Valka.
Valka.
Foto – Timurs Subhankulovs/Latvijas Avîze

Valkā kritizē VID darbu: pieprasa nodrošināt papildus darbinieku 3

Valkas novada pašvaldība lūdz Valsts ieņēmumu dienestu (VID) pārskatīt VID darbinieku noslodzi ienākumu deklarāciju iesniegšanas laika posmā no 1.marta līdz 1.jūnijam un piešķirt vēl vienu VID darbinieku Valkas Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC), jo, saskaņā ar noslēgto trīspusējo sadarbības līgumu, VID pakalpojumus Valkas VPVKAC jāsniedz diviem darbiniekiem, portālu “La.lv” informēja Valkas novada domes Sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Brūvere Kvēpa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

No 2017.gada 11.decembra Valkas VPVKAC VID pakalpojumus un konsultācijas klātienē sniedz tikai viens VID darbinieks. VID darbinieku skaitu pamatoja ar to, ka Valkas VPVKAC un Smiltenes VPVKAC sniegto pakalpojumu skaits ir līdzīgs, izvērtējot VID klientu apkalpošanas nodaļas darbu laika periodā no 2017.gada 1.jūnija līdz 30.novembrim.

“Līdz šim viens VID darbinieks spēja nodrošināt pakalpojumu sniegšanu, taču, apkopojot informāciju un datus par laika posmu no 2018.gada 1.marta līdz 13.martam Valkas VPVKAC jeb laika posmu, kad iedzīvotāji var sākt iesniegt gada ienākumu deklarācijas, vēlamies norādīt, ka VID sniegto pakalpojumu skaits ir strauji pieaudzis”, informē VPVKAC vadītāja Linda Zariņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zariņa norāda, ka viens VID darbinieks sešu darba dienu laikā ir sniedzis 335 pakalpojumus un konsultācijas, kas nozīmē, ka sniegto pakalpojumu skaits ir palielinājies vidēji astoņas reizes, salīdzinot ar vidējo mēneša VID sniegto pakalpojumu skaitu – 157, līdz ar to nav iespējams ievērot VID klientu apkalpošanas standartā norādīto maksimālo laiku – 15 minūtes, kas klientam rindā būtu jāpavada dienās ar lielu klientu pieplūdumu.

“Šobrīd lai apkalpotu klientus un izpildītu valsts un pašvaldības labās prakses nosacījumus, kā arī palīdzētu aizpildīt deklarācijas elektroniski un papīra formātā ikvienam, kas atnācis iesniegt gada ienākumu deklarāciju, tiek iesaistīti Valkas VPVKAC darbinieki (Valkas VPVKAC darbinieki ir tikai 2). Viņu darba uzdevums un pienākumi nav tikai atbalsts VID pakalpojumu sniegšanā.

VID atbildīgajām amatpersonām ir lūgts noteikt izmaiņas VID Valkas KAC darba laika grafikā, oficiāli nosakot darbiniekam pusdienu pārtraukumu no plkst.12:00 līdz plkst.12:30, ņemot vētrā, ka VID darbinieks ir tikai viens”, situāciju raksturo Zariņa.

Ņemot vērā īpašo Valkas ģeogrāfisko situāciju (VPVKAC un VID darbiniekiem nākas apkalpot papildus arī klientus, kuri strādā Igaunijā, t.sk. izziņas pieprasīšana un saņemšana par gada ienākumiem iesniegšanai Igaunijas nodokļu administrācijai), pašvaldība uzsver, ka konsultāciju skaits līdz ar to ir komplicētāks un aizņem vairāk laika.

Valkas novada dome lūdz pildīt solījumu, ka, palielinoties klātienes pakalpojumu pieprasījumu skaitam, VID piesaistīs vēl vienu VID darbinieku uz gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas periodu (līdz 2018.gada 1.maijam), piemēram, no VID Valmieras Klientu apkalpošanas centra, un no 2019.gada 1.marta līdz 1.maijam nodrošinās to kā ikgadēju palīdzību, ņemot vērā to, ka ne visiem iedzīvotājiem ir iespēja vai attiecīgās iemaņas iesniegt gada ienākumu deklarāciju elektroniski VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā.