Mobilā versija
+2.9°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
10. augusts, 2012
Drukāt

Vai vēršaties instancēs ar ierosinājumiem un sūdzībām?

Kristīne Lahančika, klientu apkalpošanas speciāliste AAS “Balta”: “Ir bijušas situācijas, kad tas patiesi nepieciešams. Manā gadījumā bija kopējā sūdzība, ar ko pilsētas domē vērsās manas ielas iedzīvotāji.

 

Arī es pievienoju savu parakstu. Ziemā manas ielas iedzīvotājiem pašiem ir jāšķūrē aizsnigušie gājēju celiņi pie savām mājām, lai gan tas ir ceļu apsaimniekotāju pienākums. Turklāt, tīrot vecos un sabrukušos celiņus no sniega grēdām, ir gadījies salauzt sniega lāpstas. Pēc vēršanās ar šo sūdzību un situācijas detalizēta apraksta saņēmām atbildi, ka drīzumā tiks veikta ielas gājēju celiņu rekonstrukcija. Tagad gājēju celiņi ir pārbūvēti, un tika solīts, ka vasarā tiks nodrošināti attiecīgi darbinieki zāles pļaušanai, bet ziemā – sniega nokopšanai. Uzskatu, ka sūdzības iestādēs tiek pienācīgāk izskatītas nekā ierosinājumi, jo tiem nav tik strikta daba.”

Arvīds Bomiks, strādājošs pensionārs: “Īpašu problēmu, kuru dēļ būtu jāvēršas pēc palīdzības iestādēs, nav bijis. Bijuši tikai sīkumi, kas no kantoristiem lielas pūles nav prasījuši. Domāju, ka ir jautājumi, ko cilvēki tīri naudas trūkuma dēļ nevar atrisināt, un iestādes, iespējams, arī nav no bagātākajām. Taču, ja godīgi, cilvēkus lielākoties tracina kantoristu algas, daudzos gadījumos vīzdegunība, kā arī dokumentu “palaišana” pa kabinetiem bez redzama rezultāta.”

Sintija Artamonova, menedžere restorānā: “Pagājušajā ziemā vērsos ar sūdzību, ka dzīvoklī siltuma nebija nekāda, bet apkures rēķins auga. Sūdzību rakstīju apsaimniekotājam, un pēcāk tā tika nodota namu pārvaldei. Atbildi saņēmu pēc trīs dienām. Dzīvoklī ieradās apsaimniekotājs kopā ar namu pārvaldes darbinieku, lai konstatētu, ka mana sūdzība ir patiesa. Pēc tam mana problēma ar auksto dzīvokli tika atrisināta.”

Artūrs Uzols, strādājošs students: “Dažkārt rodas sajūta, ka pie mums, Latvijā, cilvēki strādā tikai tad, kad klients stāv klāt un uzrauga viņu darbu. Gadās, ka, nosūtot elektronisku vēstuli vai piezvanot uz kādu iestādi, saņemu atbildi – mēs jums dienas laikā atbildēsim! Taču nekādu informāciju dienas laikā nesaņemu. 80% gadījumu pašam vēlreiz jāzvana un jāpārjautā, kāpēc iestāde joprojām nav atbildējusi. Neticu, ka ierosinājumi un sūdzības tiek rūpīgi izskatītas.”

Jānis Rubļevskis, pro­grammētājs: “Nekādas sūdzības un ierosinājumus vairs neiesniedzu, jo nav ticības, ka tie tiks pienācīgi izskatīti. Daudz kas ir atkarīgs no paša cilvēka – liela daļa ierēdņu strādā teicami, tomēr lielākā daļa grib slinkot. Savā novadā iesniedzu pieteikumu jaundzimušā pabalstam, taču jau pusotru mēnesi nav ne mutisku, ne rakstisku ziņu. Esmu ļoti vīlies.”

Uzziņa

* Šā gada pirmajos sešos mēnešos Saeimā saņemti 4369 iesniegumi, kas ir gandrīz par tūkstoti vairāk nekā šajā laikposmā pirms gada. Tostarp pirmo reizi vairāk nekā 13 tūkstoši pilsoņu izmantojuši iespēju vērsties parlamentā ar kolektīvo iesniegumu.

* Visbiežāk privātpersonas un nevalstiskās organizācijas parlamentam izteikušas priekšlikumus likumdošanas jautājumos, kā arī paudušas viedokļus par valsts iestāžu darbu un notikumiem valstī.

* 161 iesniegumā lūgts skaidrot dažādas likumu normas.

Iesniegums ar vislielāko parakstu skaitu (13 854) saņemts no privātpersonas, kas iesniegusi kolektīvo iesniegumu, aicinot noteikt atbildību par Saeimas deputāta zvēresta laušanu.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+