Mobilā versija
Brīdinājums -2.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
5. novembris, 2013
Drukāt

Valdība pasažieru pārvadātājiem piešķir tikai pusi no prasītā (1)

Foto: LETAFoto: LETA

SIA "AIPS" valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs piedalās preses konferencē, kurā informē par situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanā un par pieņemto lēmumu saistībā ar 5.jūlija akciju "Diena bez sabiedriskā transporta".

Lai gan Satiksmes ministrija iepriekš bija lūgusi pasažieru pārvadātājiem zaudējumu segšanai piešķirt 1,42 miljonus latu, šodien tika nolemts piešķirt tikai pusi – 706 360 latus.

Jau šodien iesniegtajos precizētajos dokumentos valdībā bija prasīta uz pusi mazāka summa, kas saniknoja pārvadātājus.

Kā šodien biznesa portālam “Nozare.lv” atzina Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) pārstāvis Uldis Kolužs, ir nepieciešami vismaz 1,42 miljoni latu, lai segtu vietējo reģionālo pārvadātāju zaudējumus šajā gadā. Ar 700 000 latu pārvadātāji nevarot sekmīgi pabeigt gadu.

Iepriekš Satiksmes ministrija (SM) lūdza papildus piešķirt 1,42 miljonus latu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai nodrošinātu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem ar autobusiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos.

Saskaņā ar precizēto pieprasījumu Vidzemes plānošanas reģionam paredzēti 421 255 lati un Zemgales plānošanas reģionam – 339 105 lati.

SM skaidro, ka minētie līdzekļi ir paredzēti tikai pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai atlikušajiem diviem mēnešiem. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss valdības sēdē norādīja, ka vēl ir sagaidāma diskusija par izveidojušos parāda dzēšanu. Pret līdzekļu piešķiršanu iebilda finanšu ministrs Andris Vilks (V), kurš uzskata, ka nevar piešķirt papildu līdzekļus, ja tie netiek izmantoti racionāli.

Latvijas Pasažieru asociācijas vadītājs Pēteris Salkazanovs pēc valdības sēdes nevarēja precīzi pateikt, vai ar piešķirtajiem līdzekļiem būs pietiekami, lai divus mēnešus nodrošinātu pasažieru pārvadājumus Zemgalē un Vidzemē. Šodien paredzēta asociācijas sēde, kurā tiks izanalizēta konkrētu pārvadātāju finansiālā situācija, un sēdes laikā varētu tapt skaidra patiesā situācija.

Salkazanovs uzsvēra, ka jau vairākus gadus pārvadātāji dotē valsti, pēc tam prasot atlīdzināt parādu. Šī situācija atkārtojas gadu no gada.

Kā ziņots, sevišķi kritiska situācija esot izveidojusies gan Zemgales, gan Vidzemes plānošanas reģionā, kur finansējuma nepietiekamības dēļ draud sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, kā arī atsevišķu uzņēmumu maksātnespēja. Līdz ar to iedzīvotājiem netikšot garantēti pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi un netiks nodrošināta iespēja apmeklēt vismaz izglītības un ārstniecības iestādes, valsts un pašvaldību institūcijas, kā arī darbavietas.

Satiksmes ministrija gan arī norāda, ka Saeimā ir iesniegts izskatīšanai un tiek virzīts uz otro lasījumu likumprojekts “Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā”, kas paredz centralizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanas un organizēšanas funkciju, reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla, reģionālo vietējās nozīmes maršrutu tīkla un visu dzelzceļa maršrutu pārzināšanas un organizēšanas funkciju nododot Sabiedriskā transporta padomei, izveidojot vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Vai tiesam Latvijas laukos dzivojosie pensionari un skoleni jaaidzen no laukiem, jo vieniem nav iespejas apmeklet arstus,skolas un veikalus. Jau ta tuksos Latvijas laukus padaris vel drumakus. Skaista daba bez cilveka ir nevajadziga!

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (2)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gribi audzēt savas vistiņas, bet nezini kā sākt? Dzērbeniete Daina Šmite dalās pieredzēVistas grib audzēt arvien vairāk cilvēku, taču trūkst zināšanu, ar ko sākt. – Tas nemaz nav grūti, jo vistas ir visvienkāršāk turamie mājputni. Balva par pūlēm – olas, gaļa un mēslojums, – iedrošina dzērbeniete DAINA ŠMITE.
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (5)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+