Mobilā versija
-0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
11. marts, 2016
Drukāt

Vai atbalstāt ideju par transporta nodevas pievienošanu degvielas cenai? (29)

Foto - LETAFoto - LETA

Saeimā iesniegta pilsoņu iniciatīva “Par ceļiem bez bedrēm”, kas paredz ikgadējās transporta nodevas pievienošanu degvielas cenai, līdzīgi kā tas ir kaimiņvalstīs. Tāpat iniciatīvas atbalstītāji prasa degvielas akcīzes nodokļa novirzīšanu ceļu uzturēšanai.

 

Ingus Rūtiņš, “Auto asociācijas” viceprezidents: “Nodokļu pārcelšana no viena iekasēšanas mehānisma uz otru nenozīmē, ka nauda nonāks atpakaļ uz ceļiem. Nodokli var iezīmēt abos gadījumos, jautājums, kur Finanšu ministrija grib, lai tā nauda nonāk. Mēs visvairāk satraucamies, ka iniciatīvas iespaidā augs degvielas cenas. Izskatās, ka cilvēkiem skolā bijusi problēma ar matemātiku, jo degvielas cena noteikti nepieaugs tikai par norādītajiem 2 centiem – tas ir pilnīgi garām! Mums ar Igauniju degvielas cena ir faktiski vienāda. Taisnība, ka Igaunijā akcīze ir būtiski augstāka nekā Latvijā, ir apmēram vienāda degvielas iepirkuma cena, arī tādas pašas investīcijas mazumtirdzniecībā. Tas nozīmē, ka, Latvijai pieliekot vēl kaut ko klāt, degvielas cena ievērojami kāps, pēc mūsu aprēķiniem – pat par 10 centiem litrā. No komunikācijas viedokļa izklausās pareizi – viss iekļauts degvielā – lej tik iekšā un brauc, bet cenas palielinājums būs neadekvāti augsts. Ar šo iniciatīvu zudīs, piemēram, iespēja nodokli piemērot diferencēti atkarībā no tā, cik atbildīgu pirkumu veic lietotājs. Latvijā noteikti jādefinē zemu izmešu segments – vismaz uz elektriskajiem, varbūt arī hibrīdautomobiļiem, kam jāpiešķir 100% atbrīvojums no jebkādiem nodokļiem. Viņiem ir atbrīvojums no pirmās reģistrācijas un ekspluatācijas nodokļa, bet jāskatās daudz tālāk par auto nodokļiem. Jāskatās uz PVN, uzņēmumu ienākuma nodokli, iedzīvotāju ienākuma nodokli, jālūkojas plašāk. Nodokli “iešķūrējot” degvielas cenā, līkne kļūst pilnīgi lineāra – vairāk brauc, vairāk lej, vairāk maksā. Mēs uzskatām, ka atbildīgajā galā jābūt nullei, bet lielu izmešu galā cenām jābūt daudz augstākām.”

 

Andris Bērziņš, “Latvijas ceļu būvētāja” valdes priekšsēdētājs: “Iniciatīvā ir pozitīvas lietas. Galvenais – tie, kas reāli brauc maz, arī maksās mazāk, bet tie, kas brauc daudz, maksās vairāk. No taisnīguma un pakalpojuma lietojuma viedokļa tas būtu pareizāk nekā esošā situācija. Ja sakām, ka patērētājam jāuztur produkts, ko tas patērē, tad būtu loģiski, lai nauda, ko viņš samaksā, arī atgrieztos uz ceļiem. Kopš likvidēts Autoceļu fonds, par to varam vien sapņot. Pār mūsu galvām parasti nāk visi pārmetumi – kāpēc ceļi slikti, neko nedarām utt. Nākas taisnoties, ka ceļu nodokļos samaksātā nauda aiziet pavisam citiem mērķiem, nevis ceļu labošanai. Igauņu likumi, kas regulē naudas piešķiršanu ceļiem, nav grozīti kopš 90. gadiem. Mums šie likumi grozīti 16 reizes – lūk, arī atbilde, kāpēc pie mums ir tā, bet Igaunijā citādi. Es atbalstītu šo iniciatīvu, iesim arī uz Saeimu un teiksim, ko mēs par to domājam.”

 

Jānis Lange, “Latvijas valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs: “Šim jautājumam ir divas puses – par demokrātiju un par ceļiem. Demokrātiskā valstī pilsoņiem ir jābūt iespējai paust savu gribu, tostarp nākt ar iniciatīvām. Vienlaikus mēs zinām, ka valsts ceļi Latvijā nav ideālā stāvoklī, vairāk nekā puse ceļu ir sliktā vai pat ļoti sliktā stāvoklī, finansējums, kas tiek piešķirts no valsts budžeta, nav pietiekams. Ir likumsakarīgi, ka šādā situācijā pilsoņi, kuri ikdienā lieto ceļus un maksā nodokļus, sāk rīkoties un paust savu neapmierinātību. Tomēr jāatceras – lai palielinātos valsts finansējums valsts ceļiem, nepietiek tikai ar mehāniskām nodokļu iekasēšanas veidu izmaiņām, ir jāparedz arī mehānisms valsts budžetā, ar kuru šie nodokļos iekasētie līdzekļi nonāktu līdz ceļiem. Patlaban vienīgais nodoklis, kurš pilnībā nonāk līdz ceļiem, ir t. s. eirovinjete jeb autoceļu lietošanas nodeva.”

 

UZZIŅA

Iniciatīvas “Par ceļiem bez 
bedrēm” uzskaitītie ieguvumi, 
ja ierosinājumi tiks apstiprināti:

1. Tiks iegūti līdzekļi ceļu atjaunošanai un uzturēšanai.

2. Maksā tie, kas izmanto! Ja auto nelieto vairāk kā gadu, netiek izieta ikgadējā tehniskā apskate, neuzkrājas ceļa nodoklis par laiku, kurā tas netiek izmantots, un netiek lietoti koplietošanas ceļi.

3. Uzlabosies ceļu kvalitāte, satiksmes drošība, infrastruktūra un tūrisms.

4. Ceļu būves firmām un transporta kompānijām būs darbs, valstij –nodokļi.

Pievienot komentāru

Komentāri (29)

  1. arii adbalstu

  2. Prātiņ,nāc mājās!Ja grib taisnīgumu,būtu jāveic dārgas zinātniskas ekspertīzes un iegūto datu fundamentāla apstrāde.Tikai precīzi zinot,cik kurš transporta līdzeklis bojā ceļu,var sākt izveidot formulas,pēc kurām aprēķināt skādes apmaksu veidus.Diemžēl,šajā zemītē nekad tā nebūs,jo saglabājies pārāk daudz žīdu un pārējo krievu,atšķirībā no Igaunijas un Lietuvas.

  3. ļoti laba ideja, ja paskatīties kas tieši visvairāk čakarē ceļus tad tieši lielākā tehnika, tiem pašiem zemniekiem vajadzētu lielāku nodevu par ceļu bojāšanu

  4. Un kravinieki jau tagad cenšas pildīties lētajā trešajā pasaulē. Būs kā 90 tajos,visās lielās firmās pie dispečera bija uzraksts lieliem burtiem/Latvijā pildīties tikai par savu naudu!/

  5. Arī pļauju zāli un zāģēju malku ar benzīnu,bet vienalga atbalstu nodokli pie degvielas!

  6. te jau viens nogudrojas ,pieliks pie degvielas 5 centus bus ok/

  7. Kaut ko nesaprotu,-mums degvielas cena bez ceļa nodokļa ir dārgāka par leišiem un igauņiem,-pieliks ceļa nodokli un kas būs,tad ir jāatceļ nodoklis,ko maksājam ejot tehnisko apskati.Man liekas,ka jāatceļ nodokli,ko maksājam pie tehniskās apskates,bet degvielai nav jāliek klāt,jo jau tā mēs maksājam dubultnodokli,šie sajūsmas izplūdi ir lieki,kaut kā tā,-man liekas,,,,,

  8. Viss ir raibiem diegiem šūts.

  9. Ceļa nodokli var arī pieskaitīt OCTA-mēnesi brauksi,par mēnesi samaksāsi.Varētu OCTA pirkt arī uz mazāku termiņu,kā bija agrāk.

  10. Loti loti atbalstu lai pievienotu degvielai Ceru ka pasaule ir dievs un taa notiks

  11. Pensionāri arī ir cilvēki,kas vēlas kādas desmit reizes gadā aizšaut uz jūru,pasēņot,lai ziemā būtu ko ēst,apkopt radu kapus.Tikai pašlaik šis prieks izmaksā 160 eu,plus vēl benzīns.Tad,kāpēc spiež maksāt lielu naudu(kuras nav),ja ceļus izmanto tik reti?Latvijā ir ārprāts un genocīds pret tautu.Neviens likums nav tautas labā,bet lai ātrāk to iznīcinātu.

  12. Atbalstu. Pie mums ir pieņemts visu labo sačakarēt lai kāds atkal var iedzīvoties. Tomēr jāseko degvielas cenu celšanai.

  13. akcīzes nodoklis degvielai jau arī bija domāts ceļu remontam un uzturēšanai, kā pievienos klāt tā arī pazudīs, pašlaik man apkārt jau nemaz nav ceļa tŗis grāvji un vidējo it kā sauc par ceļu, bet labāk var izbraukt pamalējiem. 25 gadus taisās ceļu Birži- Ilūkste taisīt, pietaisīja…

  14. Forši, varēšu barukt uz Krieviju pēc degvielas.

  15. Noteikti atbalstu. Mēs vienmēr esam tie pēdējie

  16. aivars znotiņš Atbildēt

    Jau citur rakstīju :NĒ!!!-Kāds transporta nodoklis DEGVIELAI ! Es ARĪ PĒRKU BENZĪNU,bet netransportam ,kas pa celjiem braukā ,bet ZĀĢIM Husqverna zāles pļāvējam Honda kuru STUMJU pa sava īpašuma pļavu,man elektrības ģenerators arī strādā uz degvielas ! Kāpēc man būs jāmaksā mpērkot benzīnu transporta nodoklis???

