Foto-LETA

Vairāk nekā 36% bezdarbnieku trūkst motivācijas meklēt darbu 4

Aptuveni 34 603 jeb 36% valstī reģistrēto bezdarbnieku ir augsts darba atrašanas iespēju līmenis, bet trūkst motivācijas meklēt darbu, liecina pirmie Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) veiktās bezdarbnieku profilēšanas rezultāti.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

No pagājušā gada 1.novembra līdz šī gada 31.martam 96 121 bezdarbnieks ir izgājis NVA profilēšanu, aģentūrai LETA pastāstīja NVA speciāliste Iveta Kancēna. Viņa atgādina, ka profilēšanas rezultātā tiek noteikta klienta motivācija meklēt darbu, motivācija sadarboties ar NVA, kā arī prasmju pašvērtējums. Tāpat tā ļauj identificēt konkrētajam bezdarbniekam vispiemērotākos atbalsta pasākumus, kas vērsti uz viņu konkurētspējas veicināšanu darba tirgū.

Pirmie secinājumi rāda, ka daudzi klienti neatrod darbu, jo ir pasīvi tā meklēšanā, bet diemžēl profilēšana izgaismo arī sociāli ekonomiskos apstākļus, kas traucē vai kavē daļai meklēt darbu, norāda Kancēna. Piemēram, daļai bezdarbnieku ir veselības problēmas, grūtības nokļūt līdz darba vietai vai mazi bērni, kas jāaprūpē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau ziņots, ka pērn 13.jūnijā Saeima pieņēma grozījumus Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā, kas cita starpā paredzēja ieviest bezdarbnieku profilēšanu, lai veiksmīgāk sekmētu viņu atgriešanos darba tirgū.

Pēc profilēšanas iziešanas katra bezdarbnieku apmācība tiek plānota, ņemot vērā personas individuālo bezdarba situāciju un izvērtējot gatavību iesaistīties darba tirgū. Sākotnēji bezdarbniekiem tiek piedāvātas apmācības, kas uzlabo prasmes un iemaņas, un tikai tad, ja tas nebūs līdzējis atrast darbu, NVA klientam ir pieejami finanšu ietilpīgāki pakalpojumi, piemēram, profesionālā apmācība vai pārkvalifikācija.

Bezdarbnieku profilēšana ļauj piedāvāt mērķētākus un klientiem piemērotākus pakalpojumus, līdztekus optimizējot NVA resursu izmantošanu, norāda Labklājības ministrijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.