Vai var pirkt ķīniešu riepas? 1

Šis ir jautājums, kas padara nerunīgus un izvairīgus visus konsultantus. Izņemot tos, kuri paši ar dārgāko riepu tirdzniecību profesionāli nodarbojas. Tie “lej” atspērušies. Par disbalansiem, par bremzēšanas ceļa palielinājumu vairāku auto garumā, par baigāko trokšņu līmeni… Nez kā viņi to visu zina? Nav taču neviens ar tādām “Linglong” ilgāk pabraucis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Kāda būs Ukraina 5-10 gadus pēc kara? Zelenskis aicina nefantazēt, bet divas lietas viņš apsola
Lasīt citas ziņas

Es arī neesmu. Dzīve nav piespiedusi veikt privātus izmēģinājumus. Preces importētāji nav testus rīkojuši. Lasām citu atsauksmes.

Pirmkārt, par Ķīnas riepu ražošanas uzņēmumiem. Vairāki no tiem ietilpst pasaules TOP 20. Arī lasītāja minēto “Linglong” ražotājs. Un šo “budžeta klases” riepu vieta pasaules tirgos ir milzīga. Gandrīz puse no visa apjoma. Tātad – braukt ar tām var. Un miljoni brauc.

CITI ŠOBRĪD LASA

Otrkārt, par troksni un bremzēšanas ceļiem. Lielo auto mediju testi liecina, ka šie rādītāji “Linglong” tiešām ir vidēji vai zem vidējiem (lai gan – kādā “eko” riepu testā atsevišķos rādītājos pārspēts pat dižais “Michelin”). Bet – kāds tur troksnis, ja rātni brauc ar Latvijā atļautajiem 90 un rādžiņš spēlē LR-2? Kāpēc jāsūdzas par septiņus metrus garāku bremzēšanas ceļu uz baigi slapja ceļa un no ātruma 80 km/h, ja šādā laikā var vienkārši braukt 60 km/h? Ja neviens dižo firmu pārdevējs neatgādina, ka pusbraukta “Pirelli” apstāšanās tā vai tā būs kūtrāka nekā jauna “Linglong”…

Tātad – braukt jau ar šamējām var. Pirkt tātad arī. Citai izvēlei, manuprāt, pamatā nav tik daudz neticība Ķīnai, cik pārāk mazā distance cenā līdz pazīstamāku, tādēļ tradicionāli “uzticamāku” firmu produktiem. Pēdējos gados atlaižu akcijas ir grandiozas. Pat “Good Year” šajā izmēru kategorijā var atrast tikai par latiem pieciem vai astoņiem (gabalā) dārgāk. Un to tad arī lielākā daļa manis aptaujāto konsultantu dara. To daru arī es. Vienīgais, ko vēlos atgādināt Ķīnas noraidītājiem (pagaidām?) un akciju “ķemmētājiem”, – noteikti iemācieties nolasīt riepas ražošanas laiku. Četri cipari aiz burtiem “DOT” rāda nedēļu un gadu. 2409 tātad būs 2009. gada pavasaris. Un, ja riepas uzglabāšanas apstākļi bijuši nepareizi, tās sākotnēji izcilās īpašības jau var būt kritušās zem jauna “Linglong” līmeņa.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.