Foto – Valdis Semjonovs

Vai pensiju naudu būtu lietderīgi novirzīt ceļiem? “LA” diskusija Rūjienā 11

Lai pāris gadu laikā saremontētu visus Latvijas ceļus, nepieciešami vairāk nekā divi miljardi eiro. Valstij šobrīd tādu līdzekļu nav, tāpēc ceļu remontiem varētu izmantot naudu no Latvijas bankām – iekrāto otrajā pensiju līmenī jeb fondos. Ar šādu priekšlikumu “Latvijas Avīzes” organizētajā publiskajā diskusijā Rūjienā, nāca klajā partijas “Latvijas attīstībai” pārstāvis Emīls Jakrins.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Lasīt citas ziņas

“Mēs savā programmā esam daudz domājuši par to, kā attīstīt mūsu valsts ceļus un zinām, ka Latvijai 10 gadu perspektīvā pietrūkst divi miljardi eiro, lai tos sakārtotu tādā stāvoklī, kādā mēs tos vēlētos redzēt. Tāpēc mūsu piedāvājums, kā šo problēmu risināt, ir mūsu pašu pensiju fonda līdzekļi – tiem ir jāpaliek Latvijā, un tie nebūtu jāiegulda citās valstīs. Pensiju fondu naudu varētu ieguldīt ceļu infrastruktūrā, un banku pārstāvji to ir gatavi darīt. Modeļi var būt dažādi, bet naudu varētu vienkārši un lēti investēt Latvijas ceļos. Valsts izmaksas būtu tikai procentu maksājumi, kas, aptuveni rēķinot, būtu aptuveni divi miljoni eiro gadā. Protams, ilgtermiņā tas ir kā aizdevums, taču tā mēs īsā laikā varētu savest kārtībā ceļus. Mūsu nauda otrajā pensiju līmenī nonāk bankās, bet lielu daļu šo līdzekļu drīkst izmantot un ieguldīt tikai ārpus Latvijas,” ir pārliecināts Jakrins.

CITI ŠOBRĪD LASA

Skeptisks par šo ierosinājumu bija Eiroparlamenta deputāts Roberts Zīle, kurš tomēr atzina, ka ir vairākas valstis, kuras iegulda pensiju fondu naudas maksas autoceļos. Taču tad nauda tiek atpelnīta no maksas ceļiem, bet, viņaprāt, Latvijā šajā situācijā tas izskatītos kā jauns nodokļu slogs strādājošajiem. “Ja Latvijā būtu maksas ceļi, tad šāda sistēma varētu attaisnoties, bet mazajā Latvijā maksas ceļiem nav ekonomiska pamatojuma,” uzsvēra Zīle.

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss īsti neatbalsta šādu ideju, jo īsā laikā sakārtot ceļu nevar arī tādēļ, ka divus miljardus eiro nevar iztērēt divos gados, nepietiekamā tehnikas un būvnieku skaita dēļ.

Diskusijā Rūjienā piedalījās arī Eiroparlamenta deputāte Inese Vaidere, un tās galvenā tēma bija iedzīvotāju pārvadājumi ar sabiedrisko transportu un to nodrošināšana arī turpmāk. Visu diskusijā runāto varēs izlasīt trešdienas laikrakstā “Latvijas Avīze”.