Foto: F64

Valdība atbalsta LDz peļņas novirzīšanu konkurētspējas nodrošināšanai 0

Valdība maija sākumā konceptuāli atbalstīja atļaut noteikt VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 2018.-2020.gadam 0% apmērā, atstājot peļņu kapitālsabiedrības rīcībā un novirzot to publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras attīstībai un atjaunošanai, tajā skaitā, rezerves veidošanai, kas var tikt izmantota LDz darbības ilgtspējas saglabāšanai un plānoto publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Lasīt citas ziņas

No iedzīvotāja viedokļa raugoties, var šķist, ka “dividenžu nauda” tagad ies secen valsts budžetam. Taču jāsaprot, ka koncerna lielākā pievienotā vērtība ir cita. Pirmkārt, LDz nodarbina vairāk nekā 10 000 darbinieku un ir lielākais darba devējs valstī. Otrkārt, koncerna nomaksāto nodokļu apjoms ir 20 reizes lielāks par tiem ienākumiem, ko valsts guvusi no dividendēm. Pēdējo sešu gadu laikā LDz dividendēs valstij izmaksājis nedaudz vairāk kā 24 miljonus eiro, bet „Latvijas dzelzceļa” koncerns nodokļos nomaksājis 576 miljonus eiro.

„Tik liela darba devēja un stratēģiski nozīmīga uzņēmuma tālākā attīstība ir nozīmīga mūsu valstij. Veiksmīgi attīstoties, LDz pienesums ekonomikai būs nesalīdzināmi lielāks. Tādēļ šāds lēmums jāvērtē no ilgtspējas, nevis tūlītēju vajadzību viedokļa,” valdības lēmumu pamato satiksmes ministrs Uldis Augulis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmums dividendēs izmaksājamo peļņas daļu ieguldīs dzelzceļa infrastruktūras attīstībā un atjaunošanā, tajā skaitā veidojot rezervi, kas var tikt izmantota infrastruktūras projektu īstenošanai.

“Latvijas dzelzceļš šobrīd piedzīvo ļoti būtisku pagriezienu attīstībā – līdzsvarojot darbību nozarei sarežģītos apstākļos, esam reorganizējuši uzņēmuma iekšējo struktūru, padarot darbību efektīvāku. Vienlaikus LDz ļoti aktīvi strādā pie jaunu transporta koridoru attīstīšanas un jaunu klientu piesaistīšanas, lai stiprinātu Latvijas starptautisko transporta koridoru, un konkurētspējas nodrošināšanai tiek uzsākti vairāki būtiski investīciju projekti. Tādēļ esam ļoti gandarīti, ka valdība izprot jau ieguldīto darbu un nodrošina praktisku atbalstu tā īstenošanai turpmāk,” uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Līdzās ikdienas infrastruktūras uzturēšanas darbiem, kas prasa regulāru ieguldījumu, LDz ir sācis darbu pie vairāku ES līdzfinansētu projektu īstenošanas, kas ļaus nodrošināt efektīvāku pārvadājumu organizēšanu un konkurētspēju, – Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija, Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglu modernizācija un vienotas vilcienu kustības plānošanas un vadības informācijas sistēmas ieviešana.