Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
15. oktobris, 2013
Drukāt

Vai var pirkt ķīniešu riepas? (3)

Šis ir jautājums, kas padara nerunīgus un izvairīgus visus konsultantus. Izņemot tos, kuri paši ar dārgāko riepu tirdzniecību profesionāli nodarbojas. Tie “lej” atspērušies. Par disbalansiem, par bremzēšanas ceļa palielinājumu vairāku auto garumā, par baigāko trokšņu līmeni… Nez kā viņi to visu zina? Nav taču neviens ar tādām “Linglong” ilgāk pabraucis.

Es arī neesmu. Dzīve nav piespiedusi veikt privātus izmēģinājumus. Preces importētāji nav testus rīkojuši. Lasām citu atsauksmes.

Pirmkārt, par Ķīnas riepu ražošanas uzņēmumiem. Vairāki no tiem ietilpst pasaules TOP 20. Arī lasītāja minēto “Linglong” ražotājs. Un šo “budžeta klases” riepu vieta pasaules tirgos ir milzīga. Gandrīz puse no visa apjoma. Tātad – braukt ar tām var. Un miljoni brauc.

Otrkārt, par troksni un bremzēšanas ceļiem. Lielo auto mediju testi liecina, ka šie rādītāji “Linglong” tiešām ir vidēji vai zem vidējiem (lai gan – kādā “eko” riepu testā atsevišķos rādītājos pārspēts pat dižais “Michelin”). Bet – kāds tur troksnis, ja rātni brauc ar Latvijā atļautajiem 90 un rādžiņš spēlē LR-2? Kāpēc jāsūdzas par septiņus metrus garāku bremzēšanas ceļu uz baigi slapja ceļa un no ātruma 80 km/h, ja šādā laikā var vienkārši braukt 60 km/h? Ja neviens dižo firmu pārdevējs neatgādina, ka pusbraukta “Pirelli” apstāšanās tā vai tā būs kūtrāka nekā jauna “Linglong”…

Tātad – braukt jau ar šamējām var. Pirkt tātad arī. Citai izvēlei, manuprāt, pamatā nav tik daudz neticība Ķīnai, cik pārāk mazā distance cenā līdz pazīstamāku, tādēļ tradicionāli “uzticamāku” firmu produktiem. Pēdējos gados atlaižu akcijas ir grandiozas. Pat “Good Year” šajā izmēru kategorijā var atrast tikai par latiem pieciem vai astoņiem (gabalā) dārgāk. Un to tad arī lielākā daļa manis aptaujāto konsultantu dara. To daru arī es. Vienīgais, ko vēlos atgādināt Ķīnas noraidītājiem (pagaidām?) un akciju “ķemmētājiem”, – noteikti iemācieties nolasīt riepas ražošanas laiku. Četri cipari aiz burtiem “DOT” rāda nedēļu un gadu. 2409 tātad būs 2009. gada pavasaris. Un, ja riepas uzglabāšanas apstākļi bijuši nepareizi, tās sākotnēji izcilās īpašības jau var būt kritušās zem jauna “Linglong” līmeņa.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Komunistiskā ķīna ir totalitāra valsts. Viņu preces nedrīkst pirkti, jo šādā veidā tiek atbalstīta ķīniešu noziedznieku ekonomika. Tāpat nedrīkst pirkt krievu preces, jo krievu valsts Krievija ir mazo tautu iznīcinātāja un cietums, tā ir okupantu un kolonistu valsts, un valsts, kur dzīvo daudzi šovinistiski un uz nacismu tendēti cilvēki (protams, starp krieviem ir izņēmumi).

    • Ej d…t jampol.,ja nav sajēgas par tēmu ko murgo.
      Normālas ja pat ne labas riepas savā cenu diapazona-Ir Ok lietoju jau 2sezonas .

  2. Daudzām Ķīnā ražotām riepām ir problēmas ar akvaplanēšanu. Lietainā laikā nevar pabraukt ātrāk par 70 km/h. Auto sāk nēsāt pa šoseju. Un M+S marķējums neatbilst ,jo riepas ir izteikts vasaras variants. Pa sniegu ar tādām pabraukt nevar! Līdz ar to -esiet uzmanīgi pērkot šos Ķīnas brīnumus!

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+