar sabiedrisko transportu, kas kursē uz 20 kilometrus attālo Liepāju, esmu apmierināts. Lai arī dzīvoju laukos, man pieejami vairāku maršrutu autobusi. Trīs reizes dienā šurp brauc lielie autobusi, un ik pēc pāris stundām ir arī mikroautobusu reisi. Turklāt brauciena cena ir pavisam zema, jo ar tādām pašām – 38 līdz 50 santīmus vērtām – biļetēm kā pa pilsētu varam braukt arī uz tuvākajiem pagastiem. Es vienmēr pērku desmit sabiedriskā transporta talonus uzreiz, tāpēc braucu par zemāko cenu. Arī par autobusu ērtību nesūdzos. Vienu laiku gan šeit kursēja tikai mikroautobusi, un tajos bieži vien visiem pasažieriem nepietika vietas, bet pēc skaļiem protestiem drīz autobusu satiksme tika atjaunota. Pašlaik problēma ir vienīgi tā, ka autobusi nekursē pēc pulksten astoņiem vakarā.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Anna Andrejeva Ķeguma novadā: “Lai arī dzīvoju gandrīz Pierīgā – tikai 40 kilometrus no galvaspilsētas centra, sabiedriskā transporta satiksmes šeit tikpat kā nav. Tāpēc uz darbu kādā no tuvākajām pilsētām – Ogrē vai Rīgā – ar autobusu un vilcienu izbraukāt būtu neiespējami. Daži autobusu reisi uz kādu no pilsētām iet tikai no rītiem un dienas laikā, bet vakarā pēc sešiem tikt mājās no darba es vairs nevarētu. Šejieniešiem nemaz nav citas izejas, kā lietot personīgo auto. Uz Rīgu kursē tikai viens autobuss neilgi pēc septiņiem no rīta un atpakaļ viens pēcpusdienā. Agrāk ik dienu ar četriem autobusu reisiem varēja nokļūt Ogrē, no kuras tālāk uz Rīgu doties ar vilcienu, bet tagad šie autobusi kursē tikai pa trim reizēm darba dienās, bet svētdienās un svētku dienās atcelti vispār. Zinu, ka daži iedzīvotāji izrādīja lielu neapmierinātību, jo viņiem atceltie reisi bija nepieciešami, lai mērotu ap 10 kilometrus tālo ceļu līdz tuvākajai pasta nodaļai, poliklīnikai vai veikalam. Tomēr es pret šādu pašvaldības soli attiecos ar izpratni, jo braucēji šajos autobusos parasti bija tikai daži un tas noteikti radīja krietnus zaudējumus.”

 

Uzziņa

* Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim iesniegusi četras prasības, kuru neizpildes gadījumā jūnijā sola rīkot vienas dienas streiku – dienu bez sabiedriskā transporta.

* Autobusu pasažieru pārvadātāji prasa valdībai samaksāt 1,9 miljonus latu lielo parādu par pērn pārvadātajiem pasažieriem, palielināt valsts dotāciju šā gada pirmajam ceturksnim par 20%, kā arī neveikt iecerētos labojumus vairākos likumos un noteikumos.

* Pārvadātāji nepiekrīt, ka pilsētas autobusu maršrutu ārpus pilsētas administratīvās teritorijas dotēšana līdz 30% tiek nodota pašvaldībām (patlaban pašvaldības dotē 20% maršruta garuma) un pārvadātājiem sedz daļu, nevis visus zaudējumus.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.