  17. P.S. Ideju noteikti atbalstu !!! Nobalsoju ” PAR ” arī portālā ” manabalss.lv ” !

  18. Čangals no Balviem Atbildēt

    Ooooo! Beidzot visu mūsejo – kontrabasa zupas fanu mūžsenais sapnis piepildīsies!!!

  19. Ak tad A. Bērziņam actiņas atvērušās !!? Kad pats bija valdībā , tad viss likās normāli ! Nu viņš atklāja ameriku- izrādās , ka arī bedrīšu lāpīšana ir tīrā naudas izšķērdēšana ! A kā tad pašam ” baroklis ” – kurš tad zina , cik viņš bedrītes ” aizlāpīja ‘ un cik naudas ” norakstīja ” ! Un vēl mums prātus čakarē ar degvielas cenām- mums degviela esot dārgāka tāpēc , ka Latvijā ir ” jāšpricē ” klāt LĒTĀS BIOpiedevas!!!
    Nu bērnudāra atrunas !!!

  20. bet ne degvielai! Bet jo jaunāks, glaunāks autiņš, Jo Treknāka Nodeva! + vēl par dzinēja jaudu! + ja šo autiņu lieto amatpersona! Un vēl kādu, jūtamu % daļu, kura atkarīga no tās biezās amatpersonas ienākumiem! Protams ar Gestapo, kontrolējot, vai viņi visi, tie Biezie maksā Nodokļus! Un vēl un vēl kautko izdomāt, lai šie nevarētu nospirināties, jo ļoti stingri tiek uzraudzīti/ kotrolēti! Vēl! Jo Greznāks Nekustamais īpašums, vai Privāt māja/Villa, vai Grezns Jūgenstila dzīvoklis Rīgas centrā, vai jebkāds cits dārgs, vērtīgs dzīvoklis – tur vēl izdomāt šiem Norijušiemsja Brekšiem papildus Nodevas, Nodokļus! Un lūk, kur var smelt tik ļoti pietrūsktošo naudiņu! Miljoniem katru mēnesi, mēnesī!

  21. Sen jau vajadzēja kā Igaunijā

  22. bet nu jā, jautajums cik politiķi taisās ielikt tajā nodoklī . videjs braucejs gadā nobrauc nu 20000 km , autiņš tērē apmeram 5 litri uz simtu tas butu gadā apmeram 1000 litrušobrid nodoklī viš samaksā ap 100 eiro atiecigi jā sanāk 10 centi uz litru.
    tam videjam braucejam jau nekas nemainās, bet smagie izleks no biksēm, viņiem tas nozimē šausmigu sadārdzinājumu jo lielie autiņi patērē daudz degvielas tāpec ari pārvadātāji protestē.

  23. Latvja ir vergu zeme, kur miljonāri un vergi, kas dzīvo ar vēdertiesas algu, maksā vienādus ceļa nodokļus nodokļus, kad vieni dragā pa ceļiem miljons kilometru, bet vergs kādus 100 kilometrus gadā.

    Cik var ilgi tā turpināties? Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kur tik aplama, noziedzīga denacionalizācija, noziedzīga privatizācija, un noziedzīga zemes piespiedu noma, noziedzīgi ceļa nodokli un daudz kas cits.
    Latvija ir vienīgā valsts pasaulē, kur māju apsaimniekotāji pieraksta miljoniem (ja saskaita pa gadu, pa gadiem) par nedarītiem darbiem, ko konstatēt Valsts kontrole, un, ja ieklausās ģenerālprokurorā Kalnmeijerā, nebija un nav tāda likuma, kas aizliedz ar šādu paņēmieni laupīt tautu, ņemt no iedzīvotāju kabatas un tērēt pēc pašu ieskatiem.

Atis Klimovičs: Kāpēc mūsu ģenerāļi klusē? (31)Katrs Latvijas iedzīvotājs būs kaut reizi dzirdējis kāda ārvalstu komentētāja vai militārā eksperta izteikumus par to, cik dienās uzbrukuma gadījumā sabrukšot Latvijas un tās kaimiņu aizsardzība.
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. No elektrības cenām neatkarīgs slēpošanas kalns

Dažas Latvijas slēpošanas trases uzsāka sezonu jau novembra pirmajā pusē, kad uzsniga pirmais sniegs. Ja laika apstākļi turpmāk būs labvēlīgi, slēpotāji drīz atkal varētu atsākt ziemas sportošanu. Vienīgais sarūgtinājums, ka elektrības izmaksu pieauguma dēļ jāpaaugstina arī cenas. Daži uzņēmēji pat teikuši, ka elektrības izmaksas ir tik lielas, ka trase vispār jāslēdz.

Lasītāju aptauja
Kas vairo bažas par Latvijas drošību?
Draugiem Facebook Twitter Google+