Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
8. jūnijs, 2012
Drukāt

Vai uzņēmēji ir gatavi piedāvāt atlaides kuplajām ģimenēm?

Saeimā ierosināts projekts “Latvijas Goda ģimene”, kas paredz daudzbērnu ģimenēm īpašu statusu un identifikācijas karšu izsniegšanu, ar kurām būtu iespējams saņemt dažādas atlaides. Projekta izdošanās lielā mērā atkarīga arī no uzņēmēju atsaucības.


 

Laura Šīrante, “Līvu akvaparka” mārketinga un klientu servisa vadītāja: “Man pašai ir daudzbērnu ģimene, un zinu, ka jau tagad ir atvieglojumi maksājumiem par elektrību, auto ekspluatācijas nodokli u. c. Pieņemu, ka arī izklaides uzņēmumiem vajadzētu šādām ģimenēm piedāvāt atlaides. Mums akvaparkā ir atlaide ģimenēm, kurās ir divi pieaugušie un trīs bērni, bet daudzbērnu ģimene ir ar trim un vairāk bērniem. Tas, vai varam atļauties iesaistīties šādā projektā, atkarīgs no šādu ģimeņu īpatsvara. Jau iepriekš esam sadarbojušies ar Latvijas daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību, piedāvājām daudzbērnu ģimenēm divas trīs reizes zemākas biļešu cenas par standarta cenām. Pēc kāda laika viņiem šis piedāvājums vairs nebija saistošs, jo esot par dārgu. Bet pārdot akvaparka biļetes par pašizmaksu arī mums kā uzņēmumam nav izdevīgi. Tomēr Līvu akvaparka vadība varētu apspriest iespēju iesaistīties šajā projektā.”

Vinsents Makaris, AS “Latvijas gāze” preses sekretārs: “Mums kā regulētam uzņēmumam visus tarifus nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, un tie nav maināmi pēc mūsu ieskatiem. Ja mēs piešķirtu kaut kādus atvieglojumus atsevišķiem klientiem, tad šī nauda būtu kā šķērssubsīdija no citiem patērētājiem. Respektīvi, citiem patērētājiem būtu jāsedz gāzes piegādes pakalpojumu izmaksas, par kurām sakarā ar atlaidēm nebūtu samaksājušas daudzbērnu ģimenes. Projekta iniciatīva vērtējama ļoti pozitīvi, bet diemžēl uzņēmuma “Latvijas gāze” specifiskais modelis liek mums izvēlēties citu veidu labdarības aktivitātes.”

Ilona Cera, kinoteātra “Cinamon Alfa” mārketinga menedžere: “Domāju, ka mēs varētu piedalīties šādā atlaižu projektā. Protams, jāiedziļinās konkrētos nosacījumos, piemēram, cik lielas atlaides piešķiramas un cik šādu karšu īpašnieku Latvijā būtu.”

Ivars Andiņš, “MAXIMA Latvija” preses sekretārs: “Principā Goda ģimenes ideju uzskatām par sabiedrībai un valstij ļoti labu. Diemžēl pašreiz ierosinātajām uz identifikācijas kartēm balstītajām atlaidēm mūsu tīkls nevarēs pievienoties tīri tehnisku iemeslu dēļ – šāda iespēja nav savietojama ar mūsu veikalu kasu datorsistēmām. Par to mēs pārliecinājāmies krīzes dziļākajā posmā 2009. gadā, kad kāda organizācija grasījās ieviest līdzīgas kartes bezdarbniekiem. Tāpēc “Maxima” visus spēkus koncentrēja uz sociālo projektu “Paēdušai Latvijai” un “Laimīgai Latvijai” atbalstīšanu. Šo ceļu arī domājam intensīvi turpināt, vispirms jau “Laimīgai Latvijai” ietvaros. Esam atbalstījuši arī dažādus vietēja mēroga ģimeņu pasākumus, un to noteikti darīsim arī nākotnē.”

 

Uzziņa

* Ieviestās identifikācijas kartes Goda ģimeņu locekļiem ļautu saņemt paredzētās privilēģijas, piemēram, atlaides sabiedriskajā transportā, muzejos, kinoteātros, veselības aprūpē, kā arī brīvpusdienas skolās, atlaides skolas pulciņu apmeklēšanai.

* Papildus valsts un pašvaldību sniegtajam atbalstam karte ļautu izmantot arī privātuzņēmēju piešķirtās atlaides. Deputāti uzskata, ka uzņēmējiem šī varētu būt lieliska iespēja iegūt prestižu sabiedrības acīs, prezentējot sevi kā uzņēmumu, kurš atbalsta stipras un lielas ģimenes.

* Karšu izgatavošana 100 tūkstoš eksemplāros valstij izmaksātu apmēram 20 tūkstošus latu.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+