Ekrānšāviņš

Valsts kancelejai sūdzas par nepārskatāmu VID mājaslapu 4

Kāds iedzīvotājs Valsts kancelejai vietnē “Mazāks slogs” sūdzējies par nepārskatāmu Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapu.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Iesūtītajā ziņojumā teikts, ka VID mājaslapas struktūra esot pilnīgi nesaprotama, tajā ir grūti orientēties. Tikmēr citu institūciju mājaslapas esot krietni pārskatāmākas un tajās ir ērti atrast nepieciešamo informāciju.

Kā risinājums ir piedāvāts visām valsts pārvaldes iestādēm ieviest vienotu mājaslapas saturisko izkārtojumu, koncentrējoties uz ērtu kontaktinformācijas pieejamību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valsts kanceleja atbildējusi, ka tā sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju izstrādā koncepciju par optimālāko valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietņu pārvaldību. Tā paredz vienotu ietvaru valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnēm, nosakot vienotus principus informācijas izkārtojumam mājaslapā. Mājaslapu izkārtojums būšot lietotājiem ērts un draudzīgs.

Pirmie pilotprojekti realizēti tikšot gan tikai 2017.gadā, jo projekts ir laikietilpīgs un tā izmaksas ir augstas. Tomēr līdz tam laikam valsts pārvaldes iestādes tiek aicinātas pilnveidot esošās mājaslapas un pielāgot tās lietotājam draudzīgā veidā, kā arī iespēju robežās tajās integrēt valsts pārvaldes iestāžu vienoto vizuālo identitāti.

Komentējot konkrēto gadījumu, sūdzības autoram tiek norādīts, ka VID patlaban strādā pie jaunas mājaslapas izveides, kurā tiks ievēroti minētie principi.

Kādam citam iedzīvotājam problēmas sagādājusi komunikācija ar Jūrmalas prokuratūru un policiju, kas dokumentus ne pieņem, ne nosūta elektroniskā formātā. Prokuratūrā iedzīvotājam norādīts, ka likums Jūrmalas pilsētas prokuratūrai nenosaka lēmumus nosūtīt elektroniski, e-dokumenta formātā, savukārt Valsts policija skaidroja, ka datorspeciālists, kurš tajā brīdī atradies atvaļinājumā, licis visus saņemtos e-dokumentus ignorēt.

Valsts kanceleja atbildējusi, ka šī informācija ir pārsūtīta Iekšlietu ministrijai ar lūgumu izvērtēt situāciju un sniegt skaidrojumu par atteikumu pieņemt un nosūtīt dokumentus elektronisko dokumentu formātā.