Mobilā versija
+6.1°C
Leonīds, Leonīda
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
20. februāris, 2017
Drukāt

Vai Trampa uzticība “Twitter” palīdzēs apturēt šī soctīkla kritienu? (1)

Ekrānšāviņš no Trampa tviterkontaEkrānšāviņš no Trampa tviterkonta

Sociālais tīkls “Twitter” nespēj kapitalizēt faktu, ka ASV prezidents to lieto, un nevēlas veikt plašas samazināšanas, lai sāktu pelnīt.

Šķiet, nav labākas iespējas kā Donalda Trampa izgājieni, lai “Twitter” iznirtu no savām lejupslīdes dzīlēm. Kompānijas ceturtā ceturkšņa rezultāti atklāj 167 miljonus ASV dolāru lielus zaudējumus (gadu iepriekš tie bija 90 miljoni ASV dolāru), kopējiem ieņēmumiem sasniedzot 638 miljonus ASV dolāru, bez skaidra redzējuma, kā panākt peļņu. Pat neskatoties uz to, ka ASV prezidenta biežie uzplaiksnījumi ir palielinājuši lietotāju skaitu par ļoti pieticīgiem diviem miljoniem līdz 319 miljoniem.

“Twitter” vajadzētu kapitalizēt faktu, ka pasaulē ietekmīgais vīrs izmanto to kā kanālu, lai ziņotu alternatīvus faktus par savu prezidentūru. Iedomājieties, ja Trampa svarīgākie ziņojumi tiktu sniegti “YouTube”: ikvienu klipu papildinātu neskaitāmas reklāmas.

Bet “Twitter”, šķiet, nav ķēriena, lai šādi pelnītu naudu, pat ja miljoni ar aizturētu elpu gaida, ka kaut kas tāds parādīsies nākotnē. Uzņēmuma ieņēmumi pirms procentu, nodokļu nomaksas, nolietojuma un amortizācijas uzrāda peļņu – 215 miljonus ASV dolāru, tas ir vairāk nekā pirms gada – 191 miljons ASV dolāru, taču neiekļauj kompensāciju, restrukturizācijas un dažas citas izmaksas.

Realitātē “Twitter” ir pārāk daudz darbinieku katrai operācijai (un tās akciju opcijas samazina peļņu par 158 miljoniem ASV dolāru ceturksnī). Un tas, ko uzņēmums dara, lai pelnītu naudu, proti, rādītu cilvēkiem reklāmas, netiek darīts pietiekami labi. Tomēr Džeks Dorsijs, līdzdibinātājs un no jauna ieceltais izpilddirektors, nevēlas veikt plašas samazināšanas, kas nepieciešamas peļņas gūšanai.

Salīdzinot ar “Facebook”, kas ir dibināts divus gadus ātrāk, 2004.gadā, Marka Cukerberga kompānijas ceturtā ceturkšņa ieņēmumi bija 8,81 miljards ASV dolāru, tas ir trīspadsmit reizes vairāk nekā “Twitter”, bet peļņa bija 3,56 miljardi ASV dolāru, savukārt Twitter nekad nav strādājis ar peļņu.

Dorsijam izdevās analītiķus uzrunāt ar dažiem bieži lietotiem vārdiem – “mašīnmācīšanās”, “mākslīgais intelekts”, taču kompānija ir kā ievainots putns un, iespējams, tāda ir bijusi kopš brīža, kad tika nolemts, ka biznesa modelis ir reklāmu eksponēšana cilvēkiem. Tā ir cīņa, kurā tā vienmēr zaudēs “Google” un “Facebook”, kas sāka to darīt ātrāk un dara labāk. Ne viens vien ziņu koncerns zaudē šiem abiem gigantiem.

Kas tālāk notiks ar “Twitter”? Dorsijam nav skaidras atbildes. “Iesaiste,” viņš teica analītiķiem. “Kvalitāte,” viņš sacīja. Taču tas nenozīmē ne peļņu, ne arī biznesa augšanu, kaut arī daudzi uzskata to par vienu no interneta komunikācijas rīkiem. Neviens no nevar arī iegādāties, kamēr Dorsijs ir amatā.

Taču ar apmēram vienu miljardu ASV dolāru bankā un pozitīvu naudas plūsmu, “Twitter”, iespējams, var kādu mirkli pagaidīt. Vienkārši nedomāt par to, kā pelnīt.

Avots: “theguardian.com”

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Un kas JUSU kazu tirgū ved, smieklīgie skauģi..!
    Nu jau ga vairs nevar atrast neko ta Twiters vainīgs.
    Twiterim tā ir reāla reklāma, jo nevienam lietotājam nepatīk kopmercija un reklāmas katra galā.
    Ar steigu jaapmeklē savs senāk nodibinātais konts ja jau tada laba reklāma, ka Twiteris vēl arvien nav pārkomercializēts un nespiež nost lietotāju.
    Pie reizes varēšu pasekot trampa k-gam tiešraidē.
    Drīz jau izdomāsiet, ka vainīgs ir skābreklis, jo to elpo Tramps. sausmigi drudžaini izradat satraukumu.

Draugiem Facebook Twitter Google+